Κυριακή, 24 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΔΙΕΘΝΗΗ EE ξεκινά έρευνα για πιθανές αντιμονοπωλιακές συμφωνίες στο online delivery

Η EE ξεκινά έρευνα για πιθανές αντιμονοπωλιακές συμφωνίες στο online delivery

Επίσημη έρευνα, προκειμένου να διακριβώσει πιθανές αντιμονοπωλιακές συμφωνίες στον κλάδο της online παράδοσης φαγητού ξεκίνησε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Στόχος της αντιμονοπωλιακής έρευνας να αξιολογήσει κατά πόσον οι εταιρείες Delivery Hero και Glovo παραβίασαν τους κανόνες ανταγωνισμού της ΕΕ συγκροτώντας σύμπραξη στον κλάδο της διαδικτυακής παραγγελίας και παράδοσης φαγητού, ειδών παντοπωλείου και άλλων καθημερινών καταναλωτικών αγαθών στον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο όπως αναφέρει ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδας – ΣΕΠΕ .

Η Delivery Hero και η Glovo είναι δύο από τις μεγαλύτερες εταιρείες διανομής φαγητού στην Ευρώπη. Από τον Ιούλιο του 2018, η Delivery Hero κατείχε μειοψηφικό μερίδιο στην Glovo, της οποίας απέκτησε τον αποκλειστικό έλεγχο τον Ιούλιο του 2022. Η Επιτροπή ανησυχεί ότι, προ της εξαγοράς, η Delivery Hero και η Glovo ενδέχεται να είχαν κατανείμει γεωγραφικές αγορές και να μοιράζονταν εμπορικά ευαίσθητες πληροφορίες (π.χ. σχετικά με εμπορικές στρατηγικές, τιμές, δυνατότητες, κόστος και χαρακτηριστικά προϊόντων).

Η Επιτροπή επίσης ανησυχεί ότι οι εταιρείες ενδέχεται να συμφώνησαν να μην προσλαμβάνει η μία τους εργαζομένους της άλλης. Οι πρακτικές αυτές ενδέχεται να διευκολύνθηκαν από το μειοψηφικό μερίδιο της Delivery Hero στη Glovo.

Εάν αποδειχθεί, η συμπεριφορά των εταιρειών ενδέχεται να παραβίασε τους κανόνες ανταγωνισμού της ΕΕ, που απαγορεύουν τις συμπράξεις και τις περιοριστικές επιχειρηματικές πρακτικές (άρθρο 101 της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης και άρθρο 53 της συμφωνίας για τον ΕΟΧ).

Η Επιτροπή τώρα θα διεξαγάγει διεξοδική έρευνα κατά προτεραιότητα, αν και -όπως εξηγεί- η έναρξη επίσημης έρευνας δεν προδικάζει την έκβασή της.

Πιθανές αρνητικές επιπτώσεις

«Η διαδικτυακή παράδοση τροφίμων είναι ένας ταχέως αναπτυσσόμενος τομέας, στον οποίο πρέπει να προστατεύσουμε τον ανταγωνισμό. Γι’ αυτό διερευνούμε κατά πόσον η Delivery Hero και η Glovo συμφώνησαν να μοιραστούν αγορές και να μην προσλαμβάνει η μία τους εργαζομένους της άλλης» σχολίασε η Εκτελεστική Αντιπρόεδρος, κυρία  Μαργκρέιτε Βέστεϊγιερ, αρμόδια για την Πολιτική Ανταγωνισμού.

Η ίδια εξήγησε πως «εάν επιβεβαιωθεί, η συμπεριφορά αυτή μπορεί να συνιστά παραβίαση των κανόνων ανταγωνισμού της ΕΕ, με πιθανές αρνητικές επιπτώσεις στις τιμές, στις επιλογές των καταναλωτών και στις ευκαιρίες για τους εργαζομένους».

Το ιστορικό

Τον Ιούνιο του 2022 και τον Νοέμβριο του 2023, η Επιτροπή πραγματοποίησε αιφνιδιαστικές επιθεωρήσεις στις εγκαταστάσεις της Delivery Hero και της Glovo, στο πλαίσιο της δικής της πρωτοβουλίας έρευνας για πιθανή αντιμονοπωλιακή τακτική στον τομέα της παράδοσης τροφίμων.

Η Delivery Hero, με έδρα τη Γερμανία, είναι μια εταιρεία που δραστηριοποιείται στον κλάδο παραγγελιών και παράδοσης τροφίμων. Αυτή τη στιγμή είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης και είναι παρούσα σε περισσότερες από 70 χώρες παγκοσμίως, ενώ συνεργάζεται με περισσότερα από 500.000 εστιατόρια.

Η Glovo, με έδρα την Ισπανία, είναι μια εταιρεία που δραστηριοποιείται στον κλάδο παραγγελιών και παράδοσης τροφίμων. Αυτή τη στιγμή είναι παρούσα σε περισσότερες από 1.300 πόλεις σε 25 χώρες σε όλο τον κόσμο. Τον Ιούλιο του 2022, η Delivery Hero απέκτησε την πλειοψηφία των μετοχών της Glovo και η Glovo έγινε θυγατρική της Delivery Hero.

Η έρευνα αποτελεί μέρος των προσπαθειών της Επιτροπής να διασφαλίσει ότι η ηλεκτρονική παράδοση τροφίμων και ο τομέας των παντοπωλείων προσφέρουν επιλογές και λογικές τιμές στους καταναλωτές. «Σε μια νέα και δυναμική αγορά όπως αυτή που διακυβεύεται, οι αντιανταγωνιστικές συμφωνίες και οι περιοριστικές επιχειρηματικές πρακτικές, συμπεριλαμβανομένων των καρτέλ μέσω της κατανομής της αγοράς, μπορεί να οδηγήσουν σε κρυφή ενοποίηση της αγοράς, με πιθανές αρνητικές επιπτώσεις στον ανταγωνισμό» αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Επιτροπή.

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ