Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήEDITOR'S PICKSΝηολόγιο Λιβερίας- Ελληνική Ναυτιλία: Διαχρονικές Σχέσεις Σεβασμού και Εμπιστοσύνης από το 1948

Νηολόγιο Λιβερίας- Ελληνική Ναυτιλία: Διαχρονικές Σχέσεις Σεβασμού και Εμπιστοσύνης από το 1948

Ο κ. Μιχάλης Πανταζόπουλος, Senior Vice President & Γενικός Διευθυντής του Νηολογίου της Λιβερίας στην Ελλάδα (Liberian International Ship & CorporateRegistry’s (LISCR) Piraeus, managers of the LiberianRegistry) παρουσιάζει μια σύντομη ιστορική ανασκόπηση του Νηολογίου, τις μακρόχρονες σχέσεις της Ελληνικής Ναυτιλίας και του Νηολογίου της Λιβερίας από το 1948 όταν ο  αείμνηστος Σταύρος Νιάρχος νηολόγησε το πρώτο του πλοίο “WorldPeace” με σημαία Λιβερίας, και αναφέρεται στα σχέδια του Νηολογίου με σκοπό την συνεχή υποστήριξη και άμεση ανταπόκριση στις προσδοκίες των Ελλήνων πλοιοκτητών.

Η στενή σχέση Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής και Ελλάδας στη λήξη του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου επεκτάθηκε και στη ναυτιλία με την ευεργετική συμφωνία παράδοσης 100 πλοίων τύπου LIBERTY σε Έλληνες πλοιοκτήτες στην προσπάθεια ανασυγκρότησης του σχεδόν κατεστραμμένου Ελληνικού Εμπορικού στόλου.  Τότε ξεκινά και η στενή σχέση του Νηολογίου της Λιβερίας  με τους Έλληνες πλοιοκτήτες.  Το Νηολόγιο της Λιβερίας που είχε ιδρυθεί το 1948 από τον Edward Stettinius, Γενικό Γραμματέα του Στεϊτ Ντηπάρτεντ των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής, ήταν έτοιμο να εγγράψει πλοία στις αρχές του 1949.  Το πρώτο πλοίο που ύψωσε τη Λιβεριανή Σημαία ήταν το WORLD PEACE, ένα νεότευκτο δεξαμενόπλοιο, 10,892 GTONS, κατασκευασμένο στα ναυπηγεία της Bethlehem Steel Corporation στο Sparrows Point, Maryland, Η.Π.Α., συμφερόντων του αείμνηστου Σταύρου Νιάρχου, που εγγράφεται στις 11 Μαρτίου 1949 με αριθμό Νηολογίου 101. 

Στα  μέσα της δεκαετίας του 1950 σχεδόν το 50% του Ελληνόκτητου στόλου ήταν εγγεγραμμένο στο Λιβεριανό Νηολόγιο.  Είναι χαρακτηριστικό ότι περισσότερα από 580 νεότευκτα πλοία (στην πλειονότητα πετρελαιοφόρα αλλά και φορτηγά) υπό σημαία  Λιβερίας κατασκευάστηκαν από Έλληνες εφοπλιστές στα ναυπηγεία της Γερμανίας, της Ιαπωνίας, του Ηνωμένου Βασιλείου, της Σουηδίας, της Ιταλίας, των Κάτω Χωρών και των ΗΠΑ την περίοδο 1949 – 1970 βοηθώντας τις οικονομίες τους μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.

Παρά τις όποιες αυξομειώσεις στη δύναμη του Νηολογίου της Λιβερίας τις δεκαετίες του 80 και 90, η σχέση με τον Ελληνικό εφοπλισμό παραμένει στενή και η συνεργασία αγαστή.   Μάλιστα, αυτή η σχέση έχει γίνει δυναμικότερη και στενότερη με το πέρασμα του χρόνου ακόμη και στη διάρκεια παγκοσμίων οικονομικών υφέσεων, γεωπολιτικών κρίσεων και διεθνών κυρώσεων, θεμελιωμένη σε σχέσεις αμοιβαίας εμπιστοσύνης, στήριξης και αλληλεγγύης.

Να σημειωθεί ότι τα τελευταία είκοσι περίπου χρόνια, πάνω από 1.000 νεότευκτα πλοία υπό σημαία Λιβερίας κατασκευάστηκαν από Έλληνες στα ναυπηγεία της Ιαπωνίας, της Κορέας και της Κίνας, συμπεριλαμβανομένων των παραγγελιών νεότευκτων πλοίων που παραδόθηκαν πρόσφατα, ιδίως με μεγαλύτερα σύγχρονα πλοία διπλού καυσίμου, πετρελαιοφόρα, πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου και Mega Containerships. 

Το Νηολόγιο αναπτύσσεται με σημαντικούς ρυθμούς στην Ελλάδα, την Ιαπωνία, την Κίνα, τη Σιγκαπούρη και τις Ηνωμένες Πολιτείες, με 5,974 πλοία, ολικής χωρητικότητας 264 εκατ. GTONS (μέση ηλικία 13 έτη), αντιπροσωπεύοντας το 14% της παγκόσμιας ναυτιλίας.    Οι Έλληνες εφοπλιστές μας έχουν τιμήσει με 1,652 από τα πλοία τους (149 εκατ. DWT) καθιστώντας το νηολόγιο πρώτη επιλογή στην Ελληνική ναυτιλία, δηλαδή περίπου 25% του συνολικού μας στόλου. 

Η κατανομή του στόλου περιλαμβάνει 39% πλοία ξηρού φορτίου, 29% δεξαμενόπλοια, 23% πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, 3% πλοία μεταφοράς αερίων (LPG, LNG), 6% άλλα (offshore, car-carriers, κτλ.)

Τα στοιχεία τα οποία δημοσιεύθηκαν από το Greek Shipping Co-operation Committee του Λονδίνου τον Μάρτιο του 2024 επιβεβαιώνουν ότι το Λιβεριανό Νηολόγιο είναι η πρώτη δύναμη στην ελληνική ναυτιλία αντιπροσωπεύοντας το 29,3% σε τόνους DWT.

Να σημειωθεί ότι σήμερα 280,000 πιστοποιημένοι ναυτικοί υπηρετούν σε πλοία του Νηολογίου. Το Νηολόγιο είναι αναγνωρισμένο και κατατάσσεται στην κορυφή κάθε «λευκής λίστας», των Λιμενικών Αρχών Ελέγχου, όπως η Ακτοφυλακή των ΗΠΑ (USCGQ21), της Ευρώπης (PARIS MOU) και του Τόκυο (TOKYO MOU).

Είναι επίσης ένα από τα λίγα διεθνή νηολόγια με ανεξάρτητη ένωση εφοπλιστών, το Συμβούλιο Ναυτιλίας, που είναι και μέλος του Διεθνούς Επιμελητηρίου Εμπορικής Ναυτιλίας.

Ένα από τα πλέον ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα του Νηολογίου είναι το εκτεταμένο δίκτυο των 30 γραφείων του παγκόσμια, αλλά και το παγκόσμιο δίκτυο με περισσότερους από 400 επιθεωρητές ειδικούς στην προστασία, την ασφάλεια (ISM/ISPS) και στη ναυτική εργασία (MLC 2006), οι οποίοι εκπαιδεύονται αποκλειστικά από τη σημαία της Λιβερίας και είναι υπεύθυνοι για την υποστήριξη και την παροχή βοήθειας προς τα πλοία του Νηολογίου. Το καταρτισμένο και εξειδικευμένο προσωπικό παρέχει υψηλού επιπέδου υπηρεσίες άμεσα, υπεύθυνα και αξιόπιστα, σε 24ωρη βάση.

Η συνεισφορά του ελληνικού γραφείου του Νηολογίου στο Πειραιά είναι πολύ σημαντική για τη σημαία της Λιβερίας. Τα γραφεία του Νηολογίου στο λιμάνι ιδρύθηκαν το 2000 και είναι από τα πρώτα του Νηολογίου διεθνώς.

Στις 8 Ιουνίου 2004, ο αείμνηστος Yoram Cohen, τότε Πρόεδρος της LISCR μου ανέθεσε τη διοίκηση του Ελληνικού Γραφείου του Νηολογίου. Από τότε είμαι μέλος της ομάδας διαχείρισης του Νηολογίου, διευθυντής του γραφείου του Πειραιά και Αντιπρόεδρος του Νηολογίου. Επικεντρώθηκα στη μεταρρύθμιση των υπηρεσιών του Νηολογίου προς όφελος των Ελλήνων εφοπλιστών και τις εταιρείες διαχείρισης, μια προσπάθεια που εκτιμήθηκε και αναγνωρίστηκε, προωθώντας παράλληλα ενεργά τα συμφέροντα της ελληνικής ναυτιλίας.

Οι άξιοι συνεργάτες μου παρέχουν με υπευθυνότητα και επαγγελματισμό όλες τις υπηρεσίες που απαιτούνται στη σημερινή απαιτητική αγορά, όπως είναι η εγγραφή πλοίου και υποθήκης, η τεχνική υποστήριξη, οι επιθεωρήσεις, οι εγκρίσεις ναυτικών εγχειριδίων, η έκδοση διπλωμάτων και ναυτικών φυλλαδίων κ.λπ.

Η συνταγή της προσφοράς μας στην Ελληνική ναυτιλία είναι απλή και χαρακτηριστικά της είναι η συνέπεια, υπευθυνότητα, άμεση ανταπόκριση και ταχεία εξυπηρέτηση, οποιαδήποτε ημέρα και ώρα μιάς και η ναυτιλία δεν έχει ωράριο και εργάζεται σε εικοσιτετράωρη βάση. Δουλειά μας είναι να βρίσκουμε λύσεις, να στηρίζουμε το πλοίο και τον εφοπλιστή. Η πίστη μας στις δυνατότητες των Ελλήνων εφοπλιστών που ανεξαρτήτως συνθηκών ναυλαγοράς, συνεχίζουν να επενδύουν και να συμβάλλουν στην Ελληνική οικονομία μας δημιουργεί πρόσθετη υποχρέωση στήριξης και αλληλεγγύης στους Έλληνες εφοπλιστές.

Γιορτάζοντας τα 75 χρόνια παρουσίας μας στη παγκοσμίως ανταγωνιστική ναυτιλία, όπου η επιβίωση είναι ένα σήμα τιμής που απονέμεται μόνο σε επιχειρήσεις που βρίσκονται σε αυτήν για μακρύ χρονικό διάστημα λόγω των ποιοτικών υπηρεσιών που προσφέρουν, αισθανόμαστε υποχρέωση και ευθύνη αυτής της εμπιστοσύνης των Ελλήνων εφοπλιστών. Γι’ αυτό όχι μόνο η ειλικρινής ευγνωμοσύνη μας αλλά και η δέσμευσή μας στην ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα αποτελούν τα θεμέλια της αγαστής συνεργασίας μας.

Διαβεβαιώνουμε τους Έλληνες εφοπλιστές ότι η Σημαία της Λιβερίας υπερήφανα στέκεται στο πλευρό τους με τις ποιοτικές και άμεσες υπηρεσίες της να την καθιστούν τον πιο αξιόπιστο συνεργάτη τους στο απαιτητικό περιβάλλον της σύγχρονης παγκόσμιας ναυτιλίας.

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ