Το ονομάζουν «Το σχολείο της Αγάπης» γιατί από το 1993 περιλαμβάνει στις τάξεις του, μαθητές από ευπαθείς κοινωνικές ομάδες, που συνυπάρχουν με τον τρόπο που θα έπρεπε να προσλαμβάνεται η συνύπαρξη των ανθρώπων. Ακριβώς όπως και η ονομασία του, δηλαδή με αγάπη. Είναι το 4ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Αλικαρνασού στο Δήμο Ηρακλείου, που φιλοξενεί μεταξύ άλλων μαθητές και μαθήτριες από κοινωνικές ομάδες όπως αυτές των Ρομά, που κατοικούν στον καταυλισμό, ο οποίος βρίσκεται έναντι του αεροδρομίου Ηρακλείου «Νίκος Καζαντζάκης» αλλά και σε έναν μικρότερο, που γειτνιάζει με τον οικισμό του Αγίου Νεκταρίου στην ίδια περιοχή. Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο διευθυντής του Σχολείου Αντώνης Περυσινάκης ανέφερε ότι στο σχολείο περιστασιακά, φοιτούν και παιδιά οικονομικών μεταναστών που κατοικούν στην πόλη της Νέας Αλικαρνασσού.
«Οι μαθητές αυτοί αποτελούν το 30% του συνολικού αριθμού των μαθητών που φοιτούν στο σχολείο μας, που είναι περίπου 200 μαθητές. Πρόκειται ίσως για το μεγαλύτερο μη αμιγές σχολείο φοίτησης μαθητών Ρομά στον ελλαδικό χώρο και είμαστε περήφανοι γι΄ αυτό» ανέφερε ο κ. Περυσινάκης, ο οποίος εξήγησε ότι η ιδέα το σχολείο να ονομαστεί «Το σχολείο της Αγάπης» συνδέθηκε και με ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά του σχολείου, που αποτελεί «η παροχή θετικών συναισθημάτων προκειμένου να πειστούν και να επηρεαστούν τα μικρά παιδιά που ανήκουν σε αυτές τις ομάδες, να έρθουν και να φοιτήσουν για πρώτη φορά σε οργανωμένη δομή σχολικής μονάδας».
Μάλιστα, όπως επισήμανε, από το 2000 μέσα στο σχολείο δημιουργήθηκαν πίνακες που στόλισαν τους τοίχους και το εσωτερικό των τάξεων, με κύριο θέμα τους φράσεις για την αγάπη. Κάπως έτσι και με την αγάπη ως όχημα, το σχολείο έλαβε αυτό το όνομα, το οποίο από το 2010 αναγράφεται και στην επιγραφή της εισόδου.
«Σήμερα μια από τις βασικές αρχές του σχολείου μας, είναι η συναισθηματική σταθερότητα της “Αγάπης”, η οποία αποκλείει από την πρώτη μέρα αρνητικές συμπεριφορές» ανέφερε ο κ. Περυσινάκης, συμπληρώνοντας ότι «στο σχολείο παίζουμε όλοι μαζί ανεξαρτήτως φυλής ή χρώματος, επειδή όλοι φοιτούμε στο “Σχολείο της Αγάπης”. Στο σχολείο μας δεν χτυπάμε, δεν μιλάμε άσχημα, δεν κοροϊδεύουμε κανένα συμμαθητή μας, επειδή βρισκόμαστε στο “Σχολείο της Αγάπης”. Στο σχολείο μας κάνουμε όλα τα παιδιά μαζί παρέα στα διαλείμματα χωρίς διαχωρισμούς επειδή φοιτούμε στο “Σχολείο της Αγάπης” και επίσης στο σχολείο μας μοιραζόμαστε το δεκατιανό μας με όποιον συμμαθητή δεν κρατά μαζί του φαγητό, επειδή στο “Σχολείο της Αγάπης” είναι αυτονόητο ότι όλοι βοηθούμε ο ένας τον άλλον».
Το αποτέλεσμα αυτής της πρόσληψης στη συνύπαρξη που έχει γίνει καθημερινότητα σε αυτό το σχολείο, είναι η δημιουργία όπως επισήμανε ο διευθυντής, ενός γενικότερου κλίματος αποδοχής και συμπερίληψης, που κάνει όπως ανέφερε, όλη τη σχολική κοινότητα υπερήφανη.
Στο «Σχολείο της Αγάπης» λειτουργούν ενισχυτικά δύο Τμήματα Ζώνης Εκπαιδευτικών Προτεραιοτήτων (ΖΕΠ), ένα Τμήμα Ένταξης για μαθητές που χρειάζονται ιδιαίτερες παρεμβάσεις, έχει δημιουργηθεί Ψηφιακή Τάξη, Θεατρική σκηνή, Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών και Εργαστήριο Πληροφορικής, Κλειστό Γυμναστήριο, Αναγνωστήριο και Βιβλιοθήκη. Η λειτουργία του υποστηρίζεται καθημερινά από κοινωνικό λειτουργό και ψυχολόγο για επιπλέον παρεμβάσεις, ενώ έχει συνεργασία και εβδομαδιαία παρέμβαση με δράσεις συμπερίληψης από ψυχολόγο με ειδική εκπαίδευση από το Τμήμα Ευπαθών Ομάδων και Υποστήριξης Ρομά του Δήμου Ηρακλείου, οι οποίες επεκτείνονται και εκτός σχολείου στον καταυλισμό που διαμένουν οι Ρομά.
«Η μακρόχρονη παρέμβαση σε ευπαθείς ομάδες έχει δημιουργήσει ένα θετικό κλίμα στη λειτουργία του Σχολείου, καθώς δεν υπάρχουν αποχωρήσεις από μαθητές που δεν ανήκουν σε αυτές, ενώ αντίθετα υποστηρικτικά δρουν οι γονείς και κηδεμόνες όλων των μαθητών του σχολείου» είπε ο Αντώνης Περυσινάκης που εκτός από διευθυντής του σχολείου, είναι και αντιδήμαρχος Παιδείας στο Δήμο Ηρακλείου, προσθέτοντας ότι το εκπαιδευτικό προσωπικό είναι πολλαπλά επιμορφωμένο στην αντιμετώπιση πολυπολιτισμικών προβλημάτων.
«Μέχρι πριν από λίγο καιρό το “Σχολείο της Αγάπης” υποστηριζόταν από το Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και από το Παιδαγωγικό Τμήμα του Πανεπιστημίου Κρήτης που εδρεύει στο Ρέθυμνο. Αυτή η υποστήριξη σε θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία Θερινών Τμημάτων Δημιουργικής Απασχόλησης για μαθητές Ρομά και όχι μόνο, καθώς και την υποστήριξη με ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό όπως λογοθεραπευτή και εκπαιδευτικών με ειδική επιμόρφωση. Επίσης, σχεδόν κάθε χρόνο το σχολείο αναλαμβάνει προγράμματα Εράσμους και ανταλλάσσει εμπειρίες και πρακτικές με εκπαιδευτικούς ευρωπαϊκών χωρών» επισήμανε ο διευθυντής του σχολείου.
Σήμερα, όλοι οι μαθητές του Σχολείου διατρέφονται καθημερινά με τα γεύματα του υπουργείου Παιδείας και πολλοί από αυτούς λαμβάνουν πρωινό από τα ειδικά προγράμματα πρωινού και δεκατιανού του Δήμου Ηρακλείου, όπως επίσης όλα τα παιδιά του σχολείου λαμβάνουν μέρος στις ψυχαγωγικές και εκπαιδευτικές δράσεις, καθώς θεωρείται αυτονόητο πως οι υπόλοιποι γονείς ή ο Σύλλογος Γονέων ή ο Σύλλογος Διδασκόντων θα καλύψει οικονομικά το αντίτιμο του εισιτηρίου για το παιδί ή τα παιδιά, των οποίων οι οικογένειες δυσκολεύονται να το καλύψουν.
Με συγκίνηση ο διευθυντής του 4ου Δημοτικού Σχολείου της Νέας Αλικαρνασού «Το σχολείο της Αγάπης» είπε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι οι εκπαιδευτικοί που είναι ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένοι και καταρτισμένοι για την εκπαιδευτική καθημερινότητα της τάξης, κάνουν μια υπέροχη προσπάθεια, που επιβραβεύεται με τον καλύτερο όπως ανέφερε τρόπο, αφού «όλοι οι μαθητές μας επιστρέφουν κοντά μας, ακόμη και αρκετά χρόνια μετά την αποφοίτησή τους και είναι περήφανοι που φοίτησαν στο “Σχολείο της Αγάπης” ενώ οι παλιότεροι μαθητές μας από τις ευπαθείς κοινωνικές ομάδες της προηγούμενης γενιάς, με ευχαρίστηση στέλνουν τα παιδιά τους για να φοιτήσουν σε αυτό».
ΠΗΓΗ:ΑΠΕ-ΜΠΕ