Παρασκευή, 29 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΕΝΕΡΓΕΙΑΗλεκτρική διασύνδεση Κρήτης-Αττικής: Με ρυθμό "ρεκόρ" τα έργα του ΑΔΜΗΕ

Ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης-Αττικής: Με ρυθμό “ρεκόρ” τα έργα του ΑΔΜΗΕ

Η σύγκριση του έργου ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης Αττικής, σε σύγκριση με άλλα έργα ηλεκτρικών διασυνδέσεων ανάλογων προδιαγραφών που υλοποιούνται αυτή την περίοδο στην Ευρώπη είναι ενυπωσιακή. Δείνχει ότι η υλοποίηση της διασύνδεσης Κρήτης – Αττικής “τρέχει” με ταχύτατο ρυθμό

Σύμφωνα με αρμόδιες πηγές, η υλοποίηση της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης-Αττικής που υλοποιεί η θυγατρική του ΑΔΜΗΕ “Αριάδνη Interconnection” κινείται με ταχύτατο ρυθμό. «Το χρονοδιάγραμμα που προβλέπει ολοκλήρωση των κατασκευαστικών εργασιών και έναρξη της ηλέκτρισης στο τέλος του τρέχοντος έτους και θέση του project σε πλήρη λειτουργία το καλοκαίρι του 2025 (σε συνέχεια των απαραίτητων δοκιμών), πέντε χρόνια μετά τη συμβασιοποίησή του το καλοκαίρι του 2020, αποτυπώνει αυτή την  πραγματικότητα. Το ίδιο και η σύγκριση του έργου με άλλα έργα ηλεκτρικών διασυνδέσεων ανάλογων προδιαγραφών που υλοποιούνται αυτή την περίοδο στην Ευρώπη. Όπως για παράδειγμα, η ηλεκτρική διασύνδεση Μαυροβουνίου-Ιταλίας (MON.ITA) που χρειάστηκε πάνω από επτά χρόνια για να ολοκληρωθεί και οι ηλεκτρικές διασυνδέσεις Γερμανίας – Νορβηγίας (NORD.LINK) και Ηνωμένου Βασιλείου – Νορβηγίας (NSL), έργα ανάλογης τεχνολογίας για τα οποία απαιτήθηκαν περί τα έξι χρόνια από την συμβασιοποίησή τους έως τη θέση της σε εμπορική λειτουργία.»

 Έργο ΧώρεςΕταιρεία παραγωγής καλωδίουΈτος υπογραφής σύμβασηςΈτος ολοκλήρωσηςΙσχύς (MW)Τάση (kV)Συνολικό Μήκος (km)
MON.ITAΙταλία, ΜαυροβούνιοNexans201220192X6005002X445
NORD.LINKΓερμανία, ΝορβηγίαNexans, NKT2015`20212Χ7005252Χ623
NSLΗνωμένο Βασίλειο, ΝορβηγίαNexans, Prysmian201520212X7005252X730
Piedmont-Savoy HVDCΙταλία, ΓαλλίαGeneral Electric201520222×6003202×190

Πιο συγκεκριμένα, με βάση πηγές κοντά στον Διαχειριστή, τόσο στον Σταθμό Μετατροπής στην Αττική (Κουμουνδούρος) όσο και στο άλλο άκρο της διασύνδεσης (Δαμάστα Ηρακλείου Κρήτης) τα βασικά έργα Πολιτικού Μηχανικού που αφορούν τις κύριες  κτιριακές εγκαταστάσεις του Σταθμού (χώρος μετατροπής AC σε DC -Converter/DC Halls- και το κτίριο ελέγχου) έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί. Σε πολύ προχωρημένη φάση  βρίσκονται οι εργασίες για τα βοηθητικά κτίρια και οι λοιπές εργασίες διαμόρφωσης των εξωτερικών χώρων. Στον Κουμουνδούρο η εγκατάσταση των μετασχηματιστών μετατροπέων έχει ολοκληρωθεί και είναι σε εξέλιξη η εγκατάσταση του κρίσιμου ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού στο χώρο του Converter Hall.

Στη Δαμάστα, όπως σημειώνεται, η μεταφορά και εγκατάσταση των μετασχηματιστών μετατροπέων θα λάβει χώρα εντός του Φεβρουαρίου ενώ πραγματοποιούνται οι προκαταρκτικές εργασίες για την εκκίνηση εγκατάστασης του κρίσιμου ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού.

Αναφορικά με το καλωδιακό τμήμα της διασύνδεσης, εντός του 2023 ολοκληρώθηκε η εγκατάσταση και προστασία των υποβρύχιων καλωδίων υπερύψηλής τάσης σε όλο το μήκος της διαδρομής των 336 χλμ. από την Αττική έως την Κρήτη (συνολικά εγκαταστάθηκαν 672 χλμ. ενεργειακών καλωδίων και 672 χλμ. οπτικών ινών). Πρόσφατα ολοκληρώθηκε με επιτυχία και η δοκιμή (μετά την εγκατάσταση) των ενεργειακών καλωδίων.  

Αναφορικά με την πρόοδο των υπόγειων καλωδιακών τμημάτων (μήκους 32 και 13 χλμ. σε Αττική και Κρήτη αντίστοιχα), σύμφωνα με αρμόδιες πηγές, στην Αττική προχωρά εντατικά η κατασκευή της υπόγειας όδευσης από το ΚΥΤ Κουμουνδούρου προς το σημείο προσαιγιάλωσης στην Πάχη και  έχει ολοκληρωθεί το 90% της υποδομής και το 70% της τοποθέτησης των καλωδίων. Στην Κρήτη η πρόοδος των εργασιών οδοποιίας για τα υπόγεια καλώδια μήκους 13 χλμ. ξεπερνά το 60%.  Σε προχωρημένο στάδιο είναι και οι εργασίες υποδομής για τα υπόγεια καλωδιακά τμήματα και έχει αρχίσει η τοποθέτηση των καλωδίων. 

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ