Τετάρτη, 27 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΠΟΛΙΤΙΚΗΤο θετικό παράδειγμα του ψηφιακού μετασχηματισμού της Περιφ. Αττικής αντικείμενο επιστημονικής προσέγγισης...

Το θετικό παράδειγμα του ψηφιακού μετασχηματισμού της Περιφ. Αττικής αντικείμενο επιστημονικής προσέγγισης στο Πάντειο Πανεπιστήμιο

Ο ρόλος της Αυτοδιοίκησης στην Ψηφιακή Διακυβέρνηση με επίκεντρο το έργο της Περιφέρειας Αττικής αποτέλεσε αντικείμενο διάλεξης στους φοιτητές του τμήματος Οικονομικής και Περιφερειακής Ανάπτυξης του Πάντειου Πανεπιστημίου.

Καθηγητές και φοιτητές διατύπωσαν ιδιαίτερα θετικά σχόλια για την πρόοδο που έχει σημειωθεί στο πλαίσιο του ψηφιακού μετασχηματισμού στην Περιφέρεια Αττικής επισημαίνοντας ότι τα παραδείγματα που έχουν τεθεί σε εφαρμογή θα πρέπει να υιοθετηθούν και από άλλες Περιφέρειες της χώρας. Επιπλέον διατύπωσαν την θέση ότι αυτές οι καινοτόμες δράσεις θα πρέπει να προβληθούν ευρύτερα προκειμένου οι πολίτες να ενημερωθούν και να αξιοποιούν ακόμα περισσότερο αυτά τα εργαλεία.

Η διάλεξη στο Πάντειο Πανεπιστήμιο πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο εκπόνησης της Διπλωματικής εργασίας στο Μεταπτυχιακό του Παντείου Πανεπιστημίου με ειδίκευση στον Περιφερειακό και Τοπικό Αναπτυξιακό Προγραμματισμό της Κυριακής Μαρή, υπαλλήλου ΙΔΟΧ Περιφέρειας Αττικής της Αυτοτελής Διεύθυνσης Διαδικτυακής Ενημέρωσης και Ψηφιακής Εξυπηρέτησης και εκλεγμένης Δημοτικής Συμβούλου του Δήμου Ηλιούπολης.

Με αφορμή τη σχετική εκδήλωση ο Περιφερειάρχης Αττικής Γ. Πατούλης εξέφρασε την ικανοποίηση του για το μεγάλο ενδιαφέρον της επιστημονικής κοινότητας και επισήμανε: «Η ψηφιακή μετάβαση αποτέλεσε κομβικό μας στόχο προκειμένου να γίνει η Αττική πρώτη Περιφέρεια στις ψηφιακές υπηρεσίες. Στόχος μας είναι να κάνουμε την Περιφέρεια Αττικής το εφαλτήριο για την ψηφιακή μετάβαση και το πέρασμα στη νέα εποχή, γρήγορα και αποτελεσματικά, έχοντας πάντα στο επίκεντρο τον πολίτη. Η Περιφέρεια Αττικής είναι πρωτοπόρος καθώς αυτή τη στιγμή περισσότερες από 200 υπηρεσίες της διατίθενται ψηφιακά, χωρίς να απαιτείται η φυσική παρουσία του πολίτη. Σύντομα, ο αριθμός των ψηφιακά παρεχόμενων υπηρεσιών θα ανέλθει στις 253, ενώ παράλληλα παρέχεται διαδικτυακά αναλυτική πληροφόρηση για περισσότερες από 500 υπηρεσίες – όλες διαθέσιμες μέσα από την Ενιαία Ψηφιακή πύλη του Δημοσίου gov.gr, με αποτέλεσμα ένα σημαντικό μέρος των παρεχόμενων από αυτό υπηρεσιών να αφορά στην Περιφέρεια Αττικής. Οι δράσεις που έχουμε υλοποιήσει, δείχνουν τον δρόμο για το ψηφιακό μας μέλλον», είπε χαρακτηριστικά ο Περιφερειάρχης ο οποίος συνεχάρη την κ. Μαρή για την επιστημονική προσέγγιση του όλου εγχειρήματος. Επιπλέον διατύπωσε θερμές ευχαριστίες στην π. Αντιπεριφερειάρχη Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Μ. Κουρή, στον Προϊστάμενο της Αυτοτελούς Διεύθυνσης Διαδικτυακής Ενημέρωσης και Ψηφιακής Εξυπηρέτησης Σ. Τιμοθέου και σε όλη την ομάδα και τα στελέχη της Περιφέρειας Αττικής για να επιτευχθεί ο στόχος του μετασχηματισμού.

Στο πλαίσιο της Παρουσίασης έγινε αναφορά στον προσανατολισμό της Περιφέρειας Αττικής για την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών με στόχο την αναβάθμιση του τρόπου λειτουργίας των Υπηρεσιών του Φορέα και γνώμονα την παροχή ψηφιακών υπηρεσιών σε πολίτες και επιχειρήσεις. 

Η Περιφέρεια Αττικής έχει θέσει ως στόχο την ψηφιακή μεταστροφή της, με στόχο τη βελτίωση της εξυπηρέτησης των πολιτών και επιχειρήσεων και την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας της λειτουργίας της. 

Μέχρι το τέλος του 2022, η Περιφέρεια Αττικής είχε ψηφιοποιήσει περισσότερες από 250 υπηρεσίες, ικανοποιώντας το 100% των αιτημάτων των Υπηρεσιών της για δημιουργία νέων ψηφιακών υπηρεσιών. 

Μεταξύ των καινοτόμων ψηφιακών δράσεων που έχει υλοποιήσει η Περιφέρεια Αττικής περιλαμβάνονται: 
• Η εφαρμογή “MyAttica” για φορητές συσκευές, η οποία προσφέρει εξειδικευμένη ενημέρωση, προσωποποιημένη πληροφόρηση και εξυπηρέτηση γύρω από ζητήματα καθημερινότητας. 
• Το Αυτόματο Σύστημα Προτεραιότητας με δυνατότητα έκδοσης ψηφιακού εισιτηρίου μέσω κινητού τηλεφώνου, το οποίο έχει εξαλείψει τις ουρές αναμονής και το συνωστισμό στα ΚΕΠ. 
• Τα Ψηφιακά Ραντεβού, τα οποία έχουν επεκταθεί σε 8 Διευθύνσεις Υγείας και αναμένεται να καλύψουν όλες τις υπηρεσίες της Περιφέρειας που εξυπηρετούν κοινό. 

Η Περιφέρεια Αττικής έχει βάλει ως στόχο να ψηφιοποιήσει άμεσα το σύνολο των υπηρεσιών της. 

Συμπερασματικά, η Περιφέρεια Αττικής έχει κάνει σημαντικά βήματα στον τομέα του ψηφιακού μετασχηματισμού, με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών και την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας της λειτουργίας της.

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ