Καθώς η Διεθνής Ένωση Εφοπλιστών Ξηρού Φορτίου (INTERCARGO) δημοσιεύει την Ετήσια Επισκόπησή της με τα υψηλά και τα χαμηλά των τελευταίων 12 μηνών, γιορτάζει την επίτευξη του υψηλότερου σημείου αριθμού μελών της στην 43χρονη ιστορία της.
Η Ένωση εκπροσωπεί πλέον περίπου το ένα τρίτο του παγκόσμιου στόλου χύδην ξηρού φορτίου σε όρους dwt, αφού έφθασε σε νέο ιστορικό υψηλό στα τέλη Αυγούστου του τρέχοντος έτους.
Επισημαίνοντας το ιστορικό ορόσημο στην πρόσφατα δημοσιευμένη ετήσια επισκόπηση, η οποία καλύπτει την περίοδο αναφοράς από τον Σεπτέμβριο του 2022 έως τον Αύγουστο του 2023, ο Γενικός Γραμματέας της INTERCARGO Δρ Κώστας Γκόνης εξήγησε ότι η Ένωση διαθέτει πλέον 250 μέλη από 30 χώρες. Αυτά αποτελούνται από πλήρη μέλη, που περιλαμβάνουν σχεδόν 160 εταιρείες και εγγράφουν 3.300 πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου, μαζί με εταιρείες συνδεδεμένων μελών.
Η INTERCARGO παρέχει ένα φόρουμ όπου οι πλοιοκτήτες, οι διαχειριστές και οι φορείς εκμετάλλευσης χύδην ξηρού φορτίου ενημερώνονται και μπορούν να συζητούν θέματα όπως η ασφάλεια και η ποιότητα στις λειτουργίες των πλοίων, με έμφαση στην επιχειρησιακή αποτελεσματικότητα και την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος, ενώ η Ένωση εκπροσωπεί επίσης τις απόψεις των μελών της στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό καθώς και σε άλλα φόρουμ του κλάδου.
“Η INTERCARGO θα συνεχίσει να ενεργεί προς το συμφέρον όλων των μελών της, αντιμετωπίζοντας τα βασικά ζητήματα που αντιμετωπίζει ο τομέας του χύδην ξηρού φορτίου”, δήλωσε ο Γκόνης.
Η INTERCARGO θα πραγματοποιήσει την επόμενη φορά τις τακτικές της διαβουλεύσεις κατά τη διάρκεια της Ετήσιας Γενικής Συνέλευσης και των εξαμηνιαίων συνεδριάσεων των Επιτροπών της στην Αθήνα την επόμενη εβδομάδα (23-24 Οκτωβρίου).
Στο εισαγωγικό του στην ετήσια έκθεση ο πρόεδρος της Δημήτρης Φαφαλιός αναφέρεται μεταξύ άλλων στην προσπάθεια απανθρακοποίησης της ναυτιλίας και στην αναγκαιότητα επιτάχυνσης των πράσινων τεχνολογιών και καυσίμων ενώ τονίζει ότι η INTERCARGO υποστηρίζει πλήρως τον στόχο του ΙΜΟ επίτευξης των καθαρών μηδενικών εκπομπών GHG κατά ή γύρω στο 2050. Ωστόσο, θέλουμε να τονίσουμε, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει, ότι οι πλοιοκτήτες δεν μπορούν να φέρουν ευθύνη μόνο για αυτό και πρέπει όλοι να μοιραστούν την ευθύνη για την επίτευξη του στόχου. Η INTERCARGO σημειώνει ο κ. Φαφαλιός καλωσόρισε την επικύρωση της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ που θα τεθεί πλέον σε ισχύ τον Ιούνιο του 2025 καθώς σηματοδοτεί ένα σημαντικό βήμα στην πορεία του κλάδου για ασφαλέστερη και πιο βιώσιμη ανακύκλωση πλοίων. Τέλος μεταξύ των άλλων και όσον αφορά στα ατυχήματα που συμβαίνουν τονίζει ότι παρά τις βελτιώσεις που έγιναν στην ασφάλεια, η υγροποίηση παραμένει το μεγαλύτερο πρόβλημα γεγονός που δεν επιτρέπει κανένα εφησυχασμό καθώς όλοι θα πρέπει να καταβάλουν περισσότερες προσπάθειες για να αυξηθεί η ασφάλεια στη θάλασσα και να προστατευτούν οι ναυτικοί και τα πλοία.