Με τη χρήση νέων, πρωτοποριακών τεχνολογιών φιλικών προς το περιβάλλον και τους εργαζόμενους προχωρούν οι εργασίες κατασκευής της Α’ φάσης του αυτοκινητόδρομου Πάφου – Πόλης Χρυσοχούς στην Κύπρο.
Το έργο, μήκους 15 χλμ. με δύο σήραγγες μήκους 900 μ. και πέντε υψηλές γέφυρες μήκους 1.400 μ., με προϋπολογισμό 73 εκατ. ευρώ, υλοποιείται από την Intrakat για λογαριασμό του Υπουργείου Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων της Κύπρου.
Ειδικότερα, όπως σημειώνει η εταιρεία, για την κατασκευή των σηράγγων και, συγκεκριμένα, για την εφαρμογή σκυροδέματος γίνεται πρωτοποριακή χρήση μη αλκαλικού επιταχυντή, ο οποίος προσφέρει σειρά πλεονεκτημάτων. Σε σχέση με τους ευρέως χρησιμοποιούμενους αργιλικούς επιταχυντές, οι μη αλκαλικοί δεν είναι καυστικοί, με αποτέλεσμα να αποφεύγονται πιθανά ατυχήματα και να δημιουργείται ευχάριστο περιβάλλον στη σήραγγα, κάτι που συμβάλλει στην αποδοτικότερη εργασία. Επιπλέον, οι μη αλκαλικοί επιταχυντές είναι φιλικοί προς το περιβάλλον καθώς με τη χρήση τους δεν εκπέμπονται επιβλαβή αλκαλικά αέρια κι έτσι αποτρέπεται τυχόν μόλυνση του υπόγειου υδροφόρου ορίζοντα. Επιπρόσθετα, οι μη αλκαλικοί επιταχυντές δε μειώνουν την αντοχή του εκτοξευόμενου σκυροδέματος. Αντίθετα, οι αλκαλικοί επιταχυντές δύναται να προκαλέσουν μείωση της αντοχής ακόμα και μεγαλύτερη του 30%, καθώς στις σήραγγες όπου έχουν χρησιμοποιηθεί έχει παρατηρηθεί φραγή στα συστήματα απορροής λόγω αλάτων νατρίου ή/και καλίου που περιέχουν.
Με χρήση νέων τεχνολογιών, εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό, εμπειρία και τεχνογνωσία σε μεγάλα και σύνθετα έργα, η Intrakat ανταποκρίνεται στις αυξανόμενες απαιτήσεις των σύγχρονων κατασκευών και υποδομών με αξιοπιστία και συνέπεια. Σημειώνεται πως η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πάφου – Πόλης Χρυσοχούς αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα αναπτυξιακά έργα στην Κύπρο. Η ολοκλήρωσή του θα αναβαθμίσει ποιοτικά και λειτουργικά την καθημερινότητα των μόνιμων κατοίκων και των επισκεπτών της ευρύτερης περιοχής.