Συμμαχία με τον γερμανικό κολοσσό Hochtief για την ανάπτυξη ταχυφορτιστών συνάπτει η εταιρία προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας Nrg, που ήδη έχειι ηγετική θέση στην νέα αγορά που ανοίγεται με αιχμή την ηλεκτροκίνηση.
Η όλη εξέλιξη επέρχεται μετά από μετά από διαγωνισμό, που έλαβε χώρα το πρώτο εξάμηνο του 2023., με τη νέα κοινή εταιρεία να μοιράζεται 50-50 ανάμεσα στις δυο πλευρές. Το όνομά της είναι “Hellenic Fast Charging” κι έχει κεντρικό στόχο την ανάπτυξη δικτύου ταχυφορτιστών στις εθνικές οδούς. Η εμπορική επωνυμία, κάτω από την οποία θα γίνει η ανάπτυξη αυτή είναι το Incharge, το ήδη γνωστό σήμα της Nrg, με το οποίο η εταιρεία αναπτύσσει όλο το φάσμα υπηρεσιών φόρτισης ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων.
Η επένδυση
Η σύμπραξη με τη Hochtief αφορά μία επένδυση, ύψους 3,5 εκατ. ευρώ σε πρώτη φάση, με στόχο την τοποθέτηση των μονάδων φόρτισης σε 13 ΣΕΑ στις εθνικές οδούς. Προβλέπονται 52 θέσεις ταχυφόρτισης, που θα εξυπηρετούνται από 26 ταχύφορτιστές,
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, η επένδυση θα υλοποιηθεί το δεύτερο τρίμηνο του 2024 και οι ταχυφορτιστές προγραμματίζεται να τεθούν σε λειτουργία το καλοκαίρι του 2024. Σε δεύτερη φάση, η εταιρεία σκοπεύει να διπλασιάσει τα σημεία φόρτισης, μέσω επένδυσης 5 εκτα. ευρώ. με ανώτατο όριο, την εγκατάσταση 200 ταχυφορτιστών.
Όπως ανέφερε ο κ. Αναστάσιος Λωσταράκος, Γενικός Διευθυντής της nrg, σε εκδήλωση στο περιθώριο της 87ης ΔΕΘ και με αφορμή την παρουσίαση του εκθεσιακού περιπτέρου της εταιρίας, πρόκειται για μια αρχική επένδυση ύψους 3,5 εκατ. ευρώ και θα υλοποιηθεί έως την ολοκλήρωση του πρώτου εξαμήνου του 2024. «Υπάρχουν σχέδια επέκτασης του συγκεκριμένου δικτύου, άρα θα πρέπει να θεωρούμε δεδομένο ότι τα επόμενα χρόνια το δίκτυο αυτό τουλάχιστον θα διπλασιαστεί, με την επένδυση να φτάνει τα 5,5 – 6 εκατ. ευρώ και με προοπτική να επεκταθεί ακόμη περισσότερο και με ανώτερο όριο τα 200 σημεία» συμπλήρωσε.
Όπως αναφέρθηκε η Hochtief έχει εισέλθει ως επενδυτής στο νέο σχήμα, εισφέροντας και τεχνογνωσία, καθώς μετά από κινήσεις εξαγορών στη Γερμανία κατέχει ηγετική παρουσία στην αγορά ταχυφορτιστών στη μεγαλύτερη οικονομία της ευρωζώνης.
Να σημειωθεί ότι η αγορά ταχυφόρτισης είναι βασικός “πυλώνας” της νέας “ηλεκτρικης πραγματικότητας” στην αυτοκίνηση, ωστόσο όπως τόνισε ο κ. Λωσταράκος, χρειάζεται να ληφθούν μέτρα για να ενισχυθεί. Όπως είπε θα πρέπει κατ’ αρχήν να εναρμονιστεί η χώρα με την ευρωπαϊκή απόφαση για την εξομοίωση του ΦΠΑ, καθώς σήμερα ο ΦΠΑ στη φόρτιση είναι 24%, ενώ ον αυτοκινητιστής φορτίσει στο σπίτι του, το ΦΠΑ είναι 6%, Ηδη η NRG έχει αποστείλει σχετική επιστολή στους αρμόδιους υπουργούς, ζητώντας τη μείωση του ΦΠΑ στους φορτιστές.
Σημειώνεται ότι αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη χώρα μας καταγράφει μια σημαντική καμπύλη ανάπτυξης, αν και υπολείπεται των κρατών μελών της ΕΕ. Σήμερα κυκλοφορούν 24.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Στόχος είναι το 2030, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να αντιστοιχούν στο 30-40% των νέων ταξινομήσεων, πράγμα που αποτυπώνεται και στο νέο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ), καθώς η ηλεκτροκίνηση αποτελεί ένα από τους βασικούς άξονες της ευρωπαϊκής πολιτικής για την πράσινη οικονομία.
Πάντως, πέρα από τα όποιαν θεσμικά ζητήματα η Nrg “ωριμάζει” πλάνα ανάπτυξης, με στόχο στο τέλος του 2023 να έχει 1500 σημεία φόρτισης στην Ελλάδα. Παράλληλα, αναπτύσσει ένα ολιστικό πακέτο υπηρεσιών, προσανατολισμός που είναι το μέλλον στην αγορά, με βάση τα όσα αναφέρουν τα στελέχη της διοίκησης. Όπως τονίζεται, στόχος της nrg για το μέλλον είναι να αποτελεί μια εταιρεία που προσφέρει υπηρεσίες και λύσεις για οτιδήποτε έχει να κάνει με την ενέργεια. Από τη διαχείριση ενέργειας και το smart home, έως ολόκληρο το φάσμα της ηλεκτροκίνησης και της μικροκινητικότητας.
Ήδη, η Nrg παρέχει λύσεις ηλεκτροκίνησης και σε συνεργασία με τα πρατήρια του Ομίλου Motor Oil, Shell και AVIN, το δίκτυο Incharge, αποτελεί σήμερα το μεγαλύτερο δίκτυο ταχυφορτιστών στην Ελλάδα. Η εταιρεία είναι πλήρως καθετοποιημένη, δεδομένου ότι πουλάει φορτιστές (τους οποίους εισάγει η CORAL INOVATION, άλλη θυγατρική του ομίλου της Μότορ Όιλ, εγκαθιστά δίκτυο φορτιστών, πουλάει ρεύμα ως πάροχος και αναπτύσει τις εφαρμογές υποστήριξης του δικτύου φορτιστών.
Όπως αναφέρεται, οι ταχυφορτιστές Ιncharge, που βρίσκονται στο εθνικό οδικό δίκτυο και στους αυτοκινητοδρόμους, είναι προηγμένης τεχνολογίας και είναι ικανοί να φορτίσουν ένα ηλεκτροκίνητο όχημα από το 20% έως και στο 80% της δυναμικής του, σε λιγότερο από μισή ώρα. Το Ιncharge αποτελεί ένα πανελλαδικό δίκτυο με περισσότερες από 1.000 θέσεις φόρτισης, με φορτιστές κανονικής (AC) και ταχείας (DC) φόρτισης σε 600 σημεία.
Υπενθυμίζεται, ότι η εταιρεία του ομίλου Motor Oil να διαθέτει το 50% περίπου των σχεδόν 200 ταχυφορτιστών, που υπάρχουν στη χώρα, και να διαθέτει το πλέον αναπτυγμένο, από άποψη γεωγραφικής διασποράς, δίκτυο φορτιστών στην Ελλάδα, με παράλληλη ισχυρή παρουσία σε κλάδους, όπως το λιανεμπόριο (MyMarket, Metro, Μασούτης), αλλά και τον τουρισμό (Costa Navarino, Grecotel).