Πρώιμα σημάδια ανάκαμψης στέλνει η παγκόσμια αγορά smartphones, καθώς μετά από έξι συνεχόμενα τρίμηνα πτώσης, η πορεία των πωλήσεων, συνηγορεί υπέρ μιας τάσης αποκλιμάκωσης της μείωσης, αναφέρει ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδας (ΣΕΠΕ), σημειώνοντας πως οι πωλήσεις της στην παγκόσμια αγορά smartphones μειώθηκαν μεν κατά 11% σε ετήσια βάση το 2ο τρίμηνο του 2023, ωστόσο, το ποσοστό αυτό υπολείπεται έναντι αυτών που προηγήθηκαν.
Όσον αφορά τους βασικούς παίκτες του κλάδου, η λίστα με τους κορυφαίους κατασκευαστές smartphones δεν άλλαξε το 2ο τρίμηνο του 2023, με τις Samsung και Apple να διατηρούν την πρώτη και τη δεύτερη θέση της αγοράς, με μερίδια 21% και 17%, αντίστοιχα.
“Η πτώση στις πωλήσεις smartphones δείχνει σημάδια εκτόνωσης, καθώς το απόθεμα των περισσότερων προμηθευτών επιστρέφει σε υγιέστερα επίπεδα, ενώ οι μακροοικονομικές συνθήκες σταθεροποιούνται”, αναφέρει σε ανάλυσή της η εταιρεία Canalys.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών, η Xiaomi εξασφάλισε την τρίτη θέση της παγκόσμιας αγοράς με μερίδιο 13%, ενώ η OPPO (συμπεριλαμβανομένης της OnePlus) κατετάγη στην τέταρτη με μερίδιο 10%. Από τα ίδια στοιχεία προκύπτει ότι η vivo ήρθε στην πέμπτη θέση με μερίδιο αγοράς 8%.
“Η αγορά των smartphone στέλνει πρώιμα σήματα ανάκαμψης μετά από έξι συνεχόμενα τρίμηνα πτώσης. Το απόθεμα έχει αρχίσει να ξεκαθαρίζει, καθώς οι κατασκευαστές έδωσαν προτεραιότητα στον περιορισμό των αποθέματος των παλαιών μοντέλων, για να δημιουργήσουν χώρο για τις νέες εκδόσεις”, σχολιάζουν οι αναλυτές της Canalys.
Ανάκαμψη της αγοράς
Σύμφωνα με την ανάλυση της εταιρείας, υπάρχουν ενδείξεις ότι οι κατασκευαστές προετοιμάζονται για ανάκαμψη της αγοράς στο προσεχές μέλλον και ως εκ τούτου χαράσσουν ανάλογα τη στρατηγική τους, η οποία αποδίδει ιδιαίτερη έμφαση στο κόστος. Μεταξύ άλλων, οι κατασκευαστές, επιδιώκουν να αντισταθμίσουν τις αυξήσεις στις τιμές βασικών εξαρτημάτων, για να καταπολεμήσουν την πιθανή αύξηση των τελικών τιμών, δεδομένων των υφιστάμενων πληθωριστικών συνθηκών.
“Είναι ζωτικής σημασίας για τους κατασκευαστές smartphones να παραμείνουν ευέλικτοι, για να προσαρμόζονται στα σκαμπανεβάσματα της αγοράς και να κατανέμουν αποτελεσματικά τους πόρους τους”, τονίζουν οι αναλυτές της Canalys.
Οι νέοι παίκτες
Παρά το γεγονός ότι η ζήτηση από πλευράς καταναλωτών παραμένει αβέβαιη, οι κατασκευαστές εξακολουθούν να αναζητούν ορισμένες βραχυπρόθεσμες ευκαιρίες, ενώ προσπαθούν να παραμείνουν συνεπείς στη στρατηγική τους.
Τα βλέμματα των υφιστάμενων κατασκευαστών της αγοράς είναι στραμμένα στους επερχόμενους παίκτες Android, όπως η Transsion και η HONOR, οι οποίοι είναι αποφασισμένοι να δράσουν γρήγορα στην ανανέωση προϊόντων και να επιδοθούν σε επιθετικές εμπορικές στρατηγικές, προκειμένου να κερδίσουν μερίδιο αγοράς, ειδικά σε ανοιχτές αγορές, όπως η Μέση Ανατολή, η Λατινική Αμερική και η Νοτιοανατολική Ασία.