Με ενιαίο εισιτήριο θα γίνονται οι μεταφορές του επιβατικού κοινού σε ΟΑΣΘ και Μετρό Θεσσαλονίκης, όπως γνωστοποίησε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος, ο οποίος επισκέπτεται τη Θεσσαλονίκη μαζί με την υφυπουργό Χριστίνα Αλεξοπούλου. Ο κ. Ταχιάος επανέλαβε ότι το Μετρό Θεσσαλονίκης θα λειτουργήσει εντός του 2024 και θα αλλάξει αυτομάτως «την ατζέντα της πόλης», ενώ η κα. Αλεξοπούλου δεσμεύτηκε για επίλυση των συγκοινωνιακών προβλημάτων που χρονίζουν στην πόλη, προαναγγέλλοντας επίσκεψη του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα την επόμενη εβδομάδα.
Οι δύο υφυπουργοί πραγματοποιούν επίσκεψη στην πόλη και το πρωί του Σαββάτου συναντήθηκαν με τον υφυπουργό Εσωτερικών, αρμόδιο για θέματα Μακεδονίας – Θράκης, Στάθη Κωνσταντινίδη, με τον οποίο συζήτησαν για τα μεγάλα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη στη Βόρεια Ελλάδα, ενώ ακολούθως επιθεώρησαν την εκτέλεση των εργασιών στους σταθμούς Βενιζέλου και Φλέμινγκ τού Μετρό Θεσσαλονίκης. Στη συνέχεια, προήδρευσαν σε ευρεία σύσκεψη, στο Αμαξοστάσιο του Μετρό Θεσσαλονίκης, με τη συμμετοχή εκπροσώπων των διοικήσεων της Ελληνικό Μετρό ΑΕ, του ΟΑΣΘ και του ΟΣΕΘ.
Ακολούθως, η κ. Αλεξοπούλου έκανε την ακόλουθη δήλωση: «Ως κυβέρνηση, σύμφωνα με τις εντολές του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, δίνουμε μεγάλη έμφαση στη βελτίωση των μεταφορών και των συγκοινωνιών, σε όλη την Ελλάδα.
Χθες, με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σταϊκούρα και τον Γενικό Γραμματέα Μεταφορών Γιάννη Ξιφαρά, ταξιδέψαμε σιδηροδρομικώς στη Λαμία, όπου συμμετείχαμε στο 29ο συνέδριο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Αστικών Συγκοινωνιών.
Από τη Λαμία ήλθαμε με τραίνο ως τη Θεσσαλονίκη, για να διαπιστώσουμε τις συνθήκες ταξιδιού και εξυπηρέτησης των επιβατών.
Όπως γνωρίζετε, την περασμένη τετραετία έγιναν πολύ σημαντικές ενέργειες για τη βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών στη συμπρωτεύουσα, σε συνεργασία και με τον ιδιωτικό τομέα. Μεταξύ άλλων, επιταχύνθηκε αισθητά η κατασκευή του Μετρό, που ολοκληρώνεται σύντομα, και διπλασιάστηκε ο αριθμός των λεωφορείων στην πόλη.
Ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία ανανέωσης του στόλου των αστικών λεωφορείων στη Θεσσαλονίκη και την Αθήνα, με την προμήθεια συνολικά 1.300 οχημάτων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. Ξεκινάμε πολύ σύντομα με τα πρώτα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία, τα οποία θα δοθούν στην κυκλοφορία στις αρχές του 2024.
Όπως ανέφερα και στους συγκοινωνιακούς φορείς, με τους οποίους είχαμε σειρά επαφών, στόχος της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου είναι να δημιουργήσουμε ένα ολιστικό σύστημα Μεταφορών, στο οποίο όλοι οι συμμετέχοντες συνεργάζονται, με σκοπό τη βέλτιστη εξυπηρέτηση των πολιτών.
Απώτερος σκοπός όλων αυτών των δράσεων είναι η συνολική αναδιοργάνωση του κυκλοφοριακού μοντέλου της Θεσσαλονίκης
Σήμερα, με τον συνάδελφο Υφυπουργό Υποδομών Νίκο Ταχιάο και τον Γενικό Γραμματέα Μεταφορών Γιάννη Ξιφαρά, κάναμε τα πρώτα βήματα μέχρι την επόμενη συνάντηση με τους φορείς, η οποία θα γίνει ως το τέλος Ιουλίου, παρουσία και του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα».
Ο κ. Ταχιάος δήλωσε σχετικά: «Η εντολή από τον Πρωθυπουργό είναι η κυβέρνηση να λειτουργεί ως ομάδα και φυσικά στο Υπουργείο μας, στο οποίο προΐσταται ο κ. Σταϊκούρας, υπάρχει αυτή ακριβώς η αίσθηση της ομάδας.
Βρισκόμαστε εδώ με τη συνάδελφο Υφυπουργό Μεταφορών και τον Γενικό Γραμματέα Μεταφορών, μεταξύ άλλων, για να μπορέσουμε να συντονίσουμε την συνεργασία ενός μέσου όπως το Μετρό, που έρχεται σύντομα στην πόλη, με τον ΟΑΣΘ. Θα δουλέψουμε μαζί για τον σκοπό αυτό. Χρειάζεται σκληρή δουλειά και μεγάλη πίεση.
Γνωρίζουμε, πάντως, τα προβλήματα και μπορώ να σας πω ότι δεν είναι αφανή, πέρα από τα θεσμικά. Θεωρώ πολύ βασικό να λύσουμε όλα τα ζητήματα που υπάρχουν, με τη συνεργασία των φορέων του τομέα μεταφορών της Θεσσαλονίκης. Για παράδειγμα το Μετρό, όταν ξεκινήσει, θα έχει ενιαίο εισιτήριο με τον ΟΑΣΘ, κάτι που θα επιτευχθεί σε συνεργασία και με τον ΟΣΕΘ.
Είναι πολύ σημαντικό, όμως, να καταλάβουμε ότι το Μετρό έχει μπει στις ράγες. Τη Δευτέρα που μας πέρασε η Ελληνικό Μετρό έστειλε στο Ελεγκτικό Συνέδριο τη σύμβαση με την εταιρεία λειτουργίας του Μετρό. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι στο έργο μπαίνει ένας ακόμη παίκτης, ο οποίος είναι αυτός που θα αποδώσει στη Θεσσαλονίκη προς εμπορική λειτουργία το έργο, η χρήση του οποίου από τους πολίτες θα ξεκινήσει εντός του 2024, βελτιώνοντας σημαντικά την καθημερινότητα όλων μας».