Πολύπλευρη έρευνα ξεκινά πλέον η Δικαιοσύνη σε Λάρισα και Αθήνα.Παράλληλα με τον εφέτη ανακριτή που θα πρέπει να αναζητήσει για το δυστύχημα το ταχύτερο δυνατό, ενδεχόμενες ποινικές ευθύνες όσων είχαν καίρια πόστα, επιθεωρητές και υπηρεσιακούς παράγοντες, ο οικονομικός Εισαγγελέας εξετάζει όσα δεν έγιναν για την υλοποίηση των έργων, προκειμένου να εντοπίσει τους υπευθύνους γι’ αυτό. Έτσι, η βεντάλια της έρευνας ανοίγει και για άλλα πρόσωπα και άλλα αδικήματα.
Ο οικονομικός εισαγγελέας έχει στα χέρια του και εξετάζει, τέσσερις συμβάσεις εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου που υπογράφηκαν το διάστημα 2005-2015 με αναθέτουσα αρχή τηνΕΡΓΟΣΕ.
Πρόκειται για συμβάσεις για διαφορετικά τμήματα του δικτύου και, μεταξύ άλλων, αφορούν ανακαινίσεις σιδηροδρομικής γραμμής, σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση.
Ερευνώμενα αδικήματα είναι η απιστία και η ηθική αυτουργία στην απιστία.
Να σημειωθεί πάντως πως καθυστερήσεις μηνών στα έργα αναβάθμισης των σιδηροδρομικών γραμμών, καταλογίζει και στην τελευταία έκθεσή του, το Ελεγκτικό Συνέδριο.
Όσον αφορά την επίμαχη σύμβαση 717 της τηλεδιοίκησης, είχε ερευνηθεί από οικονομική εισαγγελία και είχε αρχειοθετηθεί καθώς δεν είχαν προκύψει ενδείξεις για απιστία. Πέρυσι όμως ανασύρθηκε από το αρχείο λόγω νέων στοιχείων για τα ευρωπαϊκά κονδύλια και ερευνάται από τότε από τον Ευρωπαίο Εισαγγελέα.
Θα ζητηθούν: συμβάσεις (κόστος-χρονοδιαγράμματα-υποχρεώσεις), έγγραφα από την Εθνική Αρχή Διαφάνειας για ελέγχους στις συμβάσεις, ενημέρωση για το στάδιο των ελέγχων, ενημέρωση για πορίσματα – εκθέσεις ελέγχου, ενημέρωση για ενέργειες που ακολούθησαν.
Θα ζητηθούν επίσης έγραφα από συναρμόδια υπουργεία εάν τα έργα χρηματοδοτήθηκαν από εθνικούς πόρους και ποιους ή αν ήταν συγχρηματοδοτούμενα και από κονδύλια ΕΕ.