Ιδιαίτερους χειρισμούς και αρκετή εμπειρία από τον οδηγό θέλει η οδήγηση στο χιόνι αλλά και στις παγωμένες επιφάνειες.
Ο βασικός κανόνας είναι να αποφεύγουμε τις άσκοπες μετακινήσεις σε αυτές τις συνθήκες καθώς δεν υπάρχει λόγος να βάζουμε σε κίνδυνο είτε εμάς είτε τους άλλους χρήστες που χρησιμοποιούν το οδικό δίκτυο.
Προετοιμασία αυτοκινήτου:
– Ελέγχουμε το πέλμα των ελαστικών μας. Φθαρμένα λάστιχα δεν έχουν γερό κράτημα όταν οδηγούμε σε χιόνι ή πάγο. Όσοι κατοικούν σε περιοχές όπου το χιόνι είναι συνηθισμένο, αξίζει να προμηθευτούν χειμερινά ελαστικά με βαθύτερο πέλμα
– Χρησιμοποιούμε καλής ποιότητας καθαριστικό για το παρμπρίζ που προστατεύει από τον πάγο μέχρι τουλάχιστον τους -35oC. Σε αντίθετη περίπτωση οι υαλοκαθαριστήρες θα καταστραφούν όταν έχουμε ακραίες καιρικές συνθήκες
– Αφιερώνουμε παραπάνω ώρα στον καθαρισμό των παραθύρων και των καθρεπτών πριν ξεκινήσουμε το πρωί. Χρησιμοποιούμε χλιαρό νερό και αντιψυκτικό για να απομακρύνουμε τον πάγο από το εξωτερικό του αυτοκινήτου μας. Δεν χρησιμοποιούμε ποτέ ζεστό ή βραστό νερό.
– Βεβαιωνόμαστε ότι όλοι οι αυτόματοι διακόπτες των υαλοκαθαριστήρων είναι σβησμένοι προτού ανάψουμε τη μηχανή, γιατί σε αντίθετη περίπτωση μπορεί να καεί η ασφάλειά τους αν έχουν παγώσει πάνω στο παρμπρίζ.
– Βεβαιωνόμαστε ότι έχουμε για κάθε περίπτωση τα ακόλουθα: αντιθαμπωτικό πανί, φακό (κουρδιστό για να μην ΄φάμε’ την μπαταρία), έξτρα καθαριστικό για το παρμπρίζ, αντιψυκτικό, ξύστρα για τον πάγο, κουβέρτα, φτυάρι, φορτιστή τηλεφώνου, χάρτη και ένα χαλάκι σε περίπτωση που θα χρειαστεί να ξαπλώσουμε κάτω από το αυτοκίνητο αν κολλήσουμε στο χιόνι. Εναλλακτικά, η προμήθεια ειδικών αλουμινένιων σχαρών θα μας βοηθήσει να βγούμε από το χιόνι αλλά και από τη λάσπη ή την άμμο
– Αφαιρούμε το χιόνι από την οροφή του αυτοκινήτου, διαφορετικά υπάρχει περίπτωση ένα απότομο φρενάρισμα να πετάξει το χιόνι στο παρμπρίζ εμποδίζοντας τη δική μας ορατότητα ή ακόμα εκείνη κάποιου διερχόμενου οδηγού.
Έχουμε μαζί μας αλυσίδες.
Όταν οδηγούμε στο χιόνι θα πρέπει να ακολουθούμε τα εξής:
– Επιταχύνουμε σταδιακά, οδηγούμε σε χαμηλές στροφές και αλλάζουμε ταχύτητα όσο το δυνατόν γρηγορότερα. Κατεβαίνουμε, αν χρειαστεί, στη δεύτερη ταχύτητα για να μειώσουμε το γλίστρημα των ελαστικών μας.
– Πιθανόν θα χρειαστεί να αφήσουμε τη δεκαπλάσια από την απαιτούμενη απόσταση μεταξύ του δικού μας και του μπροστινού οχήματος.
– Αν γλιστράμε, οδηγούμε προς την κατεύθυνση που πάει το αυτοκίνητο, για παράδειγμα, αν το πίσω μέρος γλιστρά προς τα δεξιά, στρίβουμε το τιμόνι προς τα δεξιά. Δεν αφήνουμε το τιμόνι ούτε πατάμε φρένο.
– Αν ο δρόμος δεν έχει περαστεί με αλάτι ή χαλίκι, προσέχουμε την οδήγηση πάνω στις ροδιές που έχουν σχηματίσει άλλα οχήματα μιας και το συμπιεσμένο χιόνι είναι πιο ολισθηρό από το φρέσκο.
– Η χρήση των φρένων, του τιμονιού, του γκαζιού αλλά και η αλλαγή ταχυτήτων πρέπει να γίνονται ηπιότερα.
– Διατηρούμε χαμηλή ταχύτητα και δίνουμε περισσότερο χρόνο για να σταματήσουμε ή να στρίψουμε.
Αντιολισθητικές Αλυσίδες Οχημάτων
Οι αντιολισθητικές αλυσίδες είναι εξαρτήματα που τοποθετούνται στους κινητήριους τροχούς ενός αυτοκινήτου για να ενισχύσουν την πρόσφυση τους στο δρόμο, όταν αυτός είναι καλυμμένος από χιόνι, πάγο ή ακόμα και λάσπη. Αν και τα περισσότερα είδη αντιολισθητικών αλυσίδων καλύπτουν την ανάγκη για μεγαλύτερη πρόσφυση σε χιόνι, πάγο ή λάσπη, σχεδόν κανένα από αυτά δεν καλύπτει την συνεχόμενη οδήγηση στην άσφαλτο.