Σάββατο, 16 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΝΑΥΤΙΛΙΑΜεγάλη πτώση στα Capes -Οριακές απώλειες για τα μικρότερα μεγέθη

Μεγάλη πτώση στα Capes -Οριακές απώλειες για τα μικρότερα μεγέθη

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης Commercial Manager TMC MARITIME CO.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής Chartering Department TMC MARITIME CO.

Με νέα υποχώρηση συνεχίστηκε η πορεία του γενικού δείκτη ξηρού φορτίου, με τη μεγαλύτερη πτώση να σημειώνεται στα Capes, ενώ στα υπόλοιπα μεγέθη οι απώλειες ήταν οριακές. Αναλυτικότερα, τα Capes έπεσαν κατά 32,1%, τα Kamsarmaxes -0,6%, τα Supramaxes -0,35%, και τα Handies -2,2%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα.

Έτσι, ο BDI υποχώρησε κατά 11,4% (σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα) και έκλεισε στις 676 μονάδες την Παρασκευή 27 Ιανουαρίου.

Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs.

Στην Ασία σημειώθηκε νέα πτώση στους επιμέρους δείκτες, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Ωστόσο υπάρχει αισιοδοξία ότι σύντομα θα σταθεροποιηθεί η εικόνα της αγοράς, καθώς δείχνει να βελτιώνεται η ζήτηση από το βορρά και το Νότο. Τα επίπεδα του δείκτη στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) έκλεισαν την Παρασκευή στα 6,3 $/tn.  

Ο Ατλαντικός παρέμεινε υπό πίεση καθώς η ζήτηση από τη Βραζιλία ήταν περιορισμένη. Επιπλέον, η κακή εικόνα της αγοράς της Ασίας έχει οδηγήσει πολλούς πλοιοκτήτες να μετακινηθούν προς τη νότια Αφρική.

Οι δείκτες την Παρασκευή έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 16,88$/tn (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 19,84 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 5,78Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).

Σχετικά με τα Kamsarmaxes, στον Ατλαντικό η εβδομάδα ξεκίνησε με περιορισμένη κινητικότητα. Στο βορρά τα φορτία ήταν λιγοστά και οι ναυλωτές προτίμησαν να περιμένουν πιέζοντας τους ναύλους.

Στο Νότο η εικόνα ήταν ελαφρώς καλύτερη, ως προς τις συζητήσεις μεταξύ πλοιοκτητών και ναυλωτών, αλλά αυτό δεν αποτυπώθηκε και στους ναύλους οι οποίοι κινήθηκαν σε χαμηλότερα επίπεδα.

Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από τη Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 24-26Κ/ημέρα (παράδοση ECSA), από την Ευρώπη προς την Ασία στα $ 17-19 Κ/ημέρα (παράδοση στην Ευρώπη) και τα κυκλικά Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 6,5-8,5 Κ/ημέρα (παράδοση στην Ευρώπη).

Από την άλλη πλευρά, στην Ασία η αγορά ήταν ήρεμη, καθώς απουσίαζαν πολύ από τα γραφεία τους κατά το μεγαλύτερο μέρος της εβδομάδας. Η δραστηριότητα βελτιώθηκε προς το τέλος εβδομάδας με κάποιο κλεισίματα να σημειώνονται σε λίγο υψηλότερα επίπεδα, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στην Ινδονησία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 6,5-8,5Κ /ημέρα.

Για τα Supramaxes-Ultramaxes στη νοτιοανατολική Ασία παρατηρήθηκαν βελτιώσεις μετά από μία περίοδο συνεχόμενης πτώσης. Οδηγός σ’ αυτή την άνοδο ήταν τα φορτία κάρβουνου από την Ινδονησία προς την Ινδία.  Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής ανέβηκαν στα 7,5-9Κ/ημέρα. Βορειότερα, η Άπω Ανατολή ήταν ήρεμη λόγω των εορτασμών για την κινέζικη Πρωτοχρονιά.

Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στο NOPAC κινήθηκαν στα $ 5,5-7Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 5,5-7Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής στον Ατλαντικό (BH) στα $ 5,5-7Κ/ημέρα.

Στον Κόλπο Μέσης Ανατολής και τη Δυτική Ινδία η αγορά είχε ένα αργό ξεκίνημα ωστόσο η συνέχεια της εβδομάδας ήταν καλύτερη με περισσότερη κινητικότητα. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή κυμάνθηκαν στα $ 9-10,5Κ/ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου–Δυτικής Ινδίας στα $ 7,5-9Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τον Ατλαντικό στα $ 5,5-7Κ/ημέρα.

Στον Ατλαντικό και ειδικά στον Αμερικάνικο Κόλπο η αγορά παρουσίασε κάποια σημάδια βελτίωσης καθώς επικράτησε ισορροπία μεταξύ ζήτησης και προσφοράς. Έτσι οι πλοιοκτήτες κατάφεραν να ανεβάσουν τα επίπεδα της αγοράς.

Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια έμειναν στα $ 9-10,5Κ/ημέρα και προς την Ασία ανέβηκαν στα $ 13-14Κ/ημέρα. Η περιοχή της ECSA[1] ήταν πιο ενεργή, όμως αρκετά κλεισίματα σημειώθηκαν στα ίδια χαμηλά επίπεδα των προηγούμενων ημερών. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα κινήθηκαν στα $ 13,5-15Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο/Ευρώπη) στα $ 10,5-12Κ/ημέρα.

Η Ευρώπη έχασε περαιτέρω έδαφος εξαιτίας της φανερής έλλειψης φορτίων. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 7,5-9Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 6-7,5Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 11-12,5Κ/ημέρα. Η Μεσόγειος συνέχισε να βρίσκεται υπό πίεση, με τη ζήτηση να είναι περιορισμένη.

Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο προς την Ασία έκλεινε στα $ 12-13,5Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 7-8Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 8-9,5 Κ/ημέρα (εκτός εμπόλεμων ζωνών).

Στην αγορά των Handies, στην Ευρώπη υπήρξαν κάποια φορτία σιτηρών και σκραπ που κράτησαν ενεργή την αγορά και διατήρησαν τους ναύλους στα ίδια επίπεδα. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια διατηρήθηκαν στα $ 7,5-9Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 7-8Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια  στα $ 6-7Κ /ημέρα.

Στη Μεσόγειο η αγορά παρέμεινε σταθερή, καθώς υπήρξαν κάποια νέα φορτία που κάλυψαν τα άμεσα διαθέσιμα πλοία. Η Μαύρη θάλασσα ακόμα δεν προσφέρει την υποστήριξη που απαιτείται για να δούμε βελτίωση στην αγορά.

Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 7,5-8,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 7-8Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 6,5-8Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 10-11 Κ/ημέρα.

Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στον αμερικανικό κόλπο η αγορά σημείωσε νέα πτώση των ναύλων, καθώς υπήρξε αρκετή πλεονάζουσα χωρητικότητα, και η ροή των φορτίων ήταν περιορισμένη. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού κυμάνθηκαν στα $ 7,5-9Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 11-12Κ /ημέρα.

Στην περιοχή της Ανατολικής Ακτής της Νοτίου Αμερικής (ECSA) η αγορά συνέχισε να υποχωρεί. Υπήρξαν αρκετά φορτία, αλλά η αγορά είναι πολύ επιβαρυμένη από την συσσωρευμένη χωρητικότητα και τα μετακινούμενα πλοία προς την περιοχή. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 10-11,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 13,5-14,5Κ/ημέρα.

Στην Ασία η αγορά παρέμεινε στάσιμη, τόσο στην άπω Ανατολή όσο και στη Νοτιοανατολική Ασία. Στο βορρά ναυλωτές και πλοιοκτήτες φάνηκε να  επέστρεψαν με περισσότερη όρεξη για δουλειά από τις διακοπές τους προς το τέλος της εβδομάδας, ενώ και στο Νότο παρατηρήθηκε ισορροπία μεταξύ πλοίων και φορτίων.

Δυτικότερα, η Ινδία κινήθηκε με χαμηλούς ρυθμούς, καθώς η ροή των φορτίων ήταν περιορισμένη. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 7-8,5Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 8-9Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 5,5-7Κ /ημέρα.


[1] ECSA – East Coast South America :  Ανατολική Ακτή Νοτίου Αμερικής

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ