Προ των πυλών βρίσκεται η διαδικασία έναρξης της μελέτης για την κατασκευή της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Αλμυρός-Νέα Αγχίαλος-Αερινό που θα συνδέσει το τοπικό με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο. Ο διαγωνισμός για την εύρεση μελετητή έχει ολοκληρωθεί και αναμένεται το αμέσως επόμενο διάστημα η ανάδειξη εκείνου που θα αναλάβει για λογαριασμό του ΟΣΕ το έργο. Το κόστος της μελέτης θα φτάσει το 1,4 εκατ. ευρώ.
Τα έργα αφορούν στην σύνδεση της ΒΙΠΕ Βόλου και της ΒΙΠΕ Βελεστίνου, του λιμανιού και του αεροδρομίου της Νέας Αγχιάλου η οποία θα λειτουργεί ως επέκταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισα-Βόλος. Παράλληλα, θα κατασκευαστεί ένας νέος σταθμός στην ΒΙΠΕ Βελεστίνου για την εξυπηρέτηση των εκεί βιομηχανιών. Συνολικά η νέα γραμμή θα έχει μήκος 35 χιλιομέτρων και θα διαθέτει τους εξής σιδηροδρομικούς σταθμούς και στάσεις:
– σταθμός στο Λατομείο,
– νέα σιδηροδρομική στάση στο Αερινό
– νέα σιδηροδρομική στάση στις Μικροθήβες
– νέα σιδηροδρομική στάση Αεροδρομίου στη Νέα Αγχίαλο
– νέος σιδηροδρομικός σταθμός στον Αλμυρό
Με τα έργα θα επιτευχθεί βέβαια και η σύνδεση του λιμανιού του Βόλου (που είναι κατά βάση εμπορικός) με το σιδηροδρομικό δίκτυο της περιοχής. Αυτό μπορεί να φέρει σημαντικές εξελίξεις και στην μεταφορά προϊόντων από/προς τον Βόλο αλλά και την πύκνωση εμπορικών δρομολογίων και εκμετάλλευσης της γραμμής.
Τέλος, προβλέπεται και η κατασκευή ενός νέου σιδηροδρομικού σταθμού στο Αερινό που θα εξυπηρετήσει το μελλοντικό εμπορευματικό και βιοτεχνικό πάρκο, που προβλέπεται να δημιουργηθεί στην περιοχή. Στόχος είναι με την ολοκλήρωση των μελετών να βρεθούν ευρωπαϊκά κονδύλια και να ξεκινήσει η φάση υλοποίησης με την κατασκευή της νέας αυτής σιδηροδρομικής γραμμής. Θα είναι η πρώτη επέκταση του Θεσσαλικού Σιδηρόδρομου ύστερα από ένα και πλέον αιώνα.
Προχωρά η ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Λάρισα-Βόλος
Στο μεταξύ έχουν ήδη ξεκινήσει τα έργα για την εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης και ETCS στην γραμμή Λάρισα-Βόλος. Τα έργα έχει αναλάβει η ΙΝΤΡΑΚΑΤ από την ΕΡΓΟΣΕ. Σε αυτή τη φάση προχωρούν οι χωματουργικές εργασίες και η ολοκλήρωση των απαραίτητων μελετών. Με την λειτουργία των νέων συστημάτων το 2025 θα μπορεί το ηλεκτροκίνητο τρένο (που θα φτάνει σε ταχύτητες μέχρι και 120χλμ/ώρα) να διανύσει την απόσταση μεταξύ των δύο μεγάλων Θεσσαλικών πόλεων σε λιγότερο από 30 λεπτά. Πρόσφατα υπεγράφη και το έργο για την ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα με ανάδοχο την ΑΒΑΞ. Τα έργα αναμένεται να ολοκληρωθούν στα τέλη του και να μπορεί να συνδέεται σε λιγότερο από 3 ώρες η Αθήνα με τα Τρίκαλα και την Καλαμπάκα. Αυτά τα δύο έργα ολοκληρώνουν την αναβάθμιση του Θεσσαλικού Σιδηροδρόμου που θα είναι πλέον πλήρως ηλεκτροδοτούμενος και θα μπορεί να εξυπηρετεί πολύ περισσότερα τρένα σε ημερήσια βάση.