Συνομιλίες με Τούρκους αξιωματούχους πραγματοποιούν παράγοντες των Βρετανικών αρχών, προκειμένου να βρεθεί λύση με τις καθυστερήσεις στην κυκλοφορία των πετρελαιοφόρων στα ανοικτά της Τουρκίας, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε η βρετανική εφημερίδα Telegraph, μετά την επιβολή νέων περιορισμών από τη G7 και την Ευρωπαϊκή Ένωση στις 5 Δεκεμβρίου, με στόχο τις ρωσικές εξαγωγές πετρελαίου.
Το δημοσίευμα επικαλέστηκε εκπρόσωπο του Υπουργείου Οικονομικών, ο οποίος δήλωσε ότι η Βρετανία, οι ΗΠΑ και η ΕΕ συνεργάζονται με την Τουρκία και τον κλάδο των ναυτιλιακών υπηρεσιών για την επίλυση του ζητήματος, προσθέτοντας ότι δεν υπάρχει κανένας λόγος να μην έχουν πρόσβαση τα πλοία στα στενά του Βοσπόρου.
Τουλάχιστον 20 δεξαμενόπλοια παραμένουν ανοικτά της Τουρκίας αντιμετωπίζοντας περισσότερες καθυστερήσεις στη διέλευσή τους από ρωσικά λιμάνια στη Μαύρη Θάλασσα προς τη Μεσόγειο καθώς οι εταιρίες προσπαθούν να συμμορφωθούν με τους νέους τουρκικούς κανόνες ασφάλισης έπειτα από μια απαγόρευση της ευρωπαϊκής ασφάλισης και την επιβολή πλαφόν από την G7 στην τιμή του ρωσικού πετρελαίου.
Σημειώνεται ότι οι τουρκικές ναυτιλιακές αρχές, σε ανακοίνωσή τους, ζήτησαν πρόσθετες εγγυήσεις από τις ασφαλιστικές εταιρείες για την κάλυψη της διέλευσης μέσω του Βοσπόρου από τις αρχές αυτού του μήνα.
“Είμαστε ενήμεροι για αυτήν την κατάσταση. Βέβαια, μας προκαλεί ανησυχία από την άποψη των συμφερόντων των εταιριών μας. Το πρόβλημα αυτό συζητιέται με μεταφορικές και ασφαλιστικές εταιρίες. Εν τέλει, είναι οι ασφαλιστικές εταιρίες που ασφαλίζουν, όχι το κράτος”, δήλωσε ο Γκρουσκό.
“Αν το πρόβλημα δεν επιλυθεί, βέβαια, θα υπάρξει παρέμβαση στο πολιτικό επίπεδο.”
Η Ευρωπαϊκή Ένωση απαγόρευσε όλες τις εισαγωγές ρωσικού αργού που μεταφέρεται διά θαλάσσης από τις 5 Δεκεμβρίου, με μια απαγόρευση των εισαγωγών καυσίμων να ακολουθεί τον Φεβρουάριο.
Απαγόρευσε επίσης σε εταιρίες και άτομα στην Ευρωπαϊκή Ένωση να παρέχουν υπηρεσίες χρηματοδότησης, μεσιτείας, μεταφοράς και ασφάλισης για τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου αλλού αν η τιμή του αργού υπερβαίνει τα 60 δολάρια το βαρέλι από τη Δευτέρα.
Οι διαταραχές στην κυκλοφορία των δεξαμενόπλοιων από τα ρωσικά λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας στη Μεσόγειο είναι αποτέλεσμα ενός νέου τουρκικού ασφαλιστικού κανονισμού και όχι του πλαφόν στην τιμή του ρωσικού πετρελαίου που συμφωνήθηκε από τις χώρες της G7 και την Αυστραλία, δήλωσε την Τρίτη ένας αξιωματούχος της G7.