Σχέδιο ένωσης της Εθνικής Οδού με το δίκτυο μέσων σταθερής τροχιάς μελετά το υπουργείο Υποδομών – Μεταφορών. Η επέκταση της γραμμής 1 του μετρό (πρώην Ηλεκτρικός Σιδηρόδρομος) βρίσκεται στον προγραμματισμό της Αττικό Μετρό εδώ και μήνες και ο σχεδιασμός προβλέπει την επέκταση του μέσου από την Κηφισιά έως την Βαρυμπόμπη.
Σε σχετικές του δηλώσεις μάλιστα ο υπουργός Υποδομών – Μεταφορών Κ. Καραμανλής εξήγησε ότι «Με την τελευταία (σ.σ. επέκταση), ιδίως, θα λύσουμε το ζήτημα της «ένωσης» της εθνικής οδού με το δίκτυο Μετρό της Αττικής».
Μεταξύ των εννέα επεκτάσεων, που επεξεργάζεται η Αττικό Μετρό, εξέχουσα θέση διατηρεί η βόρεια επέκταση τη γραμμής 1 του μετρό, ώστε να συνδεθεί το μέσο με την Εθνική Οδό και να εξυπηρετηθούν οι κάτοικοι της Βόρειας Αττικής μέσω του σταθμού μετεπιβίβασης που θα κατασκευαστεί στην Βαρυμπόμπη.
Στόχος είναι ο ηλεκτρικός να κινηθεί ακόμα βορειότερα, να δημιουργηθεί ένας ενδιάμεσος σταθμός στην Νέα Ερυθραία και τελικά η γραμμή να καταλήξει στον κόμβο Βαρυμπόμπης. Στην περιοχή υπάρχει έκταση ιδιοκτησίας του δημοσίου η οποία θα μπορούσε να μετατραπεί σε χώρο στάθμευσης ώστε οι μετακινούμενοι να συνεχίζουν το ταξίδι τους χρησιμοποιώντας το δίκτυο σταθερής τροχιάς της Αθήνας.
Μεταξύ των επεκτάσεων που βρίσκονται υπό συζήτηση είναι και η επέκταση της γραμμής 4 από το Γουδή μέχρι την Λυκόβρυση η οποία όμως είναι πολύ μεγαλύτερη σε έκταση, κοστοβόρα και χρονοβόρα στην κατασκευή. Έτσι θεωρείται ότι η επέκταση της γραμμής 1 έως την Εθνική Οδό θα μπορούσε να υλοποιηθεί πολύ πιο άμεσα και κρίνεται ως πιο βιώσιμη κατασκευαστικά.
Στην περίπτωση της επέκτασης της γραμμής 4 το χρονοδιάγραμμα επιμηκύνεται σημαντικά γιατί το πρώτο τμήμα της γραμμής Άλσος Βεΐκου – Γουδή αναμένεται να λειτουργήσει, βάσει του πιο αισιόδοξου σεναρίου, το 2030. Για την επέκταση προς την Λυκόβρυση θα απαιτηθεί τουλάχιστον μια 10εταία ακόμα μετά την παράδοση της επέκτασης στο Γουδή.
Από την άλλη τα σενάρια για την επέκταση της γραμμής 1 από την Κηφισιά θέλουν την υπογειοποίηση του σημερινού τερματικού σταθμού ΚΗΦΙΣΙΑ ώστε μετά με σήραγγα περίπου 2,5-3 χιλιομέτρων να δημιουργηθεί ο ενδιάμεσος σταθμός «Νέα Ερυθραία» και τελικά το μετρό να φτάσει στον τερματικό σταθμό «Κόμβος Βαρυμπόμπης».
Ο σταθμός «Νέα Ερυθραία» χωροθετείται στη συμβολή των οδών Κηφισίας και Χαριλάου Τρικούπη και ο τερματικός «Κόμβος Βαρυμπόμπης» πλησίον του ομώνυμου κόμβου.
Εφόσον τρέξουν οι μελέτες και εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση (ξεπερνά τα 200-250 εκατ. ευρώ), τότε η γραμμή 1 μπορεί να φτάσει αρκετά χρόνια νωρίτερα σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη λύση υπάρχει μέχρι σήμερα.
Παράλληλα με μια επέκταση όπως αυτή που περιγράφηκε, ο επιβάτης της γραμμής -μελλοντικά και έχοντας τρέξει και η επέκταση προς Πετρούπολη- θα μπορεί στον σταθμό ΠΕΥΚΑΚΙΑ να μετεπιβιβαστεί στη γραμμή 4 και πιο νότια στο σταθμό ΑΤΤΙΚΗ που συνδέεται με τη γραμμή 2 του Μετρό.