Η προσπάθεια της Ευρώπης να απεξαρτοποιηθεί ενεργειακά από τη Ρωσία, σε συνδυασμό με τις τελευταίες εξελίξεις αναφορικά με τις εκρήξεις στους αγωγούς Nord Stream 1 και 2, οι οποίες προκάλεσαν εκτεταμένες ζημιές στους αγωγούς, έχουν άμεσο αντίκτυπο στη ναυτιλία.
Ο ημερήσιος ναύλος για ένα LNG Carrier έχει ξεπεράσει τις 400.000 δολάρια στην spot αγορά. Κάτι που μπορεί να επιβεβαιωθεί και από το τελευταίο deal της Maran Gas συμφερόντων Ομίλου Αγγελικούση, με τη ναύλωση στη Shell του LNG carrier “JOHN. A. ANGELICOUSSIS”, χωρητικότητας 174.000 cbm, για μεταφορά αμερικανικού LNG, με τα ημερήσια ναύλα να ανέρχονται στα 400.000 δολάρια. Μάλιστα αναλυτές προβλέπουν ότι τα ημερήσια έσοδα μπορεί να αγγίξουν το ένα εκατομμύρια δολάρια, ενώ οι παραγγελίες για ναυπήγηση πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου αναμένεται να αυξηθούν σε σημαντικό βαθμό μέχρι το τέλος του 2022.
Ως εκ τούτου, οι Έλληνες πλοιοκτήτες που διαθέτουν στον στόλο τους LNG carriers, μεταξύ αυτών η GasLog Partners του Π.Λιβανού, η Dynagas του Γ.Προκοπίου, η Capital Gas του Β. Μαρινάκη, η TMS Cardiff Gas του Γ.Οικονόμου, η Thenamaris του Ν. Μαρτίνου, η Alpha Gas της Α. Αγγελικούση, η Minerva Gas του Α. Μαρτίνου και η Tsakos Energy Navigation του Ν. Τσάκου, αναμένεται να καρπωθούν σημαντικά κέρδη από την εκτίναξη των ναύλων στην εν λόγω αγορά.
Σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Intermodal, οι κορυφαίοι Έλληνες «παίκτες» καταλαμβάνουν την πρώτη θέση στην αγορά μεταφοράς LNG, με τους Ιάπωνες να βρίσκονται στη δεύτερη θέση της κατάταξης με 124 LGN carriers, ενώ ακολουθούν οι Κορεάτες με 49 πλοία και το Κατάρ με 45.
Τέλος, τη δική του κίνηση για την ενίσχυση του στόλου του φέρεται πως κάνει με τη σειρά του και ο Γιώργος Οικονόμου. Σύμφωνα με πηγές της αγοράς, η TMS Cardiff συνδέεται με παραγγελία ενός LNG carrier από το ναυπηγείο Hyundai Samho. Συγκεκριμένα, ο νοτιοκορεάτικος όμιλος ναυπηγείων δήλωσε ότι είχε εξασφαλίσει παραγγελία ύψους 348.6 δισεκατομμυρίων KRW (ή 243 εκατομμύρια δολάρια) για ένα μόνο νεότευκτο LNG χωρίς να κατονομάσει τον ιδιοκτήτη πίσω από αυτό. Η KSOE τόνισε ότι θα κατασκευαστεί στην Hyundai Samho Heavy Industries Co και θα παραδοθεί το δεύτερο εξάμηνο του 2026.