Οι οικονομικές επιπτώσεις της πανδημίας του κορωνοϊού δεν έχουν αφήσει ανεπηρέαστο κανέναν κλάδο, με αυτόν των μεταφορών ωστόσο να έχει πληγεί περισσότερο από κάθε άλλο. Τα μέτρα περιορισμού των μετακινήσεων όπως ήταν αναμενόμενο έχουν προκαλέσει ανεπανόρθωτη ζημιά στον κλάδο ο οποίος έρχεται αντιμέτωπος και με την ενεργειακή κρίση. Έτσι και η Hellenic Train (πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ) δεν θα μπορούσε να μείνει ανεπηρέαστη όπως διαπιστώνεται από τα, πιο πρόσφατα διαθέσιμα, οικονομικά της αποτελέσματα.
Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις του 2020, τη χρονιά που εκδηλώθηκε η πανδημία του Covid – 19, η εταιρεία σημείωσε αξιοσημείωτη πτώση του κύκλου εργασιών, λόγω των περιορισμών στην κυκλοφορία μεταξύ Μαρτίου – Δεκεμβρίου 2020.
Ειδικότερα, το σύνολο του κύκλου εργασιών (μαζί με την κρατική επιδότηση) ανήλθε στα 106,29 εκατ. ευρώ, έναντι 125,56 εκατ. ευρώ το 2019, ήτοι πτώση 15,35%, με τα έσοδα από τη μεταφορά επιβατών να μειώνονται στα 32,74 εκατ. ευρώ, έναντι 58 εκατ. ευρώ το 2019, ήτοι πτώση 43,59%.
Σε επίπεδο οικονομικού αποτελέσματος, η εταιρεία σημείωσε θετικό EBITDA 16 εκατ. ευρώ έναντι 17,3 εκατ. το 2019, καταγράφοντας πτώση 7,43% και ζημιές μετά φόρων 9,59 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 1,48 εκατ. ευρώ το 2019.
Τα έσοδα από τη μεταφορά εμπορευμάτων παρέμειναν σταθερά σχεδόν στα 14 εκατ. ευρώ, ενώ τα έσοδα από τη συντήρηση αυξήθηκαν στα 2 εκατ. ευρώ.
Σταθερά κινούνται οι εμπορευματικές μεταφορές
Σταθερά παραμένουν τα έσοδα της Hellenic Train από τα εμπορεύματα τα τελευταία χρόνια και κινούνται μεταξύ 13 – 14 εκατ. ευρώ.
Συγκεκριμένα, το 2017 και το 2018 ήταν στα 13,4 εκατ. ευρώ και το 2019 και το 2020 στα 13,9 εκατ. ευρώ.
Από την άλλη πλευρά, το εμπορευματικό έργο και ο αριθμός των δρομολογίων καταγράφουν θετικό πρόσημο.
Το 2020, η εταιρεία αύξησε τον αριθμό των τονοχιλιομέτρων, από 490,5 εκατ. κατά το 2019, σε 554,9 εκατ. τονοχιλιόμετρα, καταγράφοντας άνοδο 13,13%.
Τα τρένα που μετακινήθηκαν, κατά το 2020, από το Ικόνιο προς το εξωτερικό, παρουσίασαν αύξηση κατά 24%, όπως επίσης τα τρένα προς Ικόνιο από το εξωτερικό παρουσίασαν αύξηση κατά 22%.
Ωστόσο, το γεγονός ότι ο βασικός πελάτης της Hellenic Train, η PEARL (δεν διαθέτει δικές της μηχανές έλξης, μισθώνει από την Hellenic Train) χρησιμοποιεί πλέον ιδιωτικά βαγόνια είχε επίπτωση στα έσοδα της εταιρείας.
Αντίστοιχα και σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία της PEARL, το 2021 η εταιρεία δρομολόγησε 1.400 τρένα, το 2020 συνολικά 1.297 τρένα και το 2018 μόλις 749 τρένα, μεταφέροντας 102,7 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, 92,2 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια και 44,5 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια αντίστοιχα.