Τη δυνατότητα παράτασης για διάστημα έως και ένα χρόνο ακόμα της σύμβασης μεταξύ ΚΤΕΛ ΟΑΣΑ και ΟΑΣΘ παρέχει σχετική ρύθμιση του υπουργείου Οικονομικών. Σημειώνεται ότι οι συγκοινωνιακοί φορείς Αθήνας και Θεσσαλονίκης προχώρησαν πριν από δύο χρόνια περίπου για πρώτη φορά στην σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ για να καλύψουν τα κενά του στόλου και του ανθρώπινου δυναμικού που παρουσιάζουν και οι δύο εταιρείες. Όπως επισημαίνουν στελέχη του υπουργείου Υποδομών – Μεταφορών μπορεί οικονομικά να μην αποτελεί την πιο συμφέρουσα λύση, καθώς με την εν λόγω σύμβαση ανεβαίνει σημαντικά το κόστος του οχηματοχιλιόμετρου, ωστόσο είναι η πιο βιώσιμη. Με δεδομένο ότι οι δύο οργανισμοί δεν μπορούν να προχωρήσουν σε εκτενές πρόγραμμα προσλήψεων λόγω των περιορισμών στους οποίους υπάγονται, η μίσθωση των οχημάτων ΚΤΕΛ που συμπεριλαμβάνει και τους οδηγούς, αποτελεί την πιο ενδεδειγμένη λύση. Η εν λόγω σύμπραξη αναμένεται να συνεχιστεί μέχρι την ολοκλήρωση του διαγωνισμού για την προμήθεια των 600 λεωφορείων που θα ενισχύσουν τους στόλους τόσο του ΟΑΣΑ όσο και του ΟΑΣΘ.
Η παράταση της σύμβασης μεταξύ ΚΤΕΛ και των δύο φορέων παροχής αστικού συγκοινωνιακού έργου προβλέπει ότι μπορεί να ανατεθεί συγκοινωνιακό έργο έως και 25% των φορέων στα ΚΤΕΛ.
Η παράταση της σύμβασης περιλαμβάνεται σε άρθρο του σχεδίου νόμου του υπουργείου Οικονομικών («Εταιρική διακυβέρνηση των Ανωνύμων Εταιρειών του Δημοσίου και των λοιπών θυγατρικών της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας» που κατατέθηκε στην Βουλή.
Ειδικότερα το περιεχόμενο του άρθρου 42 του σχεδίου νόμου που προβλέπει την παράταση της σύμβασης για ένα χρόνο προβλέπει:
Παράταση συμβάσεων παροχής υπηρεσιών επιβατικών οδικών μεταφορών και υπεκμίσθωσης αυτών και κρατική επιδότηση Ο.Α.Σ.Α. Α.Ε.
1.Συμβάσεις παροχής υπηρεσιών επιβατικών οδικών μεταφορών, καθώς και συμβάσεις υπεκμίσθωσης, που έχουν υπογραφεί έως την έναρξη ισχύος του παρόντος μεταξύ του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών Α.Ε. (Ο.Α.Σ.Α. Α.Ε.) ή του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης Α.Ε. (Ο.Σ.Ε.Θ. Α.Ε.) και των οικείων Κ.Τ.Ε.Λ. Α.Ε. δύνανται να παραταθούν έως και ένα (1) έτος από τη λήξη τους και να προσαυξηθεί η υπηρεσία που τους έχει ανατεθεί που αφορά στις γραμμές, τα δρομολόγια και τα οχηματοχιλιόμετρα έως ποσοστού 25%.
Η παράταση των συμβάσεων παροχής υπηρεσιών επιβατικών οδικών μεταφορών και των συμβάσεων υπεκμίσθωσης, ως και το πρόσθετο προς ανάθεση συγκοινωνιακό έργο, κατ’ εφαρμογή του παρόντος, και κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διατάξεως, συνιστά νόμιμη και επιτρεπτή τροποποίηση των υφισταμένων συμβάσεων μόνο ως προς αυτούς τους όρους και υπόκειται στην έγκριση του αρμοδίου οργάνου.
2.Το άρθρο 75 του ν. 4949/2022 (Α΄ 126) καταργείται.
3.Με κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Υποδομών και Μεταφορών δύναται να προβλεφθεί ότι από το ύψος της κρατικής επιδότησης του ομίλου Ο.Α.Σ.Α. των περ. (α) και (δ) της παρ. 6 του άρθρου 6 του ν. 3920/2011 (Α΄ 33) που κατά μέγιστο μπορεί να ανέλθει σε ποσό ίσο με το 40% του λειτουργικού κόστους (προ αποσβέσεων) του ομίλου και αφορά στις λειτουργικές δαπάνες αυτού, εξαιρούνται οι δαπάνες για τις συμβάσεις παροχής υπηρεσιών επιβατικών οδικών μεταφορών της παρ. 1 του παρόντος, καθώς και οι δαπάνες για τη μίσθωση λεωφορείων, προκειμένου για την κάλυψη των αναγκών εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού.