Ολοένα και πιο συστηματική γίνεται προϊόντος του χρόνου η στροφή των Ελλήνων καταναλωτών στις online αγορές, με το 75% των Ελλήνων να έχει κάνει τουλάχιστον μία online αγορά το τελευταίο εξάμηνο. Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδας (ΣΕΠΕ), οι Έλληνες ξόδεψαν για τις ηλεκτρονικές τους αγορές κατά μέσο όρο € 869 τους τελευταίους έξι μήνες.
Οι δε ηλικίες 25-34 ξόδεψαν το μεγαλύτερο ποσό € 1.032 (τα στοιχεία αφορούν το διάστημα Ιανουαρίου-Ιουνίου 2022). Στο σύνολο του πληθυσμού, το “top 3” των πιο δημοφιλών αγορών μέσω Διαδικτύου είναι τα ρούχα (42%), ακολουθούν τα παπούτσια (36%) και τα ηλεκτρονικά είδη με 28%.
Μπορεί το e-commerce να προέκυψε ως αναγκαίο κακό της πανδημίας, ωστόσο, η χρήση του δείχνει να εμπεδώνεται στη χώρα μας. Μάλιστα, η στροφή των Ελλήνων προς τις ηλεκτρονικές αγορές δείχνει να αποκτά μεγάλη διείσδυση και στις μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες.
Το γεγονός ότι 1 στους 3 Έλληνες ηλικίας 65-74 ετών έχει κάνει τουλάχιστον μια online αγορά τους τελευταίους έξι μήνες έρχεται να επιβεβαιώσει ότι η πανδημία ανέδειξε ένα νέο αγοραστικό κοινό.
Οι Έλληνες της λεγόμενης “Silver Age” (σ.σ. άνω των 55 ετών), στη διάρκεια της πανδημίας και των lockdowns, μπήκαν πιο συστηματικά στον χώρο του Διαδικτύου και έκτοτε παραμένουν εκεί, ωριμάζουν και εξελίσσονται ψηφιακά.
Όλη η Ελλάδα είναι online
Συνολικά, σήμερα η χρήση του Διαδικτύου δείχνει να είναι καθολική. Σύμφωνα με την τελευταία έκδοση της Πανελλήνιας Έρευνας “Focus on Tech Life” της Focus Bari, η χρήση Internet μεταξύ των Ελλήνων 13-74 χρόνων έφτασε στο 95%.
Προφανώς οι συνθήκες της πανδημίας ώθησαν την ταχύτερη εξάπλωση της “ψηφιακής ζωής”, φτάνοντας σε καθολική χρήση στις ηλικίες έως 54 χρόνων, ενώ φτάνει σε πολύ ψηλά επίπεδα και στις μεγαλύτερες και παιδικές ηλικίες.
Η διείσδυση του internet στις ηλικίες 55-64 ετών ανέρχεται πλέον στο 92%, ενώ και στις ηλικίες 65-74 χρόνων φτάνει σε πολύ υψηλά επίπεδα και συγκεκριμένα στο 80%.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, τα τελευταία χρόνια με συνθήκες πανδημίας, η χρήση internet παρουσίασε αισθητή αύξηση στο σύνολο του κοινού (+6%) και ιδιαίτερα στα ηλικιακά group 55-64 ετών (+13%) και 65-74 ετών (+31).
Online via mobile
Με κύρια συσκευή πρόσβασης το smartphone, οι Έλληνες χρήστες internet βρίσκονται online via mobile κατά μέσο όρο δύο ώρες την ημέρα.
Από την έρευνα προκύπτει ότι σχεδόν όλοι οι χρήστες (96%) επιλέγουν το smartphone ως συσκευή σύνδεσης. Ακολουθεί το Laptop ως προτιμώμενη συσκευή σύνδεσης στο Διαδίκτυο και έπονται τα notebooks/Desktops με 38%.
Σταθερά εξελίσσεται ανοδικά η χρήση των social media/networks. Πλέον, σχεδόν 9 στους 10 Έλληνες (87%) χρησιμοποιούν τα δίκτυα κοινωνικής δικτύωσης. Μάλιστα, το 86% των χρηστών ασχολούνται καθημερινά, αφιερώνοντας κατά μέσο όρο 86λεπτά την ημέρα στα social media.
Το δημοφιλέστερο μέσο κοινωνικής δικτύωσης για τους Έλληνες είναι το Faceboook, όπου έχει λογαριασμό το 80% των Ελλήνων και ακολουθεί το Instagram με 64%.
Χρήστες από κούνια
Έντονη είναι η παρουσία και των παιδιών στον κόσμο της τεχνολογίας. Η χρήση του Διαδικτύου φτάνει το 88% στα παιδιά 5-12 χρόνων, ενώ ειδικά στα παιδιά ηλικίας 10-12 ετών γίνεται καθολική, αγγίζοντας το 98%.
Την περίοδο της πανδημίας, η χρήση internet στο παιδικό κοινό αυξήθηκε 9%, αφού τα Ελληνόπουλα ήρθαν πολύ πιο κοντά στον κόσμο του internet και τους έγινε ανάγκη.
Το smartphone (41%) και το tablet (40%) είναι οι κύριες συσκευές σύνδεσης στο Διαδίκτυο για το παιδικό κοινό.