Τρίτη, 19 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήEDITOR'S PICKSΓιατί η ελληνική ναυτιλία «δένει» στο Χρηματιστήριο

Γιατί η ελληνική ναυτιλία «δένει» στο Χρηματιστήριο

Μέσα σε μόλις 14 μήνες, η ελληνική ναυτιλία έχει σηκώσει μέσω ομολόγων από το ελληνικό χρηματιστήριο 450 εκατ. ευρώ, ένα ποσό διόλου ευκαταφρόνητο, που μαρτυρά τη δυναμική που αναπτύσσει αυτή η καινούρια αγορά, η οποία συνδέει την ηγέτιδα ναυτιλιακή βιομηχανία με την ελληνική κεφαλαιαγορά, αλλά και τους εγχώριους επενδυτές.

Εκτός των άλλων, αυτή η καινούρια αγορά ανοίγει στους Έλληνες επενδυτές έναν νέο πυλώνα αποδόσεων, ενώ η ελληνική ναυτιλία έρχεται εγγύτερα προς τη χώρα, σε μια συγκυρία εξαιρετικά κρίσιμη, με τον «πόλεμο» στην ενέργεια να μαίνεται, καθιστώντας και το ρόλο της θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου και άλλων καυσίμων ιδιαίτερα καθοριστικό. Ο πόλεμος Ρωσίας-Ουκρανίας και η απόφαση της ΕΕ να απεξαρτηθεί από το ρωσικό αέριο, φέρνει στο προσκήνιο την αγορά υγροποιημένου φυσικού αερίου LNG και την ανάγκη μεταφοράς του δια θαλάσσης.

Η CPLP Shipping Holdings PlcΗ, μέλος του Ομίλου Capital Product Partners L.P. του Βαγγέλη Μαρινάκη, έγινε πρόσφατα η πρώτη ναυτιλιακή εταιρεία που εξέδωσε το 2ο ομόλογο στο ελληνικό χρηματιστήριο, ανεβάζοντας στις τέσσερις τις εκδόσεις που έχουν γίνει έως τώρα, ενώ – σύμφωνα με πληροφορίες – ετοιμάζονται και νέες εκδόσεις, εντός του 2022.

Θυμίζουμε ότι το άνοιγμα της ελληνικής ναυτιλίας στην ελληνική επενδυτική αγορά έκανε η Costramare τον Μάιο του 2021 με ομόλογο 100 εκατ. ευρώ, ακολούθησε η CPLP Holdings τον Οκτώβριο του ίδιου έτους με έκδοση 150 εκατ. ευρώ, ενώ το φετινό Φεβρουάριο η Safe Bulkers του Πόλυ Χατζηιωάννου σήκωσε άλλα 100 εκατ. ευρώ.

Η εταιρεία CPLP Shipping Holdings άντλησε από την αγορά 100 εκατ. ευρώ μέσω εφταετούς ομολόγου, για να υποστηρίξει το μεγάλο της «πράσινο» επενδυτικό πρόγραμμα που πρωτίστως εστιάζεται σε νέας γενιάς πλοία που μπορούν να μεταφέρουν υγροποιημένο φυσικό αέριο LNG, ενώ η ζήτηση στις τάξεις εγχώριων μικροεπενδυτών αλλά και θεσμικών ήταν εξαιρετική. Μάλιστα υπήρξε υπερκάλυψη κατά 3,6 φορές, καθώς οι προσφορές έφτασαν στα 359,49 εκατ. ευρώ, ενώ το επιτόκιο διαμορφώθηκε στο 4,40%, που στη δύσκολη σημερινή επενδυτική συγκυρία, είναι λίαν ελκυστικό για τους μικρούς ιδιώτες επενδυτές.

Θυμίζουμε πως το προηγούμενο ομόλογο της Capital Product Partners τον Οκτώβριο του 2021 στόχευε στην άντληση 150 εκατ. ευρώ, όμως οι προσφορές ξεπέρασαν τα 801,37 εκατ. ευρώ με την υπερκάλυψη να ξεπερνάει τις πέντε φορές (5,34) και την τελική απόδοση να διαμορφώνεται στο 2,65% ετησίως. Η συγκεκριμένη έκδοση είχε ευρεία απήχηση, αφού συμμετείχαν 8.234 επενδυτές.

Πλωτή… γέφυρα μεταφοράς «πράσινης» ενέργειας

Ο όμιλος του Β. Μαρινάκη «τρέχει» ένα μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα καθώς έχει επεκταθεί στον τομέα μεταφοράς υγροποιημένου αερίου μέσω της αγοράς έξι πλοίων LNG τελευταίας τεχνολογίας. Πρόκειται για κίνηση που σηματοδοτεί τη στροφή της Capital Product Partners σε τομείς και τεχνολογίες της ναυτιλίας πιο φιλικές προς το περιβάλλον, καθώς τα πλοία αυτά χρησιμοποιούν και φυσικό αέριο για την πρόωσή τους, επιτυγχάνοντας μειωμένη εκπομπή αερίων του θερμοκηπίου κατά 23% σε σχέση με την καύση ναυτιλιακού πετρελαίου, συμβάλλοντας με αυτό τον τρόπο στη μετάβαση προς τις «πράσινες» θαλάσσιες μεταφορές.

Δεν είναι μόνο η Capital όμως. Και αυτό γιατί τα θέματα που άπτονται της ενεργειακής ασφάλειας μοιάζουν πιο κρίσιμα από ποτέ και η ελληνική ναυτιλία ως η μεγαλύτερη «πλωτή» μεταφορική δύναμη στον κόσμο που οριοθετεί τις εξελίξεις και διαδραματίζει καταλυτικό ρόλο. Η προοπτική της να γίνει η πλωτή αλυσίδα για τη μεταφορά του LNG αποδεικνύεται κρίσιμη, αν όχι μονόδρομος για την ενεργειακή αυτονομία της χώρας, αλλά και της Ευρώπης συνολικά.

Ήδη, η πρόσφατη συμφωνία της ΕΕ με τις ΗΠΑ για προμήθεια επιπλέον 15 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων αμερικανικού LNG έως το τέλος του 2022, έχει ως αποτέλεσμα να έχει αυξηθεί σημαντικά η ζήτηση για τη μεταφορά του καυσίμου. Και σε αυτό το περιβάλλον οι ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων ελέγχουν πάνω από το 23% του παγκόσμιου στόλου LNG, έχοντας επενδύσει πάνω από 30 δισ. δολάρια τα τελευταία πέντε χρόνια.

Επενδύσεις

Η CPLP είναι θυγατρική του ομίλου Capital Product Partners και αποτελεί την αιχμή του δόρατος στην «πράσινη» στροφή που κάνει ο όμιλος προς σύγχρονα πλοία μειωμένου αποτυπώματος αερίων θερμοκηπίου μεταφοράς LNG καθώς και μεταφοράς containers. Για το λόγο αυτό, υλοποιεί ένα διευρυμένο επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 1,9 δισ. δολ. την περίοδο 2021-2023, με τις αναπτυξιακές επενδύσεις μόνο για την περίοδο 2022-2023 να ανέρχονται σε 597,5 εκατ. δολάρια.

Τα πλοία τελευταίας γενιάς LNG του ομίλου της Capital Product Partners LP διανέμουν υγροποιημένο φυσικό αέριο μεταξύ 26 χωρών σε όλο τον κόσμο. Με την ολοκλήρωση του επενδυτικού προγράμματος ο στόλος αναμένεται να διαμορφωθεί σε 23 πλοία υψηλών προδιαγραφών. Το εν λόγω επενδυτικό πρόγραμμα είναι πλήρως εναρμονισμένο με την πάγια επιχειρηματική στρατηγική της μητρικής, η οποία συνίσταται στην απόκτηση και διατήρηση πλοίων υψηλών προδιαγραφών με μακροχρόνιες ναυλώσεις σε μεγάλες και ισχυρές οικονομικά ναυλώτριες εταιρείες.

Μεγέθη

Η δυναμική ανοδική πορεία της CPLP αντικατοπτρίζεται στις συνεχιζόμενες εξαιρετικές επιδόσεις που καταγράφουν οι οικονομικοί δείκτες της. Το 2021 έκλεισε με σημαντική αύξηση των συνολικών εσόδων που έφτασαν στα 184,7 εκατ. δολάρια έναντι 140,9 εκατ. δολάρια για το 2020 και ισχυρή άνοδο στα καθαρά κέρδη, τα οποία για το 2021 υπερ-τριπλασιάστηκαν στα 98,2 εκατ. δολάρια σε σύγκριση με 30,4 εκατ. δολάρια το 2020.

Το πρώτο τρίμηνο του 2022 τα έσοδα της εταιρείας ανήλθαν στα 73,4 εκατ. δολάρια έναντι 38,1 εκατ. δολάρια το αντίστοιχο διάστημα του 2021, σημειώνοντας αύξηση 93% ενώ τα κέρδη αυξήθηκαν ακόμη περισσότερο, κατά 130%, στα 25,1 εκατ. δολάρια έναντι 10,9 εκατ. δολάρια το α’ τρίμηνο του 2021.

Το 2ο τρίμηνο του 2022 τα συνολικά έσοδα της CPLP σημείωσαν αύξηση 86%, φθάνοντας τα 74 εκατ. δολάρια έναντι 39,8 εκατ. δολάρια το 2ο τρίμηνο του 2021, ενώ τα καθαρά κέρδη για το εξεταζόμενο διάστημα αυξήθηκαν στα 20,4 εκατ. δολάρια, έναντι 10,0 εκατ. δολαρίων για την αντίστοιχη περσινή περίοδο, καταγράφοντας αύξηση 104%, (εξαιρώντας το έκτακτο κέρδος ύψους 25,4 εκατ. δολαρίων από την επιτυχή πώληση του M/V CMA CGM Magdalena τον Μάιο του 2021). Σημειώνεται πως η CPLP είναι εισηγμένη στον Nasdaq από το 2007.

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ