Σάββατο, 28 Σεπτεμβρίου, 2024
ΑρχικήΚΟΙΝΩΝΙΑΜΕΤΑΦΟΡΕΣΜε «οδηγό» το ΕΣΠΑ η αναβάθμιση του σιδηροδρόμου

Με «οδηγό» το ΕΣΠΑ η αναβάθμιση του σιδηροδρόμου

Πνοή ζωής στον ελληνικό σιδηρόδρομο αναμένεται να δώσει το ΕΣΠΑ 2021-2027, καθώς μεγάλη μερίδα έργων έχει προταθεί για χρηματοδότηση από το νέο πρόγραμμα. Η πλειονότητα των έργων αφορά τοπικούς Προαστιακούς Σιδηροδρόμους (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα) που πρόκειται να συνδεθούν με λιμάνια, αεροδρόμια και ΒΙΠΕ. Παράλληλα μερίδα του ενεργού δικτύου αναμένεται να ενισχυθεί σε επίπεδο συστημάτων ασφαλείας.  

Η ολοκλήρωση του Σιδηροδρομικού Άξονα Αθήνας-Πάτρας που είναι σε εξέλιξη περιλαμβάνει τα έργα για την ηλεκτροκίνηση της γραμμής Κιάτο-Αίγιο και την ολοκλήρωση και θέση σε λειτουργία της γραμμής Αίγιο-Ρίο. Το δεύτερο έργο περιλαμβάνει την επιδομή, ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση και σταθμούς στο τμήμα αυτό. Αμφότερα τα έργα είναι ήδη σε δημοπράτηση από την ΕΡΓΟΣΕ και μειοδότης και για τα δύο είναι η Κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ-Μυτιληναίος. Τα έργα αυτά θα ξεκινήσουν με την χρηματοδοτική συμβολή του ΕΣΠΑ 2014-2020 και θα ολοκληρωθούν με το νέο ΕΣΠΑ 2021-2027.

Τοπικά σιδηροδρομικά έργα

Στο ΕΣΠΑ 2021-2027 έχουν περιληφθεί τα έργα για την σύνδεση του Λιμένα Θεσσαλονίκης (του 6ου προβλήτα) και την ανάπτυξη Προαστιακού Σιδηροδρόμου στα δυτικά. Πρόκειται για έργο του οποίου ο διαγωνισμός θα ξεκινήσει σε μερικές ημέρες. 

Για χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2021-2027 έχουν προταθεί επίσης:

– η εγκατάσταση συστημάτων Σηματοδότησης-Τηλεδιοίκησης, ETCS L1 και Ηλεκτροκίνησης τύπου trolley στη μονή σιδηροδρομική γραμμή Λάρισα – Βόλος, καθώς και η αναβάθμιση της υφιστάμενης μονής μετρικής γραμμής σε κανονικού εύρους στο τμήμα Σ.Σ. Λατομείου – ΒΙ.ΠΕ. – Σ.Σ. Βόλου. Το έργο υπεγράφη πρόσφατα από την ΕΡΓΟΣΕ με ανάδοχο την ΙΝΤΡΑΚΑΤ. Ξεκινά με το ΕΣΠΑ 2014-2020 και ως έργο-γέφυρα θα ολοκληρωθεί από το ΕΣΠΑ 2021-2027.

– η εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης στο τμήμα του προαστιακού σιδηρόδρομου Θεσσαλονίκης από Πλατύ μέχρι Έδεσσα. Πολύ σημαντικό για το δίκτυο της πόλης που θα βελτιώσει την σιδηροδρομική ασφάλεια και θα προσφέρει σύγχρονες υπηρεσίες σε αυτή τη γραμμή.

– η αναβάθμιση του προαστιακού σιδηροδρόμου μεταξύ ΣΣ Κάτω Αχαΐας και ΣΣ Πύργου. Σημαντικό νέο για Αχαϊα και Ηλεία είναι ο προγραμματισμός για την χρηματοδότηση αυτής της γραμμής που θα ενεργοποιήσει εκ νέου τη σύνδεση των δύο Νομών και θα βάλει ξανά τον Πύργο στον σιδηροδρομικό χάρτη της πόλης.

Λιμάνια, αεροδρόμια και ΒΙΠΕ

Με αεροπλάνα και βαπόρια αναμένεται να συνδεθεί μεγάλο μέρος του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας. Πέρα από την σιδηροδρομική σύνδεση του ΟΛΘ προβλέπεται και η χρηματοδότηση από το νέο ΕΣΠΑ 2021-2027 τριών ακόμα περιφερειακών έργων:

– η σιδηροδρομική σύνδεση με το αερολιμένα Αλεξανδρούπολης. Θα είναι το δεύτερο αεροδρόμιο μετά την Αθήνα που θα συνδεθεί με το εθνικό δίκτυο.

– η σιδηροδρομική σύνδεση λιμένα Βόλου, αερολιμένα Αγχιάλου και ΒΙ.ΠΕ. Αλμυρού. Πολύ μεγάλο έργο που στόχο έχει να καλύψει πλήρως
τον Βόλο σιδηροδρομικά. Θα επιτευχθεί η σύνδεση με το λιμάνι, το αεροδρόμιο και τη ΒΙΠΕ δημιουργώντας αναπτυξιακές συνθήκες για όλη την περιοχή.

Παράλληλα ωριμάζει το έργο της σιδηροδρομικής σύνδεσης με τον Λιμένα Λαυρίου, ώστε να συμπεριληφθεί στο Πρόγραμμα. Ο διαγωνισμός της ΕΡΓΟΣΕ ξεκίνησε στις αρχές του έτους και αφορά στη νέα προαστιακή γραμμή Κορωπί-Λιμένας Λαυρίου.

Αναβαθμίσεις 

Ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση κ.α. συστήματα προβλέπονται με στόχο την συνολική αναβάθμιση του δικτύου. Τα έργα που έχουν περιληφθεί προς χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2021-2027 είναι:

– Η εγκατάσταση σύγχρονου συστήματος σηματοδότησης και ETCS – Level 1 στη μονή σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη – Ειδομένη μέσω της νέας παραλλαγής στο τμήμα Πολύκαστρο – Ειδομένη). Η σύμβαση έχει υπογραφεί από την ΕΡΓΟΣΕ με ανάδοχο το σχήμα ΑΒΑΞ-Alstom. Η εκκίνηση του έργου χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ 2014-2020 και η ολοκλήρωση από το ΕΣΠΑ 2021-2027.

– Εγκατάσταση συστήματος τηλεπικοινωνιών GSM-R σε τρία νέα τμήματα του άξονα ΠΑΘΕ/Π (Τιθορέα-Δομοκός, Κιάτο-Πάτρα και ΘεσσαλονίκηΕιδομένη). Εξαιρετικά σημαντικό έργο που θα αναβαθμίσει την σιδηροδρομική ασφάλεια. Πρόκειται για έργο που ενισχύει την σιδηροδρομική ασφάλεια του δικτύου.

– Η ηλεκτροκίνηση, Σηματοδότηση – Τηλεδιοίκηση και ETCS L1 της υφιστάμενης μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα. Ο διαγωνισμός της ΕΡΓΟΣΕ είναι σε τελικό στάδιο. Μένει να παρουσιαστεί η σύμβαση στη Βουλή και ακολούθως να οριστεί η ημέρα υπογραφής. Μειοδότρια είναι η ΑΒΑΞ. Θα ολοκληρωθεί ως έργο-γέφυρα από το νέο ΕΣΠΑ.

– Η εγκατάσταση συστήματος Σηματοδότησης – Τηλεδιοίκησης στο τμήμα Πειραιάς – Τρεις Γέφυρες. Απαραίτητο έργο που θα αυξήσει τη σιδηροδρομική ασφάλεια στο αστικό τμήμα του Προαστιακού Σιδηροδρόμου της Αθήνας που λειτουργεί εδώ και χρόνια.

– Η αναβάθμιση σηματοδότησης / τηλεδιοίκησης και Η/Μ Σηράγγων στο τμήμα Σκα- Κιάτο. Έργο που επίσης αυξάνει τα επίπεδα σιδηροδρομικής ασφάλειας.

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ