Σάββατο, 16 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΟΙΚΟΝΟΜΙΑΤΟΥΡΙΣΜΟΣΑνθεκτικότητα και βιωσιμότητα του ελληνικού τουρισμού

Ανθεκτικότητα και βιωσιμότητα του ελληνικού τουρισμού

Η ανθεκτικότητα και βιωσιμότητα του ελληνικού τουρισμού ήταν το αντικείμενο της ενότητας «Reshaping Tourism: Combining quality with sustainability» που πραγματοποιήθηκε το στο πλαίσιο του 10ου Περιφερειακού Αναπτυξιακού Συνεδρίου RGC 2022, με την συμμετοχή της ΓΓ Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης Ολυμπίας Αναστασοπούλου, της πρώην υπουργού Τουρισμού και μέλος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Έλενας Κουντουρά καθώς επίσης και των κυρίων Αλέξανδρου Αγγελόπουλου, CEO του ομίλου Aldermar και Γιάννη Τσάκαλου της AQ Strategy.

Κοινή παραδοχή όλων ήταν πως ο τουρισμός αποτελεί εθνική υπόθεση και πως απαιτείται μια εθνική στρατηγική και ένα νέο μοντέλο που θα στοχεύει στο βιώσιμο τουρισμό όλο το χρόνο.

«Η εθνική στρατηγική για τον τουρισμό που υλοποιούμε, ξεφεύγει από το μοντέλο “ήλιος και θάλασσα” και στοχεύει στην επιμήκυνση όχι μόνο την χρονική αλλά και την χωρική, με τον θεματικό τουρισμό να βρίσκεται στο επίκεντρο» επεσήμανε η ΓΓ Τουριστικής Πολιτικής προσθέτοντας ότι προωθούνται από το υπουργείο έργα μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης που αφορούν την τουριστική ανάπτυξη, την αναβάθμιση δεξιοτήτων, τον ψηφιακό μετασχηματισμό και το ηλεκτρονικό μητρώο τουριστικών επιχειρήσεων.

Από την πλευρά της η ευρωβουλευτής Έλενα Κουντουρά επεσήμανε μεταξύ άλλων την αναγκαιότητα γενναίας στήριξης του τουρισμού για την ανθεκτικότητα του κλάδου και τη βιωσιμότητά του. «Ο τουρισμός χρειάζεται προβολή, και αυτό το είδαμε και στην πανδημία όπου η Ελλάδα κατάφερε να εδραιωθεί ως ένας πολύ επιθυμητός προορισμός, μέσα στους πέντε πιο δημοφιλείς παγκοσμίως» προσθέτοντας ότι η Κομισιόν  προχωρά στην διαμόρφωση  ενός οδικού χάρτη για το βιώσιμο τουρισμό στην Ευρωπαϊκή Ένωση με πρώτο βήμα το transition pathway για τη μετάβαση σε όλο το οικοσύστημα του τουρισμού μέχρι το 2030.

«Ο βιώσιμος τουρισμός είναι να σεβόμαστε το χώρο που φιλοξενεί την υπηρεσία που παρέχουμε» τόνισε ο κ. Αγγελόπουλος προσθέτοντας ότι με την «αγροτική παραγωγή της Ελλάδος, τον πλούτο γης και τον κλιματικό πλούτο της χώρας, θα έπρεπε να στηριχθούμε περισσότερο στις δικές μας δυνάμεις και να δώσουμε στην ελληνική γη την αξία που της αντιστοιχεί», γεγονός που θα ανατρέψει το αρνητικό ισοζύγιο της τουριστικής δραστηριότητας.

«Δεν είναι μια τάση η βιώσιμη ανάπτυξη, αν δεν το κάνουμε σήμερα ο μελλοντικός ταξιδιώτης θα μας το επιβάλει» τόνισε ο Γιάννης Τσάκαλος, από τους κεντρικούς εμπνευστές της στρατηγικής και της διαφημιστικής εκστρατείας του τουρισμού για τη χώρα μας με κεντρικό σύνθημα «All Υou Want Ιs Greece». Και πρόσθεσε: «Πρέπει να προσαρμοζόμαστε στα δεδομένα κάθε στιγμή γιατί διαφορετικά θα είμαστε εκτός».

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ