Κυριακή, 10 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΚΟΙΝΩΝΙΑΠανελλαδικές 2022: Τα θέματα σε Λατινικά, Χημεία και Πληροφορική

Πανελλαδικές 2022: Τα θέματα σε Λατινικά, Χημεία και Πληροφορική

Συνεχίζονται σήμερα Τετάρτη 8 Ιουνίου 2022 οι Πανελλαδικές Εξετάσεις με τους υποψηφίους των ΓΕΛ να διαγωνίζονται σε Λατινικά, Χημεία, Πληροφορική.

Αναλυτικά τα θέματα στα οποία εξετάζονται οι υποψήφιο:

ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ: ΛΑΤΙΝΙΚΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΣΥΝΟΛΟ ΣΕΛΙΔΩΝΤΕΣΣΕΡΙΣ (4)

ΚΕΙΜΕΝΑ

Nostri postquam pila in hostes misērunt, gladiis rem gerunt. Repente post tergum equitatus cernitur; cohortes appropinquant; hostes terga vertunt ac fugiunt; eis equites occurrunt. Fit magna caedes. …………………………………………………………………………………………

Ille se in scamno assidentem apud focum et ex ligneo catillo cenantem eis spectandum praebuit. Samnitium divitias contempsit et Samnītes paupertātem eius mirāti sunt. Nam cum ad eum magnum pondus auri publice missum attulissent, ut eo uterētur, vultum risu solvit et protinus dixit. …………………………………………………………………………………………

Curat et providet nē, interceptā epistulā, nostra consilia ab hostibus cognoscantur. Quam ob rem epistulam conscriptam Graecis litteris mittit. Legātum monet ut, si adīre non possit, epistulam ad amentum tragulae adliget et intra castra abiciat. In litteris scribit se cum legionibus celeriter adfore. Gallus, periculum veritus, constituit ut tragulam mitteret.

Α1. Να γράψετε στο τετράδιό σας τη μετάφραση των αποσπασμάτων «Ille se in scamno … dixit» και «Curat … tragulam mitteret».

Μονάδες 20

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ
Β1. 
Να αντιστοιχίσετε κάθε συγγραφέα της Στήλης Α με το γραμματειακό

είδος της Στήλης Β, το οποίο υπηρετεί (δύο στοιχεία της Στήλης Β περισσεύουν).page1image2505443824page1image2505444112

Στήλη Α
1. Βιργίλιος
2. Ιούλιος Καίσαρας 3. Σενέκας
4. Οράτιος
5. Κορνήλιος Νέπως

Στήλη Β
α. 
Απομνημονεύματα β. Λυρική ποίηση
γ. Επική ποίηση
δ. Φιλοσοφία
ε. Ιστορική βιογραφία στ. Μυθιστόρημα
ζ. Επίγραμμα

Μονάδες 10page1image2505472000page1image2505472352page1image2505472640page1image2505472928page1image2505473216

Β2. Να αντιστοιχίσετε τις λατινικές λέξεις της Στήλης Α με τις ετυμολογικά συγγενείς λέξεις της Νέας Ελληνικής της Στήλης Β (δύο στοιχεία της Στήλης Β περισσεύουν).page2image2481868272page2image2481868560

Στήλη Α 1. cernitur

2. fugiunt
3. magna
4. cognoscantur 5. amentum

Στήλη Β
α. 
πρόσφυγας
β. ιμάντας
γ. άγνωστος
δ. μεγαλοπρεπής ε. ύμνος
στ. διάκριση
ζ. κρότοςpage2image2481889600page2image2481889888page2image2481890176page2image2481892032page2image2481892320page2image2481892608page2image2481892896page2image2481893184page2image2481893728

Μονάδες 10 Γ1. Nα γράψετε τους τύπους που ζητούνται για καθεμιά από τις

παρακάτω λέξεις:

Nostri

hostes terga equites magna

caedes Ille

eum

pondus vultum rem

(στο τρίτο απόσπασμα)

: την ονομαστική του ενικού αριθμού στο ίδιο γένος

: την αφαιρετική του ίδιου αριθμού
: τη γενική του ίδιου αριθμού
: την ονομαστική στον άλλο αριθμό
: την αφαιρετική του ενικού αριθμού στον

συγκριτικό βαθμό του ίδιου γένους
: τη δοτική του ίδιου αριθμού
: την ονομαστική του ενικού αριθμού στο

ουδέτερο γένος και τη γενική του ενικού αριθμού

στο θηλυκό γένος
: την αιτιατική του ενικού αριθμού στο ουδέτερο

γένος
: την ονομαστική στον άλλο αριθμό : τη γενική στον ίδιο αριθμό
: την αφαιρετική του ίδιου αριθμού

: τους άλλους δύο βαθμούς του επιρρήματος : την ίδια πτώση στον άλλο αριθμό

Μονάδες 15

Γ2.

Nα γράψετε τους τύπους που ζητούνται για καθένα από τα παρακάτω ρήματα:

celeriter periculum

gerunt cernitur :

το ίδιο πρόσωπο στην οριστική του συντελεσμένου μέλλοντα στην ίδια φωνή
το ίδιο πρόσωπο στην οριστική μέλλοντα στην ίδια φωνή τo β ́ πληθυντικό πρόσωπο της προστακτικής του ενεστώτα

Fit :
page2image2506164656

mirāti sunt

attulissent uterētur

dixit curat mittit

adīre possit abiciat

  • :  το απαρέμφατο του μέλλοντα και του συντελεσμένου μέλλοντα (να ληφθεί υπόψη το υποκείμενο)
  • :  την αιτιατική στο σουπίνο
  • :  τις μετοχές του ρήματος στην ονομαστική ενικού τουαρσενικού γένους
  • :  το β ́ ενικό πρόσωπο της προστακτικής του ενεστώτα στηνίδια φωνή
  • :  το α ́ πληθυντικό πρόσωπο της οριστικής του μέλλονταστην ίδια φωνή
  • :  το γ ́ενικό πρόσωπο της οριστικής του παρακειμένου στηνίδια φωνή
  • :  την αφαιρετική του γερουνδίου
  • :  το ίδιο πρόσωπο στην υποτακτική του υπερσυντελίκου
  • :  το β ́ενικό πρόσωπο της προστακτικής του ενεστώτα στην

ίδια φωνή
Δ1αΝα αναγνωρίσετε συντακτικά τους παρακάτω όρους:

eis (στο πρώτο απόσπασμα), assidentem, risu, consilia, ob rem.

Μονάδες 15

Μονάδες 10

Δ1β«nēinterceptā epistulā, nostra consilia ab hostibus cognoscantur»: να αναγνωρίσετε το είδος της δευτερεύουσας πρότασης (μονάδα 1), να αιτιολογήσετε τον τρόπο εκφοράς της (μονάδες 3) και να δηλώσετε τη συντακτική της λειτουργία (μονάδα 1).

Μονάδες 5

Μονάδες 15

Δ2α«missum»«veritus»: να μετατρέψετε τις μετοχές στις αντίστοιχες δευτερεύουσες προτάσεις με όλους τους δυνατούς τρόπους.

Μονάδες 12

Δ2β«In litteris scribit se cum legionibus celeriter adfore»: να μετατρέψετε τον πλάγιο λόγο σε ευθύ.

Μονάδες 3

Μονάδες 15

ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ: ΧΗΜΕΙΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΣΥΝΟΛΟ ΣΕΛΙΔΩΝ: ΠΕΝΤΕ (5)

ΘΕΜΑ Α
Για τις προτάσεις Α1 έως και Ανα γράψετε στο τετράδιό σας τον αριθμό της πρότασης

και δίπλα το γράμμα που αντιστοιχεί στη σωστή επιλογή.

Α1. Από τις παρακάτω ηλεκτρονιακές δομές αντιστοιχεί σε παραμαγνητικό στοιχείο η: α1s2.

β1s22s22p6.
γ1s22s22p4.
δ1s2 2s2 2p6 3s2 3p6 4s2 .

Α2. Ενδόθερμη αντίδραση είναι η:
α. C(s) + O2 (g) → CO2(g).
β. 2H2 (g) + O2 (g) → 2H2O(g).
γ. Mg(g)→Mg+(g)+e−.
δ. NaOH(aq) + HCl(aq) → NaCl(aq) + H2O(l).

Α3. Από τα παρακάτω διαλύματα ρυθμιστικό είναι:

α. NaOH 0,1M − NaCl 0,1Mβ. NaCN1M−HCN1M.
γ. KCN 0,1M − NaCN 1M.
δ. NaOH 0,1M − NH3 0,1M.

Μονάδες 5

Μονάδες 5

Μονάδες Α4. Η οργανική ένωση που αντιδρά με διάλυμα Ι2 / ΝaΟΗ προς σχηματισμό

κίτρινου ιζήματος είναι η:

  1. CH3COOH.
  2. HCHO.
  3. CH3COCH3 .
  4. CH3CH2CH2OH.
    ΤΕΛΟΣ 1ΗΣ ΑΠΟ 5 ΣΕΛΙΔΕΣ

Μονάδες 5page1image2373780352

ΑΡΧΗ 2ΗΣ ΣΕΛΙΔΑΣ
ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ & ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΓΕΝΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ

12 4321
Α5. Ο σ δεσμός μεταξύ των C και C στην ένωση CH3 CH2 CH2 COOH

σχηματίζεται με επικάλυψη υβριδικών τροχιακών: αsp2−sp3.

βsp−sp3γsp−sp.

δsp2−sp2ΘΕΜΑ Β

Μονάδες 5

Β1. Διαθέτουμε διάλυμα HCOOH συγκέντρωσης 0,1 Μ. Να εξηγήσετε πώς μεταβάλλονται (αυξάνονται/μειώνονται/παραμένουν σταθερά) τα μεγέθη: βαθμός ιοντισμού (α) και συγκέντρωση οξωνίων [Η3Ο+], όταν:

  1. προσθέσουμε Η2Ο. (μονάδες 2)
  2. προσθέσουμε αέριο HCl, χωρίς μεταβολή όγκου. (μονάδες 4)

Τα δεδομένα του προβλήματος επιτρέπουν τις γνωστές προσεγγίσεις και η θερμοκρασία παραμένει σταθερή.

Μονάδες 6

Να γίνει ηλεκτρονιακή δόμηση σε υποστιβάδες των 8Ο, 15P3-, 16S, 16S2-. (μονάδες 4)

Β2. α.
βΝα κατατάξετε κατά αύξουσα σειρά μεγέθους τα παραπάνω άτομα και ιόντα

(μονάδα 1) αιτιολογώντας την απάντησή σας. (μονάδες 3)

Μονάδες Β3. Διαθέτουμε δύο διαλύτες, Η2Ο και CCl4. Να εξηγήσετε σε ποιον διαλύτη μπορούν

να διαλυθούν καλύτερα οι ακόλουθες χημικές ενώσεις: αKCl.
βC6H14 (εξάνιο).
γCH3OH.

Β4. Σε δοχείο μεταβλητού όγκου πραγματοποιείται η χημική ισορροπία: 2A(g) + B(gpage2image24795272642Γ (g)

Μονάδες 6

ΤΕΛΟΣ 2ΗΣ ΑΠΟ 5 ΣΕΛΙΔΕΣpage2image2479533648

ΑΡΧΗ 3ΗΣ ΣΕΛΙΔΑΣ
ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ & ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΓΕΝΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ

Στο παραπάνω διάγραμμα δίνονται δύο γραφικές παραστάσεις της απόδοσης α σε συνάρτηση με τη θερμοκρασία θ σε δύο διαφορετικές τιμές πίεσης Ρ1 και Ρ2.

  1. Να εξηγήσετε αν η αντίδραση είναι εξώθερμη ή ενδόθερμη. (μονάδες 2)
  2. Να εξηγήσετε ποια από τις δύο πιέσεις P1, P2 είναι μεγαλύτερη. (μονάδες 3)Μονάδες 5

ΘEΜΑ Γ

  1. Γ1.  Δίνονται οι παρακάτω χημικές αντιδράσεις:ό
    Cu(s) + H2SO4(aq) ⎯⎯⎯→ CuSO4 (aq) + SO2(g) + H2O(l)ό
    Fe(s) + HNO3 (aq) ⎯⎯⎯→ Fe(NO3 )3 (aq) + NO2 (g) + H2O(l)
    1. Να ισοσταθμιστούν οι αντιδράσεις. (μονάδες 2)
    2. Να καθορίσετε το οξειδωτικό και αναγωγικό σώμα σε κάθε αντίδραση.(μονάδες 4)Μονάδες 6
  2. Γ2.  Τα παραγόμενα αέρια SO2 και ΝO2 διοχετεύονται σε δοχείο σταθερού όγκουV = 1L και αποκαθίσταται η χημική ισορροπία:
    SO2 (g) + NO2 (g) SO3 (g) + NO(g)Αν στην κατάσταση χημικής ισορροπίας περιέχονται 0,2 mol SO2, 0,6 mol NO2, 0,6 mol SO3 και 0,6 mol NO, να υπολογίσετε:
    1. τη σταθερά Κc της χημικής ισορροπίας. (μονάδες 2)
    2. την απόδοση της αντίδρασης. (μονάδες 4)
    3. πόσα mol SO2 πρέπει να προστεθούν επιπλέον στο αρχικό μίγμα SO2 και ΝO2 ώστε το SO2 να βρεθεί σε περίσσεια και η απόδοση της αντίδρασης να παραμείνει η ίδια. (μονάδες 5)
    Καθ’ όλη τη διάρκεια των πειραμάτων η θερμοκρασία δεν μεταβάλλεται.Μονάδες 11
  3. Γ3.  Το παραγόμενο αέριο ΝΟ διοχετεύεται σε δοχείο που περιέχει Ο2. Στους 25ο C

και πίεση Ρ = 1 atm πραγματοποιείται η μονόδρομη αντίδραση 2NO(g) + O2 (g) → 2NO2 (g) για την οποία δίνονται τα παρακάτω πειραματικά δεδομένα:page3image2506954800page3image2506955088πείραμα 1
2
3

[ΝΟ]αρχ / mol.L-1 210-2
410-2
210-2

2]αρχ / mol.L-1 510-3
510-3 2,510-3

uαρχ / mol.L-1.s-1 3,210-3 12,810-3 1,610-3page3image2506975648page3image2506975936page3image2506976224page3image2506976512page3image2506976800page3image2506977088page3image2506977376page3image2506977664page3image2506978208page3image2506978400page3image2506978688page3image2506978976page3image2506979264page3image2506979552page3image2506979840page3image2506980128

  1. Να γράψετε τον νόμο ταχύτητας της αντίδρασης. (μονάδες 5)
  2. Να υπολογίσετε την αριθμητική τιμή της σταθεράς ταχύτητας της αντίδρασης και

τις μονάδες της. (μονάδες 3)
ΤΕΛΟΣ 3ΗΣ ΑΠΟ 5 ΣΕΛΙΔΕΣ

Μονάδες 8page3image2507004192

ΑΡΧΗ 4ΗΣ ΣΕΛΙΔΑΣ
ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ & ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΓΕΝΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ

ΘΕΜΑ Δ
Δ1. 
Να γράψετε τους συντακτικούς τύπους των οργανικών ενώσεων Α, Β, Γ, Δ, Ε, Ζ,

Η, Θ, Ι και Κ.

Μονάδες 10

  1. Δ2.  Υδατικό διάλυμα πρωτοταγούς αμίνης RNH2 ογκομετρείται με πρότυπο διάλυμα ΗCl. Κατά την προσθήκη 20 mL διαλύματος ΗCl, η συγκέντρωση [ΟΗ-] στους 25ο C βρέθηκε ίση με 8 10-4 Μ. Μετά την προσθήκη επιπλέον 40 mL διαλύματος ΗCl, η ογκομέτρηση καταλήγει στο ισοδύναμο σημείο. Να υπολογίσετε τη σταθερά ιοντισμού Κb της αμίνης.Μονάδες 6
  2. Δ3.  Η βιομηχανία χρησιμοποιεί τον συμπολυμερισμό προκειμένου να βελτιώσει τιςιδιότητες των υλικών. Δίνεται η παρακάτω αντίδραση συμπολυμερισμού:53,8 g του συμπολυμερούς Α διαλύονται σε κατάλληλο διαλύτη και προκύπτει διάλυμα όγκου 0,3 L, το οποίο παρουσιάζει ωσμωτική πίεση Π = 0,082 atm στους 27ο C.
    1. i)  Να βρεθεί η σχετική μοριακή μάζα (Mr) του συμπολυμερούς Α. (μονάδες 4)
    2. ii)  Ακολούθως 5,38g του συμπολυμερούς Α αντιδρούν πλήρως με Η2 (η αντίδραση να θεωρηθεί ποσοτική) και διαλύονται σε νερό οπότε προκύπτει διάλυμα όγκου 50 mL, τα οποία απαιτούν για την πλήρη εξουδετέρωσή τους 20 mL πρότυπου διαλύματος HCl 1 M. Να υπολογίσετε τις τιμές ν και μ των μονομερών που σχηματίζουν ένα μόριο του συμπολυμερούς Α (μονάδες 3) καθώς και τη μάζα του Η2 που καταναλώθηκε. (μονάδες 2)Μονάδες 9

ΑΡΧΗ 5ΗΣ ΣΕΛΙΔΑΣ
ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ & ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΓΕΝΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ

Δίνονται ότι:
• Αr:H=1,C=12,Ν=14 • R=0,082Latm/molK • K= 10-14

Τα δεδομένα του προβλήματος επιτρέπουν τις γνωστές προσεγγίσεις.

ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΣΥΝΟΛΟ ΣΕΛΙΔΩΝΠΕΝΤΕ (5)

ΘΕΜΑ Α

Α1. Να γράψετε στο τετράδιό σας τον αριθμό καθεμιάς από τις παρακάτω προτάσεις έως και δίπλα τη λέξη ΣΩΣΤΟ, αν η πρόταση είναι σωστή, ή τη λέξη ΛΑΘΟΣ, αν η πρόταση είναι λανθασμένη.

  1. Η τεχνική ελέγχου μαύρου κουτιού (black-box testing) βασίζεται στην αναζήτηση λαθών με εξέταση του κώδικα.
  2. Ένα από τα πλεονεκτήματα του τμηματικού προγραμματισμού είναι ότι απαιτεί λιγότερο χρόνο και προσπάθεια στη συγγραφή του προγράμματος.
  3. Η σειριακή αναζήτηση ακολουθεί την τεχνική «διαίρει και βασίλευε».
  4. Μια απλά συνδεδεμένη λίστα μπορούμε να την διατρέξουμε και προςτις δύο κατευθύνσεις.
  5. Η χρήση του διερμηνευτή καθιστά την εκτέλεση του προγράμματος πιο

αργή.

Α2. α)
β) Δίνεται το παρακάτω δυαδικό δένδρο αναζήτησης:

Τι ονομάζεται δυαδικό δένδρο; (μονάδες 2)

Μονάδες 10

Στο δένδρο αυτό προστίθεται μόνον ένας νέος κόμβος. Να σχεδιάσετε στο τετράδιό σας το νέο δένδρο, όπως θα διαμορφωθεί, σε κάθε περίπτωση, μετά την προσθήκη του νέου κόμβου στο αρχικό δένδρο:

Περίπτωση 1. 20
Περίπτωση 2. 15
Περίπτωση 3. 8
Περίπτωση 4. 40 (μονάδες 8)

Μονάδες 10 Α3. α) Τι καθορίζουν οι ιδιότητες και τι οι μέθοδοι ενός αντικειμένου; (μονάδες 2)

β) Μια εταιρία ενοικιάσεων διαθέτει δύο τύπους οχημάτων: αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες. Κάθε όχημα διαθέτει έναν αριθμό κυκλοφορίας και μεταφέρει συγκεκριμένο αριθμό επιβατών. Ανάλογα με το είδος του καυσίμου και τον κυβισμό του οχήματος υπολογίζεται η ημερήσια τιμή ενοικίασης.

ΤΕΛΟΣ 1ΗΣ ΑΠΟ 5 ΣΕΛΙΔΕΣpage1image2373640576

ΑΡΧΗ 2ΗΣ ΣΕΛΙΔΑΣ
ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΓΕΝΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ

Παρουσιάζονται στη συνέχεια 8 από τους όρους που χρησιμοποιήθηκαν στην παραπάνω περιγραφή:

1. αριθμός επιβατών
2. αριθμός κυκλοφορίας 3. αυτοκίνητο
4. είδος καυσίμου
5. κυβισμός
6. μεταφέρει
7. μοτοσυκλέτα
8. όχημα

Για καθέναν από τους παραπάνω όρους να γράψετε στο τετράδιό σας τον αριθμό του και δίπλα την κατάλληλη από τις παρακάτω έννοιες του αντικειμενοστραφούς προγραμματισμού:
υποκλάση – υπερκλάση – μέθοδος – ιδιότητα. (μονάδες 8)

Μονάδες 10

Α4. Δίνεται το παρακάτω πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ, το οποίο διαβάζει ένα σύνολο θετικών αριθμών και υπολογίζει και τυπώνει το γινόμενό τους και

τον μέσο όρο τους:

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Α4 ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ

ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: ΜΟ

ΑΚΕΡΑΙΕΣ: ΓΙΝ, ΑΘΡ, ΠΛ ΑΡΧΗ

ΠΛ←0
ΓΙΝ←0
ΑΘΡ←’0′
ΔΙΑΒΑΣΕ x
ΟΣΟ x>0 ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ

ΓΙΝ←ΓΙΝ *x ΑΘΡ←ΑΘΡ+x ΠΛ←ΠΛ+1 ΔΙΑΒΑΣΕ x

ΤΕΛΟΣ_ΑΝ ΜΟ←ΑΘΡ/ΠΛ ΓΡΑΨΕ ΜΟ, ΓΙΝ

ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Το πρόγραμμα περιέχει 5 λάθη καθένα από τα οποία ανήκει σε μία από τις παρακάτω κατηγορίες:
α) Λάθη κατά την υλοποίηση (συντακτικά λάθη).
β) Λάθη κατά την εκτέλεση (λάθη που οδηγούν σε αντικανονικό τερματισμό

του προγράμματος).
γ) Λογικά λάθη (λάθη που παράγουν λανθασμένα αποτελέσματα).

ΤΕΛΟΣ 2ΗΣ ΑΠΟ 5 ΣΕΛΙΔΕΣpage2image2468342560

ΑΡΧΗ 3ΗΣ ΣΕΛΙΔΑΣ
ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΓΕΝΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ

Για καθένα από τα 5 λάθη του προγράμματος:
1.Να γράψετε στο τετράδιό σας τον αριθμό της γραμμής στην οποία

βρίσκεται το λάθος και δίπλα του την αντίστοιχη κατηγορία λάθους (α, β,

γ).
2. Να αιτιολογήσετε την απάντησή σας.

ΘΕΜΑ Β

Μονάδες 10

Β1. Έστω ουρά 10 θέσεων η οποία υλοποιείται με μονοδιάστατο πίνακα Ο[10] και με τις μεταβλητές f και r για το εμπρός και το πίσω άκρο της ουράς, αντίστοιχα. Δίνεται στη συνέχεια αλγόριθμος ο οποίος αντιγράφει όλα τα στοιχεία της ουράς στην αρχή της, αναπροσαρμόζοντας κατάλληλα τους δείκτες f και r. Ο αλγόριθμος περιέχει 5 κενά. Για καθένα από τα κενά να γράψετε στο τετράδιό σας τον αριθμό του και δίπλα ό,τι πρέπει να συμπληρωθεί, ώστε ο αλγόριθμος να επιτελεί σωστά τη λειτουργία που περιγράφηκε.

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΟΛΙΣΘΗΣΗ (O, f, r) ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 ΤΕΛΟΣ_ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ

Β2. Δίνεται το παρακάτω τμήμα αλγορίθμου:

s←0 Διάβασε x Αν x>0 τότε

Αρχή_επανάληψης s←s+x

Διάβασε x Μέχρις_ότου x≤0

Τέλος_αν

ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: Ο[10]

ΑΚΕΡΑΙΕΣ: f, r, i, k ΑΡΧΗ

k←…(1)…
ΓΙΑ i ΑΠΟ f ΜΕΧΡΙ r

k←…(2)…

O[…(3)… ]←O[…(4)… ] ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ f←1
r←…(5)…

  1. α)  Να κατασκευάσετε το αντίστοιχο διάγραμμα ροής. (μονάδες 6)
  2. β)  Να κωδικοποιήσετε τμήμα αλγορίθμου που να υλοποιεί την ίδια λειτουργία με το παραπάνω, χρησιμοποιώντας, αντί για την εντολή επανάληψης ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ, την εντολή επανάληψης ΟΣΟ και χωρίςνα περιλαμβάνει εντολή επιλογής. (μονάδες 4)

ΤΕΛΟΣ 3ΗΣ ΑΠΟ 5 ΣΕΛΙΔΕΣ

Μονάδες 10

Μονάδες 10page3image2505412064

ΘΕΜΑ Γ

Γ4. Να

Μονάδες 8

υπολογίζει και να εμφανίζει τα συνολικά έσοδα του καταστήματος.

Μονάδες 3

Γ5. Να
α) Να δέχεται:

ΑΡΧΗ 4ΗΣ ΣΕΛΙΔΑΣ
ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΓΕΝΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ

Ένα ηλεκτρονικό κατάστημα προσφέρει σε μαθητές δύο προϊόντα νέας τεχνολογίας σε ειδικές τιμές.

Να κατασκευάσετε πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ, το οποίο:

  1. Γ1.  Να
  2. Γ2.  Να

περιλαμβάνει κατάλληλο τμήμα δηλώσεων.

διαβάζει για καθένα από τα 2 προϊόντα:

Μονάδες 2

  1. α)  Τον αριθμό τεμαχίων (απόθεμα) που έχει προς πώληση, σε μεταβλητές απ1, απ2, ελέγχοντας ότι δίνεται αριθμός μεγαλύτερος του μηδενός. (μονάδες 2)
  2. β)  Την τιμή πώλησής του σε μεταβλητές τ1, τ2. (μονάδα 1)Μονάδες 3

Γ3. Για
προϊόντος (1 ή 2) που προτίθεται να αγοράσει (δεν απαιτείται έλεγχος εγκυρότητας τιμών). Εφόσον το προϊόν υπάρχει, να το αφαιρεί από το αντίστοιχο απόθεμα, διαφορετικά να εμφανίζει το μήνυμα «Δεν μπορείτε να εξυπηρετηθείτε». Ο έλεγχος του αποθέματος να γίνεται με κλήση του υποπρογράμματος που περιγράφεται στο ερώτημα Γ5.

Η παραπάνω διαδικασία να τερματίζεται σε οποιαδήποτε από τις εξής περιπτώσεις:

  1. α)  Αν εξαντληθούν και τα δύο αποθέματα.
  2. β)  Αν ο αριθμός των εισερχόμενων μαθητών που δεν εξυπηρετήθηκαν ξεπεράσει το 20% του συνολικού αριθμού των μαθητών που έχουν προσέλθει μέχρι εκείνη τη στιγμή στο κατάστημα.

κάθε μαθητή που εισέρχεται στο κατάστημα, να ζητάει τον αριθμό του

κατασκευαστεί η συνάρτηση ΥΠΑΡΧΕΙ, η οποία:

– Τον αριθμό του προϊόντος.
– Το απόθεμα του πρώτου προϊόντος.
– Το απόθεμα του δεύτερου προϊόντος.

β) Να επιστρέφει την τιμή ΑΛΗΘΗΣ εφόσον το προϊόν με τον αριθμό που δόθηκε υπάρχει σε απόθεμα, διαφορετικά την τιμή ΨΕΥΔΗΣ.

Μονάδες 4

ΘΕΜΑ Δ

Σε ένα πρόγραμμα ́ERASMUS+ ́ συμμετέχουν 6 χώρες. Κάθε χώρα εκπροσωπείται από ένα σχολείο, το οποίο είναι υπεύθυνο να παρουσιάσει μια θεατρική παράσταση της επιλογής του. Στο τέλος του προγράμματος η παράσταση κάθε σχολείου βαθμολογείται από μια κριτική επιτροπή, καθώς και

ΑΡΧΗ 5ΗΣ ΣΕΛΙΔΑΣ
ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΓΕΝΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ

από τα υπόλοιπα σχολεία. Οι βαθμοί που δίνονται είναι ακέραιες τιμές από 1 έως 10.

Να κατασκευάσετε πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ, το οποίο:

  1. Δ1.  Να
  2. Δ2.  Να

περιλαμβάνει κατάλληλο τμήμα δηλώσεων.

διαβάζει τις τιμές εισόδου με την εξής σειρά:

Μονάδες 2

Δ3. Να

Μονάδες 5

υπολογίζει για κάθε σχολείο τον μέσο όρο των 6 βαθμών που έλαβε.

Μονάδες 3

α) Τα ονόματα των 6 σχολείων σε πίνακα ON[6]. (μονάδα 1)

  1. β)  Τιςβαθμολογίεςπουέλαβαντασχολείααπότηνκριτικήεπιτροπή,στηνκύρια διαγώνιο τετραγωνικού πίνακα Β[6,6]. (μονάδες 2)
  2. γ)  Τις βαθμολογίες που πήρε κάθε σχολείο από τα άλλα 5 σχολεία στις υπόλοιπες θέσεις του πίνακα Β. Για παράδειγμα, το στοιχείο Β[2,4], αντιστοιχεί στη βαθμολογία που πήρε το σχολείο 2 από το σχολείο 4. (μονάδες 2)

Δ4. Να
τη μεγαλύτερή της βαθμολογία, θεωρώντας ότι υπάρχει μόνο ένα τέτοιο σχολείο.

εμφανίζει το όνομα του σχολείου στο οποίο η κριτική επιτροπή έδωσε

Μονάδες 4

Δ5. Να εμφανίζει τα ονόματα των σχολείων ταξινομημένα με βάση τον μέσο όρο βαθμολογίας που έλαβαν κατά φθίνουσα σειρά. Σε περίπτωση ισοβαθμίας να εμφανίζει τα ονόματα αλφαβητικά.

Μονάδες 6

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ