Πέμπτη, 2 Ιανουαρίου, 2025
ΑρχικήΚΟΙΝΩΝΙΑΤα έργα που θα αλλάξουν την Δυτική Αττική 

Τα έργα που θα αλλάξουν την Δυτική Αττική 

Η αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος και η βελτίωση της προσβασιμότητας στις αστικές συγκοινωνίες βρίσκονται στο επίκεντρο των παρεμβάσεων που προγραμματίζονται για τα δυτικά του νομού Αττικής. Συνολικά έξι μεγάλα έργα αναμένεται να αλλάξουν άρδην την εικόνα της περιοχής η οποία ζητά νέες υποδομές για την εξυπηρέτηση του ποικνοκατοικημένου αυτού τομέα της πόλης.  

Γραμμή 3 προς Πειραιά

Η επέκταση της γραμμής 3 στο κέντρο του Πειραιά αποτελεί πολυπόθητη κατασκευαστική εξέλιξη. Η ρυμοτομία της πόλης που πλημμυρίζει από στενούς δρόμους μετατρέπουν την έλευση του Μετρό σε Μεσσία της περιοχής που θα δώσει μια ανάσα στο έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα.

Οι 3 νέοι σταθμοί ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ, ΠΕΙΡΑΙΑΣ και ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ολοκληρώνουν την μεγάλη επέκταση της μπλε γραμμής. Το σημαντικότερο όμως είναι ότι οι περιοχές του Πειραιά της Νίκαιας, Νεάπολης, Κορυδαλλού και Αγίας Βαρβάρας θα συνδέονται μεταξύ τους και η μετακίνηση μεταξύ τους θα διαρκεί μόλις λίγα λεπτά.

Η ολοκλήρωση των έργων και και εμπορική λειτουργία της επέκτασης αναμένεται φέτος το καλοκαίρι, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Αττικό Μετρό. Σε όλο της το μήκος η επέκταση από την Αγία Μαρίνα μέχρι το Δημοτικό Θέατρο θα εξυπηρετεί πάνω από 130.000 επιβάτες ημερησίως. Οι λεωφορειακές γραμμές των παραπάνω περιοχών θα συρρικνωθούν και οι περισσότερες θα γίνουν διαδημοτικές.

Γραμμής 2 προς Ίλιον-Μενίδι

Σε εξέλιξη είναι οι μελέτες για την επέκταση της γραμμής 2 του μετρό προς το Ίλιον με στόχο την ένταξή του στο ΕΣΠΑ 2021-2027 έως το τέλος του έτους και την προκήρυξη του διαγωνισμού. Η επέκταση της γραμμής 2 θα οδηγήσει το μετρό στα βόρειο-δυτικά προάστια της πόλης. Θα περιλαμβάνεται σήραγγα 4,5 περίπου χιλιομέτρων με 3 σταθμούς: ΠΑΛΑΤΙΑΝΗ, ΙΛΙΟΝ, ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ. Το κόστος του έργου έχει εκτιμηθεί σε περίπου 350 εκατομμύρια ευρώ.

Ο προγραμματισμός θέλει την περαιτέρω επέκταση της γραμμής μελλοντικά προς τα βόρεια από όπου θα διασχίσει την Αττική Οδό για να καταλήξει στον δήμο Μενιδίου

Προς Ελευσίνα – Μέγαρα ο Προαστιακός

Συνολικά άλλα 36 χιλιόμετρα αναμένεται να «προσθέσει» ο Προαστιακός σιδηρόδρομος τα οποία θα ξεκινούν από τα Άνω Λιόσια, θα περνούν από τον Ασπρόπυργο, την Ελευσίνα και θα καταλήγουν στα Μέγαρα. 

Πρακτικά το έργο αφορά στην αξιοποίηση της παλαιάς μετρικής γραμμής η οποία έχει τεθεί εκτός λειτουργίας εδώ και περίπου 15 χρόνια. Η χρηματοδότηση προέρχεται από το Ταμείο Ανάκαμψης και η δημοπράτηση του έργου από τον ΟΣΕ τοποθετείται το επόμενο χρονικό διάστημα και η ολοκλήρωση της το 2026.

Ο τριπλός κόμβος Σκαραμαγκά

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αναλαμβάνει την υλοποίηση του ξεχασμένου μέχρι πρότινος έργου με στόχο την δημοπράτησή του εντός του 2022.

Ο τριπλός κόμβος θα συνδέει απευθείας την Εθνική Οδό με τη Λ. Σχιστού, θα συνδεθεί η ημιδιανοιγμένη στο νότιο άκρο της, Περιφερειακή Αιγάλεω, ενώ θα ολοκληρωθούν και θα λειτουργήσουν και ο διανοιγμένες Σήραγγες “φάντασμα” που βρίσκονται στη στροφή προς Σκαραμαγκά και πριν την Λίμνη Κουμουνδούρου. Ακόμα, θα υπάρξει και ένας κόμβος που θα συνδέει απευθείας τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά με την Λ. Αθηνών. Πρόκειται για έργο που θα μεταμορφώσει τις οδικές μεταφορές στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά, του Χαϊδαρίου και του Θριάσιου Πεδίου.

Η υποθαλάσσια σήραγγα Σαλαμίνας-Περάματος

Η υποθαλάσσια σύνδεση Σαλαμίνας-Περάματος συζητείται εδώ και πολλά χρόνια. Το 2016 ξεκίνησε ο διαγωνισμός και το 2022 δείχνει ως η χρονιά που το έργο θα μπορέσει να πάρει σάρκα και οστά με την ανάδειξη αναδόχου. Περιλαμβάνει υποθαλάσσια σύνδεση του Περάματος με τη Σαλαμίνα (στη νήσο του Αγίου Γεωργίου) και οδικές προσβάσεις στη Σαλαμίνα (με παράκαμψη των Παλουκίων) και ένα νέο οδικό άξονα από το Σχιστό μέχρι το Πέραμα. Εάν ακολουθηθεί ο προγραμματισμός και τα έργα ξεκινήσουν το 2023, προς το τέλος της δεκαετίας το έργο θα μπορέσει να ολοκληρωθεί.

Η επέκταση του Τραμ προς Κερατσίνι

Η επέκταση του Τραμ στο Κερατσίνι και το Πέραμα ήταν στην ατζέντα των έργων για χρόνια ωστόσο δεν μπόρεσε ποτέ να πάρει το πράσινο φως της υλοποίησης. Ωστόσο η αρνητική στάση του Δήμου Περάματος και η έλλειψη πολιτικής βούλησης για να προχωρήσει, έστειλε το έργο της Αττικό Μετρό στα συρτάρια. Σήμερα θεωρείται το σημαντικότερο -και ίσως μόνο- έργο που μπορεί να συνδέσει αρχικά το Κερατσίνι με το δίκτυο των μέσων σταθερής τροχιάς. Μάλιστα ένα μέρος της διαδρομής είχε προβλεφθεί ως υπόγειο, πράγμα που έκανε το Τραμ να μοιάζει με light metro. Η διαδρομή Πειραιάς-Κερατσίνι δεν θα διαρκούσε περισσότερο από 6-8 λεπτά.  Απόφαση για να υλοποιηθεί αυτή η επέκταση δεν έχει ληφθεί αλλά από είναι έργο ενταγμένο στο Ρυθμιστικό της Αθήνας και θα καλύψει ένα μεγάλο συγκοινωνιακό κενό στη δυτική πλευρά του Πειραιά.

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ