Για τον καθοριστικό ρόλο της εκπαίδευσης και ανάπτυξης των εργαζομένων στην επιτυχία ενόςμετασχηματισμού, μίλησε η Chief OfficerΑνθρώπινου Δυναμικού Ομίλου ΟΤΕ, κα Έλενα Παπαδοπούλου, στην εκδήλωση της ΕΑΣΕ με τίτλο «Business Transformation through Learning &Development», που πραγματοποιήθηκε στην OTEAcademy. Στην ομιλία της, η κα Παπαδοπούλου χρησιμοποίησε το παράδειγμα του Ομίλου ΟΤΕ και την πορεία του από το 2010 μέχρι και σήμερα, για να χαρτογραφήσει πώς συνέβαλλαν σε κάθε φάση μετασχηματισμού τα ειδικά προγράμματα reskillingκαι upskilling των εργαζομένων, μια επένδυση που ανέρχεται σε €4 εκατ. κάθε χρόνο.
«Κατά την πρώτη φάση μετασχηματισμού, στόχος μας ήταν να εξελιχθούμε σε μια σύγχρονη, αποδοτική και ανταγωνιστική εταιρεία τεχνολογίας, με τον πελάτη στο επίκεντρο. Προτεραιότητα του HR, κατά την συγκεκριμένη περίοδο, ήταν να ανανεώσουμε το ανθρώπινο δυναμικό μας, με κοινωνικά υπεύθυνο τρόπο, μειώνοντας ταυτόχρονα τα κόστη μας», είπε η κα Παπαδοπούλου, και στάθηκε στις πρωτοβουλίες εκπαίδευσης και ανάπτυξης: «Μέσα από στοχευμέναπρογράμματα αφενός εξασφαλίσαμε ότι όλοι παλιοί και νέοι εργαζόμενοι «μιλάνε την ίδια γλώσσα» όσον αφορά την εξυπηρέτηση του πελάτη και αφετέρου δώσαμε τη δυνατότητα στους ανθρώπους μας να εξελίξουν τις γνώσεις τους στις νέες τεχνολογίες αλλά και πρακτικές management, ώστε να στηρίξουμε την προσπάθεια για την αλλαγή της κουλτούρας και τη διαμόρφωση ενός σύγχρονου επιχειρησιακού περιβάλλοντος».
Σε ό,τι αφορά τον ψηφιακό μετασχηματισμό, η επικεφαλής Ανθρώπινου Δυναμικού του Ομίλου ΟΤΕσημείωσε: «Η δουλειά μας ως HR, είναι να αναγνωρίσουμε, σε συνεργασία με το Business, ποια είναι τα απαιτούμενα future skills και να φροντίσουμε να τα φέρουμε από την αγορά, ή ακόμα και να τα δημιουργήσουμε στην εταιρεία μας. Προς αυτή την κατεύθυνση σχεδιάσαμε Upskilling & Re-skillingAcademies και Κέντρα Αξιολόγησης & Ανάπτυξης, ενώ δώσαμε στους εργαζόμενους μας ελεύθερη πρόσβαση στα digital learning platforms Percipio & Coursera».
Προχωρώντας μπροστά, η μεγάλη πρόκληση για τον Όμιλο ΟΤΕ είναι η ενίσχυση της ευελιξίας μέσα από τηνυιοθέτηση ενός lean και agile μοντέλου λειτουργίας. «Ο στόχος είναι να γίνουμε ακόμα πιο ευέλικτοι, προκειμένου να ανταποκρινόμαστε με αμεσότητα στις συνεχώς μεταβαλλόμενες ανάγκες των πελατών μας αλλά και στο εξωτερικό επιχειρηματικό περιβάλλον. Για την εκπαίδευση των ανθρώπων μας σε αυτό τον νέο τρόπο εργασίας έχουμε δημιουργήσει τα agilebootcamps, για την εκπαίδευση και την αλλαγή του mindset που απαιτεί το νέο μοντέλο».
Κλείνοντας, η κα Παπαδοπούλου υπογράμμισε πως δεν νοείται επιτυχημένος μετασχηματισμός, χωρίς την παράλληλο σχεδιασμό ειδικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων: «η εκπαίδευση και ανάπτυξη συμβάλλει καθοριστικά στην αλλαγή, απαλύνει και διευκολύνει δύσκολες καταστάσεις και δίνει έμπρακτα όραμα για το μέλλον μέσα από την ορατή συνεχή επένδυση στον ανθρώπινο παράγοντα. Αυτό δεν οδηγεί μόνο στην επίτευξη των στόχων της εταιρείας, αλλά δημιουργεί τις βάσεις γι’ αυτό που ονομάζουμε employeeengagement».
Η αναζήτηση digital talents
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, η κα Παπαδοπούλου στάθηκε ιδιαίτερα στην έλλειψη ανθρώπων που ειδικεύονται digital skills: «Για την υλοποίηση όλων των έργων που έχουμε συμπεριλάβει στο στρατηγικό μας σχεδιασμό, όπως η ανάπτυξη δικτύων COSMOTE 5G & FTTH και η υλοποίηση μεγάλων και πολύπλοκων ICT projects, είναι πολύ σημαντικό να διαθέτουμε συγκεκριμένα προφίλ στελεχών. Χρειαζόμαστε, γιαπαράδειγμα, γνώσεις σε cloud based network architecture, digital engineering, security engineering, αλλά και software και digital marketing expertise. Προς αυτή την κατεύθυνση σχεδιάσαμε Upskilling & Re–skillingAcademies για ανθρώπους του IT και του ICT, ενώ παράλληλα αναζητούμε ανθρώπους και από την αγορά».