Τετάρτη, 27 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΟΙΚΟΝΟΜΙΑΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣΠάσχα και «φρέσκο» ενδιαφέρον δίνουν παράταση στην Αττική Οδό 

Πάσχα και «φρέσκο» ενδιαφέρον δίνουν παράταση στην Αττική Οδό 

Για τις 5 Μαΐου ορίστηκε τελικώς η καταληκτική ημερομηνία υποβολής προσφορών στο διαγωνισμό για την Αττική Οδό. Το ΤΑΙΠΕΔ οδηγήθηκε στην απόφαση για 15ήμερη παράταση, καθώς παρεμβάλλονται το Καθολικό και το Ορθόδοξο Πάσχα, ενώ το μεγάλο ενδιαφέρον νέων παικτών που «κατεβαίνουν» για πρώτη φορά στην εγχώρια αγορά απαιτεί παράταση στον χρόνο προετοιμασίας τους. 

Το ενδιαφέρον για τον διαγωνισμό εμφανίζεται ζωηρότατο, παρά το γεγονός ότι δεν αφορά νέα τμήματα της Αττικής Οδού. Ειδικότερα, ο νέος διαγωνισμός παραχώρησης αφορά μόνο στο σημερινό δίκτυο της Αττικής Οδού (Ελεύθερη Λεωφόρο Ελευσίνας – Σταυρού – Σπάτων μήκους περίπου 52 χλμ. και τη Δυτική Περιφερειακή Λεωφόρο Υμηττού μήκους περίπου 13 χλμ). Σε αυτόν εντάσσεται τμήμα 5χλμ. της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω. Στον εν εξελίξει διαγωνισμό δεν περιλαμβάνεται κατασκευή νέων τμημάτων, που σχεδιάζονται, όπως η Αστική Σήραγγα Ηλιούπολης, ή οι επεκτάσεις προς Ραφήνα ή Λαύριο, που θα δημοπρατηθούν από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Ως δημόσιο έργο έχει ήδη προκηρυχθεί από το υπουργείο Υποδομών η επέκταση της Αττικής Οδού μέχρι τον κόμβο Καλυφτάκη μέσω της Λεωφόρου Κύμης.

Στόχος του νέου διαγωνισμού είναι η μεγαλύτερη δυνατή συμμετοχή και προσέλκυση σημαντικών επενδυτικών fund καθώς θα πρέπει να υπερβαίνει τα 2 δισ. ευρώ η συνολική αξία ενεργητικού υπό διαχείριση. Η Αττική Οδός αποτελεί τη ναυαρχίδα του ΤΑΙΠΕΔ και τα κριτήρια είναι ιδιαίτερα υψηλά και για τους ενδιαφερόμενους κατασκευαστικούς ομίλους.

Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να έχουν περισσότερα από 400 εκατ. ευρώ σε ενοποιημένα ίδια κεφάλαια, σύμφωνα με την προκήρυξη του διαγωνισμού. Επίσης προβλέπεται ότι θα πρέπει κατά την τελευταία πενταετία να έχουν τουλάχιστον διετή εμπειρία στην συντήρηση, λειτουργία και εκμετάλλευσης παρόμοιων κατασκευαστικών έργων κατ` ελάχιστον από ένα μέλος της κοινοπραξίας. Κατά την συγκρότηση των κοινοπραξιών θα πρέπει να υπάρχει ένας μέτοχος, με συμμετοχή τουλάχιστον 20%, που να καλύπτει τα τεχνικά προσόντα της σύμβασης

Ποιοι ενδιαφέρονται για την Αττική Οδό

Η αγορά αναμένει με ιδιαίτερο ενδιαφέρον το περιεχόμενο των συμμετοχών και μέχρι στιγμής πληροφορίες αναφέρουν ότι σε αυτούς περιλαμβάνονται:  – η ιταλική Autostrade(διαχειρίζεται από 3.000 χλμ αυτοκινητόδρομων), 

-η πορτογαλική Brisa (1.628χλμ), 

-η ισπανική Abertis (παρουσία σε 16 χώρες), 

– η DIG Capital Partners, 

– η Vinci με σημαντική παρουσία στη χώρα μας (Ολυμπία Οδός, Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου) κ.α.

Ενδιαφέρον φαίνεται ότι εκδηλώνεται και από την εγχώρια αγορά με τους πέντε μεγάλους ομίλους να βρίσκονται υπ ατμόν. ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΕΛΛΑΚΤΩΡ, ΑΒΑΞ, ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ και ΙΝΤΡΑΚΑΤ αναμένεται να κατέβουν, ενώ ενδιαφέρον φαίνεται ότι εκφράζεται από τον Όμιλο Κοπελούζου, την αυστραλιανή Macquarie κ.α. Η αγορά κάνει λόγο για τον διαγωνισμό της δεκαετίας λόγω των υψηλών αποδόσεων της Αττικής Οδού  κατά την τρέχουσα περίοδο παραχώρησης.  

Περιεχόμενο του διαγωνισμού 

Αντικείμενο του διαγωνισμού του ΤΑΙΠΕΔ αποτελεί η χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του αυτοκινητόδρομου, περιλαμβανομένης της εκτέλεσης τυχόν έργων μικρής κλίμακας που στοχεύουν στην εύρυθμη λειτουργία του αυτοκινητόδρομου της Αττικής Οδού. Η διάρκεια θα είναι 25ετής με εκκίνηση την επομένη της λήξης της υφιστάμενης σύμβασης που λήγει τον Οκτώβριο του 2024.

Η διαδικασία ξεκινά με την εκδήλωση ενδιαφέροντος για την Αττική Οδό και τη νέα περίοδο παραχώρησης που ονομάζεται φάση προεπιλογής (Ά φάση) και ξεκινά στις 20 Απριλίου και συνεχίζει με τη φάση υποβολής δεσμευτικών προσφορών (Β’ φάση).

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ