Έσοδα ύψους 448 εκατ. δολαρίων και κέρδη ύψους 170,7 εκατ. δολαρίων ανακοίνωσε για το 2021 η Global Ship Lease Inc., συμφερόντων Γιώργου Γιουρούκου. Αναφορικά με το τέταρτο τρίμηνο του 2021, η ναυτιλιακή γνωστοποίησε έσοδα ύψους 153.5 εκατ. δολαρίων και κέρδη ύψους 66.1 εκατ. δολαρίων.
Τα κέρδη ανά μετοχή για το έτος που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2021 ήταν 4,86 δολάρια. Ενώ το μέρισμα που θα δοθεί είναι 0.25 δολάρια ανά κοινή μετοχή Κατηγορίας Α για το τέταρτο τρίμηνο και θα καταβληθεί στις 4 του μηνός (04/03/2022) σε κοινούς μετόχους από τις 22 Φεβρουαρίου του τρέχοντος έτους.
Ο Πρόεδρος της Global Ship Lease, Γιώργος Γιουρούκος, Εκτελεστικός, δήλωσε:
«Πρώτα πρέπει να αναγνωρίσουμε τη φρικτή κατάσταση στην Ουκρανία και να εκφράσουμε τα συλλυπητήρια μας σε όλους όσους επλήγησαν, συμπεριλαμβανομένων των πολλών ναυτικών που ανησυχούν τόσο πολύ για τις οικογένειές τους.
Κάνουμε ό,τι μπορούμε για να τους στηρίξουμε. Η σύγκρουση εισάγει σημαντική αβεβαιότητα στην πορεία της οικονομικής ανάκαμψης και πρόσθετη πολυπλοκότητα στις αλυσίδες εφοδιασμού σε όλη την περιοχή. Καθ’ όλη τη διάρκεια του 2021 και συνεχίζοντας σε μια εποχικά αδύναμη περίοδο του νέου έτους, ο συνδυασμός σταθερά ισχυρής ζήτησης και περιορισμένης προσφοράς πλοίων οδήγησε την αγορά ναύλωσης πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων σε επίπεδα που δεν παρατηρήθηκαν πάνω από μια δεκαετία.
Αντιμετωπίζοντας την ισχυρή ζήτηση για μεταφορά εμπορευμάτων με εμπορευματοκιβώτια, τόσο διαρθρωτικά όσο και σχετιζόμενα με την πανδημία, συμφόρηση και ζητήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας που σφίγγουν περαιτέρω την αγορά και την πραγματική προοπτική να προκύψει έλλειψη χωρητικότητας πλοίων, οι πελάτες της εταιρείας τακτικών γραμμών μας επιδίωξαν ολοένα μεγαλύτερες διάρκειας ναυλώσεις σε όλο και πιο ελκυστικές τιμές.
Ο υψηλής ποιότητας στόλος μεσαίου και μικρότερου εμπορευματοκιβωτίου της GSL μας έχει φέρει σε πολύ ισχυρή θέση να επωφεληθούμε από αυτό το περιβάλλον, εξασφαλίζοντας πολυάριθμες ναυλώσεις σε διάρκεια και τιμές που είναι πολλαπλάσιες από αυτές που θα ήταν διαθέσιμες πριν από 12-18 μήνες και αδιανόητο τα προηγούμενα χρόνια. Σε αυτό το περιβάλλον, η GSL έχει εισέλθει σε έναν θετικό κύκλο βελτιωμένων μακροπρόθεσμων εσόδων από ναυλώσεις».
«Προχωρώντας προς τα εμπρός», πρόσθεσε ο κ. Γιουρούκος, «τα θεμελιώδη μεγέθη της προσφοράς και της ζήτησης στον τομέα των εμπορευματοκιβωτίων φαίνονται ότι θα παραμείνουν θετικά τουλάχιστον μεσοπρόθεσμα. Παρά τη συνεχιζόμενη ανάκαμψη της παγκόσμιας οικονομικής δραστηριότητας, με θετικές συνέπειες για τις εμπορικές ροές για τα εμπορευματοκιβώτια, ένας περιορισμένος αριθμός νέων πλοίων μεσαίου και μικρότερου μεγέθους έχει προγραμματιστεί να παραδοθεί τα επόμενα δύο χρόνια. Ο συνδυασμός του αυξανόμενου κόστους νέας κατασκευής, της μακροχρόνιας παράδοσης λόγω της έλλειψης χωρητικότητας των ναυπηγείων και της συνεχιζόμενης αβεβαιότητας σχετικά με τους μακροπρόθεσμους περιβαλλοντικούς κανονισμούς και την τεχνολογία πρόωσης αποθαρρύνουν τις κερδοσκοπικές παραγγελίες που ήταν χαρακτηριστικό γνώρισμα των προηγούμενων περιόδων της αγοράς εμπορευματοκιβωτίων”.