Κυριακή, 29 Σεπτεμβρίου, 2024
ΑρχικήEDITOR'S PICKS«Φρέσκος» αέρας στον τομέα των αγοραπωλησιών

«Φρέσκος» αέρας στον τομέα των αγοραπωλησιών

Διανύοντας το δεκαπενθήμερο μετά τις διακοπές για τον εορτασμό του Κινεζικού νέου έτους και παραδοσιακά αυτή η περίοδος σηματοδοτεί μια επανεκκίνηση των αγορών με φρέσκο αέρα τόσο στις ναυλαγορές όσο και στον τομέα των αγοραπωλησιών.

Δεύτερος μήνας, λοιπόν, του 2022 με την αγορά στο ξηρό να παρουσιάζει σημάδια ανάκαμψης. Στα δεξαμενόπλοια οι αγορές συνεχίζουν σε υποτονικά επίπεδα, ωστόσο, οι Έλληνες πλοιοκτήτες συνεχίζουν να ποντάρουν με το βλέμμα στο… μέλλον.

Πλοία Μεταφοράς Ξηρού Φορτίου

Η αγορά του ξηρού φορτίου έχει παρουσιάσει σημαντικά σημάδια ανάκαμψης, ιδιαίτερα το τελευταίο μισό του μήνα Φεβρουαρίου μετά την ιδιαίτερη πτώση που παρουσίασαν οι ναυλαγορές στο πρώτο μισό το οποίο συνδυάστηκε και με την περίοδο διακοπών για την Κινεζική πρωτοχρονιά. Στο κομμάτι των αγοραπωλησιών παρατηρούμε και εδώ μεγαλύτερους όγκους σε πράξεις και στο μέτωπο των αγορών αλλά και σε αυτό των πωλήσεων από τους Έλληνες πλοιοκτήτες.

Ενδεικτικά:

Πελάτες της εταιρείας Dryships αγοράσαν το Newcastlemax “Baosteel Evolution” (2007, Imabari, Ιαπωνία, SS/DD 07/2022) προς 19 εκατ. δολάρια, ενώ Έλληνες φέρεται να αγοράσαν το Newcastlemax “Baosteel Elevation” (2007, Imabari, Ιαπωνία, SS/DD 04/2022) προς 18 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Oceanbulk πουλήσαν το εξοπλισμένο με Scrubber Newcastlemax “Hemingway” (2017, SWS, Κίνα, SS/DD 04/2022) προς 51 εκατ. δολάρια. Σε Έλληνες αγοραστές φέρεται να κατέληξε το  Kamsarmax “Navios Prosperity” (2007, Tsuneishi, Ιαπωνία, SS 07/2026 DD 12/2023) προς 16.3 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Moderna Marine πουλήσαν το Kamsarmax “Spetses Spirit” (2011, STX, Κορέα, SS 04/2026 DD 04/2024) προς 20.2 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Newport αγοράσαν το Panamax “Nord Fortune” (2000, Imabari, Ιαπωνία, SS 07/2026 DD 10/2024) προς 15.3 εκατ. δολάρια, ενώ πουλήσαν το εξοπλισμένο με σύστημα Handysize “Tramontana” (2010, Imabari, Ιαπωνία, SS 08/2025 DD 09/2023) προς 14.5 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Nereus Shipping πουλήσαν το Supramax  “Doric” (2013, SPP, Κορέα, SS/DD 07/2023) και το Supramax  “Ionic” (2013, SPP, Κορέα, SS/DD 09/2023 )προς 41.6 εκατ. δολάρια enbloc, ενώ στην τιμή περιλαμβάνονταν και χρονοναυλώσεις έως τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο αντίστοιχα σε πελάτες της εταιρείας Polforce. Πελάτες της εταιρείας Marla Dy πουλήσαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Supramax  “Ivy Unicorn” (2011, IHI, Ιαπωνία, SS 09/2026 DD 12/2024) προς 14.5 εκατ. δολάρια. Σε Έλληνες αγοραστές φέρεται να κατέληξε το Supramax  “Kouju Lily” (2011, Kawasaki, Ιαπωνία, SS 11/2024 DD 11/2022) με 5ετή BBHP ναύλωση. Σε Έλληνες αγοραστές φέρεται να κατέληξε το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Supramax “Magda” (2010, Yangzhou Dayang, Κίνα, SS 07/2025 DD 07/2023) προς 16.5 εκατ. δολάρια. Σε Έλληνες αγοραστές φέρεται να κατέληξε το Handysize “Daido Ambition” (2021, Imabari, Ιαπωνία, SS 05/2026 DD 05/2024) με 5ετή BBHP ναύλωση. Πελάτες της εταιρείας Cosmoships πουλήσαν το Handysize “Majesty” (2011, Dae Sun, Κορέα, SS/DD 01/2022) προς 15.5 εκατ. δολάρια σε πελάτες της εταιρείας Load Line.

Δεξαμενόπλοια

Ενώ οι αγορές συνεχίζουν σε υποτονικά επίπεδα, αρκετοί επίσης είναι και οι Έλληνες πλοιοκτήτες που συνεχίζουν να ποντάρουν στην άνοδο την οποία οι αγορές προβλέπουν εδώ και ένα αρκετά μεγάλο διάστημα. Είδαμε λοιπόν Έλληνες πλοιοκτήτες να προχωρούν σε προσθήκες κατά κύριο λόγο στα μεγέθη των Aframax και των MR. Συγκεκριμένα:

Πελάτες της εταιρείας Athenian Sea Carriers πουλήσαν το VLCC “Athenian Success” (2010, HHI, Κορέα, SS 01/2025 DD 01/2023) προς 42.5 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Westport αγοράσαν το Aframax “Taurus Sun” (2007, Sasebo, Ιαπωνία, SS/DD 05/2022) προς 17.2 εκατ. δολάρια και το Aframax “Bergitta” (2007, Tsuneishi, Ιαπωνία, SS/DD 10/2022) προς 17.2 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Astron Shipmanagement πουλήσαν το Aframax “Phoenix Hope” (2008, HHI, Κορέα, SS/DD 11/2023) προς 18.25 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Prime Tanker Management πουλήσαν το LR1 “Polar Cod” (2007, Onomichi, Ιαπωνία, SS/DD 03/2022) προς 11.75 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Spring Marine πουλήσαν το MR2 “Prime Express” (2010, Shin Kurushima, Ιαπωνία, SS 11/2025 DD 11/2023) προς 16.2 εκατ. δολάρια. Σε Έλληνες αγοραστές φέρεται να κατέληξε το MR1  “Nord Snow Queen” (2008, GSI, Κίνα, SS 07/2025 DD 08/2023) προς 9.5 εκατ. δολάρια.

Νεότευκτα

Πέρα από την παραγγελία των πελατών της εταιρείας Tsakos Shipping and Trading σε τέσσερα (4) πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στο Κορεάτικο ναυπηγείο Hyundai Mipo, δεν παρατηρήσαμε άλλη κινητικότητα στο κομμάτι των νέων παραγγελιών από τους Έλληνες πλοιοκτήτες, ενώ σε παγκόσμια κλίμακα, η πλειονότητα των παραγγελιών αυτόν το μήνα αφορούσε σε πλοία μεταφοράς LNG και LPG

Διαλύσεις πλοίων

Η αγορά του Μπαγκλαντές ήταν αυτή που ηγήθηκε αυτόν τον μήνα προσφέροντας 620 $/ldt για Πλοία Ξηρού Φορτίου, 6030$/ldt για Δεξαμενόπλοια και 640$/ldt για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Ακολούθως το Πακιστάν προσέφερε 610 $/ldt για Πλοία Ξηρού Φορτίου, 620$/ldt για Δεξαμενόπλοια και 630$/ldt για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ενώ η Ινδία κυμάνθηκε σε επίπεδα 580 $/ldt για Πλοία Ξηρού Φορτίου, 590$/ldt για Δεξαμενόπλοια και 600$/ldt για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ