Σάββατο, 5 Οκτωβρίου, 2024
ΑρχικήEDITOR'S PICKSΚερδίζει έδαφος και... πωλήσεις η Apple

Κερδίζει έδαφος και… πωλήσεις η Apple

Ανεβάζουν ρυθμούς οι πωλήσεις της Apple, με τον τεχνολογικό κολοσσό να κερδίζει το υψηλότερο μερίδιο αγοράς στην αγορά της Κίνας το τέταρτο τρίμηνο του προηγούμενου έτους.

Ειδικότερα και σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Counterpoint Research η Apple βρέθηκε στην κορυφή των κατασκευαστών με τις υψηλότερες πωλήσεις από άποψη τεμαχίων, επίδοση που κερδίζει για πρώτη φορά μετά από έξι χρόνια.

Για την ακρίβεια το μερίδιο αγοράς της Apple στην Κίνα έφτασε το ποσοστό ρεκόρ του 23%, ενώ ο όγκος των πωλήσεών της αυξήθηκε κατά 79% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2020 και κατά 32% σε ετήσια βάση.

Την πρώτη τριάδα συμπλήρωσαν οι Vivo και Oppo συγκεντρώνοντας το 19% και το 17% των συνολικών πωλήσεων, καταγράφοντας ωστόσο πτώση του όγκου πωλήσεων της τάξης του 6% σε ετήσια βάση και 21% και 18% σε επίπεδο τριμήνου.

Την πεντάδα συμπλήρωσαν οι Honor και Xiaomi με μερίδιο αγοράς 15% και 13% αντίστοιχα. Η Honor η οποία σχετικά πρόσφατα επανασυστάθηκε στο καταναλωτικό κοινό μετά και την απόσχισή της από Huawei, παρουσίασε μείωση του όγκου πωλήσεων κατά 4% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο της προηγούμενης χρονιάς. Παρόλα αυτά ο όγκος πωλήσεών της αυξήθηκε κατά 50% σε ετήσια βάση. Στην περίπτωση της Xiaomi τώρα, ο όγκος πωλήσεων έπεσε κατά 8% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2020 κι αυξήθηκε κατά 2% σε ετήσια βάση. Την ίδια στιγμή οι συνολικές πωλήσεις smartphone στην Κίνα το τέταρτο τρίμηνο μειώθηκαν κατά 9%, σύμφωνα με την Counterpoint.

Στις καλές επιδόσεις συνετέλεσε τόσο η κυκλοφορία του iPhone 13 όσο και η πτώση των πωλήσεων που κατέγραψαν οι άλλοι μεγάλοι ανταγωνιστές του αμερικανικού κολοσσού στην κινεζική αγορά. «Παράγοντες που επηρέασαν καθοριστικά την εν λόγω πρωτιά ήταν η χαμηλότερη τιμή εκκίνησης στην Κίνα και ο αντίκτυπος που είχαν οι αμερικανικές κυρώσεις στις πωλήσεις της Huawei, βασικού ανταγωνιστή της Apple, στο high end τμήμα της κινεζικής αγοράς smartphones» επεσήμανε χαρακτηριστικά ο Mengmeng Zhang αναλυτής της Counterpoint.

Να σημειωθεί ότι την τελευταία φορά που η Apple κατάφερε να κυριαρχήσει στην κινεζική αγορά ήταν στα τέλη του 2015 με την κυκλοφορία του iPhone 6, το οποίο είχε προσελκύσει τους κινέζους καταναλωτές με την μεγάλη οθόνη του.

Οι ανέλπιστες επιδόσεις στην άκρως σημαντική κινεζική αγορά μάλιστα βοηθούν την Apple να διεκδικήσει με αξιώσεις την πρώτη θέση στην παγκόσμια αγορά smartphones το τέταρτο τρίμηνο του προηγούμενου έτους, σύμφωνα με άλλη έρευνα της Canalys που δημοσιεύτηκε την περασμένη εβδομάδα.

«Η Apple επιστρέφει στην κορυφή της αγοράς των smartphones μετά από τρία τρίμηνα, χάρη στην εξαιρετική απόδοση του iPhone 13» αναφέρει ο έκθεση ο αναλυτής της Canalys, Sanyam Chaurasia. «Η εταιρεία είδε πρωτοφανείς επιδόσεις του iPhone στην ηπειρωτική Κίνα, με την επιθετική τιμολόγηση των συσκευών-ναυαρχίδων της να την βοηθά να διατηρεί και την καλή της θέση στην κατάταξη με βάση την αξία των πωληθέντων συσκευών» συμπλήρωνε.

Οι επιδόσεις των κατασκευαστών για το σύνολο του έτους

Παρά τις θεαματικές επιδόσεις κατά το τελευταίο τρίμηνο του έτους, η κατάταξη αλλάζει αν λάβει κανείς υπόψη του το σύνολο της χρονιάς. Βάσει της Counterpoint στο σύνολο του 2021 η Apple κατατάσσεται ως η τρίτη μάρκα smartphone με τις καλύτερες πωλήσεις στην Κίνα με μερίδιο αγοράς της τάξης του 16%.

Στην κορυφή των προτιμήσεων των κινέζων βρέθηκαν οι Vivo και Oppo, δύο μάρκες κινητών τηλεφώνων Android που ανήκουν στην ιδιωτική BBK Electronics, οι οποίες συγκέντρωσαν μερίδιο αγοράς 22% και 21% αντίστοιχα αυξημένο κατά 21% και κατά 26% σε σχέση με πέρυσι.

Στην τέταρτη θέση βρέθηκε η Xiaomi με μερίδιο αγοράς τηα τάξης του 15% αυξημένο κατά 40% σε σχέση με πέρυσι ενώ την πεντάδα έκλεισε η Honor το μερίδιο της οποίας έφτασε στο σύνολο του έτους το 10% αυξημένο κατά 6% σε σχέση με πέρυσι.

Σε ετήσια βάση, οι πωλήσεις μονάδων της Apple αυξήθηκαν κατά 47%, ενώ της Huawei έπεσαν κατά 68%. Οι συνολικές πωλήσεις smartphone στην Κίνα μειώθηκαν κατά 2%, σύμφωνα με την Counterpoint.

Η πτώση των πωλήσεων στο σύνολο της κινεζικής αγορά εδράζεται εν μέρει στην επιμήκυνση του κύκλου αναβάθμισης των smartphones, γεγονός που προβληματίζει όλους του μεγάλους κατασκευαστές και ειδικά του εγχώριους που επιδιώκουν να διατηρήσουν τους υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης των προηγούμενων χρόνων στην πατρίδα τους.

Έντονο προβληματισμό στους κατασκευαστές έξυπνων κινητών τηλεφώνων βέβαια δημιουργεί και η παγκόσμια έλλειψη τσιπ και εξαρτημάτων, η οποία επηρεάζει τόσο την τιμολόγηση όσο και τα περιθώρια κέρδους για τους κατασκευαστές.

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ