don't even ask

don't even ask

spot_img
spot_img

Αλλαγή προς όφελος της Αθήνας, τι εννοεί ο δόκτωρ Σπύρος, οι τηλεπικοινωνίες στο επίκεντρο, οι κινήσεις του Καράτζη, το rebound της MEDICON, η Optima ενισχύεται, τα… βουβάλια και τα βατράχια και τα 420 εκατ. της Μαρίας

*“Απόλυτα δικαιολογημένη μία αλλαγή των κανόνων της ΕΕ για το χρέος…”. Η αναφορά αυτή του Klaus Regling, που επί της ουσίας συμφωνεί με την πρόσφατη κοινή παρέμβαση των Emmanuel Macron-Mario Draghi, συνιστά 180ο στροφή του επικεφαλής του ESM από την άτεγκτη γραμμή του Βερολίνου. Ακολούθησε άρθρο/ανάλυση της Handelsblatt για μέγγενη χρέους της Ν. Ευρώπης. Το ενδιαφέρον, πως εξαιρούσε Πορτογαλία και Ελλάδα. Προφανώς τα ανωτέρω διευκολύνουν τους χειρισμούς της κυβέρνησης σε θέματα στήριξης της οικονομίας, λύνουν τα χέρια του Χρήστου Σταϊκούρα να προχωρήσει σε συμπληρωματικές χρηματοδοτήσεις επιχειρήσεων, επαγγελματιών.

*Τι εννοούσε ο Δρ Σπύρος Λάτσης, πως εάν δεν συνδράμουν οι τράπεζες “Ελληνικό” δεν γίνεται. Τόσα κεφάλαια έχει “σηκώσει” η Lamda Development, τόση στήριξη παρέχει άμεσα και έμμεσα το συστημικό banking. Μία inside λεπτομέρεια: Όσον αφορά στην προσφορά καλύψεων, πόσα συμβόλαια “γενικής αστικής ευθύνης” έχουν υπογραφεί; οι τράπεζες είχαν ανακοινώσει (τον Δεκέμβριο) πως θα χρηματοδοτούσαν μέχρι 10 εκατ. Έχει προχωρήσει κάτι έστω απ’ αυτά; γιατί η πηγή μου είναι εντελώς αρνητική.

*Η συγχώνευση NOVA-Wind- υπό την σκέπη της United Group- είναι μόνο ένα επεισόδιο στο σήριαλ των telecoms. Ενδιαφέρον για επενδύσεις στις τηλεπικοινωνίες έχουν εκδηλώσει ΔΕΗ, ΑΔΜΗΕ και Volton. Λογικό μου ακούγεται να καθίσουν στο τραπέζι Σταθόπουλος-Στάσσης. Για τον Διαχειριστή διατηρώ επιφυλάξεις, καθώς το Πεκίνο (Grid Telecom) δεν θέλει συνεργασίες. Στην κινητή σχεδιάζει να μπει και η Volton (των Μπάκου-Καϋμενάκη) που προ 2ετίας είχε εξαγοράσει την ΚΕΝ του ομίλου Καράτζη.

*Και μιας ο λόγος για τον όμιλο Καράτζη, ικανοποιητικά είναι τα δείγματα γραφής για την Panellenic Private Avation (panellenic.com). Η αεροπορική του κρητικού επιχειρηματία λειτουργεί πλήρως (από τις 12 Μαΐου 2021) λαμβάνοντας όλες τις απαραίτητες άδειες, ξεκίνησε δε με ένα Cessna Citation XLS (9 θέσεων) προσθέτοντας σταδιακά και άλλες μονάδες. Ο Αντώνης Καράτζης ήταν εξ΄ αρχής σαφής ως προς τον στόχο “…VIP υπηρεσίες και δρομολόγια σε C αεροδρόμια, λ.χ Innsbruck, Lugano, Madeira, Μύκονος κ.α.).

*Από τις περιπτώσεις too hard… επιχειρηματιών αυτή του Σπύρου Δημοτσάντου. Η εταιρεία του Medicon βρέθηκε χρεωμένη όταν με το υποχρεωτικό “κούρεμα” ελέω PSI τα “κρατικά ομόλογα” που είχε στο ταμείο της σχεδόν μηδενίστηκαν. Με ομόλογα πληρώνονταν τότε-όπως και άλλες εταιρείες του κλάδου “υγείας/διάγνωσης”- έναντι υπηρεσιών τους στα δημόσια νοσοκομεία. Και όμως μετά από 10 χρόνια όχι μόνο κατάφερε να “γυρίσει” την εταιρεία στην κερδοφορία, αλλά να φθάσει τις εξαγωγές στο 20% του κύκλου εργασιών, να αξιοποιήσει την ευκαιρία με τα διαγνωστικά tests διπλασιάζοντας έσοδα και ebitda. Πλέον η Medicon και με δίκτυο διαγνωστικών κέντρων είναι μία εξειδικευμένη εταιρεία, με αποτίμηση 22,6 εκατ. που θα μπορούσε να ενδιαφέρει άνετα έναν μεγαλύτερο του κλάδου, ένα ξένο fund με παρουσία στην εγχώριο αγορά. Ή μήπως ενδιαφέρει ήδη;

*Μου έλεγε φίλος γιατρός… κουμπάρος (με λαμπρή θητεία σε Ντυνάν, Ευρωκλινική και τα τελευταία χρόνια στο Απολλώνειον στην Κύπρο) πως το Rapid Antigen Test (ανιχνεύει σε 15΄) έχει (στη μεγαλόνησο) 5 ευρώ. Και το Real Time-PCR στα 25 ευρώ. Πόσο τιμολογούνται σε μας; 10 και 47 ευρώ αντίστοιχα. Καλό fee, όπως και να το δεις.

*Σας έλεγα προ ημερών- προ Εορτών- για επαφές στον χρηματιστηριακό χώρο και για ενδεχόμενες μεταγραφές που θα “έκλειναν” (ή όχι) μέχρι την Πρωτοχρονιά. Όπως και το ότι η μία πλευρά ήταν τραπεζική ΑΧΕΠΕΥ; το θυμόσαστε. Δύο πολύ δυνατά στελέχη πρόσθεσε στο δυναμικό της η Optima (της Optima Bank) δυναμώνοντας και άλλο την πολύ ισχυρή ομάδα της. Από Euroxx και Alpha Finance οι δύο, ακολουθούν και άλλα ονόματα (μεταξύ ΑΧΕΠΕΥ της 10άδας).

*Μαθαίνω, πως γνωστό- πολύ γνωστό- ταξιδιωτικό γραφείο “πνέει τα λοίσθια”. Κάτι οι δραματικές εξελίξεις λόγω Covid-19, περισσότερο η απώλεια του ιδρυτή του συν η μη αποτελεσματική διαχείριση από τους διαδόχους και το πολύ γνωστό travel office έχει περιέλθει σε δεινή θέση. Για “κορυφή του παγόβουνου” για τον κλάδο που πηγαίνει για μετωπική, μου έλεγε πράκτορας με πολυετή θητεία στον χώρο.

*Την Mace & Jacobs επέλεξε η Lamda Development ως Σύμβουλο Διαχείρισης Κατασκευής Κτηριακών Έργων, για το Ελληνικό. Η ανακοίνωση έγινε πριν τα Χριστούγεννα, η ενδιαφέρουσα εξέλιξη ωστόσο, που “γεννάται” το αμέσως επόμενο διάστημα θα έλθει από το λονδρέζικο City. Λίγες μέρες υπομονή.

*Εξαγορά των ποσοστών των Greenhill και Kiloman ή μήπως νέα αμκ συμφέρει στην πλευρά Reggeborgh- Holterman; Διόλου θεωρητικό το ερώτημα, αλλά η πλευρά των Ολλανδών θέλει να (ξανά) μπει δυνατά στις “παραχωρήσεις” και 2-3 διαγωνισμούς που έχει “κυκλώσει” για το 2022. Στα 1,334 ευρώ η μετοχή “τρέχει” μ’ ένα 6,72% την τελευταία εβδομάδα, καθώς υπάρχει ισχυρός αγοραστής. Από την εκκαθάριση των συναλλαγών (Τ+2) δεν έχω βγάλει ακόμη άκρη για ποιον πρόκειται (δλδ την ΑΧΕΠΕΥ αγοραστή, καθώς τον τελικό πελάτη μας τον έχει “κρύψει” η ΕΧΑΕ εδώ και χρόνια).

*Όταν βγαίνουν τα βουβάλια στις αγορές, τα βατράχια απλά περιμένουν… παραφράζοντας την γνωστή ρήση, η Αθήνα πρέπει να περιμένει να βγουν με “εκδόσεις χρέους” οι μεγάλοι της Ευρώπης για να ενεργήσει ανάλογα. Έτσι την αυλαία των εκδόσεων κρατικών ομολόγων έκαναν Ιταλία, Σλοβενία με την πρώτη να μας ενδιαφέρει καθώς ενεργοποίησε την σχετική διαδικασία 30ετούς. Θα τιμολογηθεί την Τετάρτη. Ακολουθούν η Γερμανία με 10ετές για 4 δισ., η Ισπανία με ανανεώσεις (λήξεων 2024, 2028 και 2037) για 5,75 δισ. και κάπου ανάμεσα θα χωθεί και ο ΟΔΔΗΧ για 3 με 3,5 δισ. (μάλλον 10ετούς διάρκειας).

*Από εβδομάδα θα “τρέξουν” οι εξελίξεις όσον αφορά στο έργο για την υπογειοποίηση της λεωφ. Ποσειδώνος, με την Lamda Development σε απ’ ευθείας διαπραγματεύσεις. Από πλευράς εισηγμένων η προσοχή σε ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, AVAX, Mytilineos, ΑΚΤΩΡ, Intrakat.

*Αλήθεια για την ΚΕΚΡΩΨ υπήρξε κάποια επίσημη ανακοίνωση; για τις διαρροές που “έριξαν” 22% το χαρτί (την Δευτέρα 27 Δεκεμβρίου). Ακόμη ψάχνει η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς ή μήπως δεν μπήκε καν στον κόπο. Θα μου πείτε και όταν μπαίνει… έτσι βγαίνει…     

*Η MARAN GAS της Μαρίας Αγγελικούση ενεργοποίησε το option της συμφωνίας του περασμένου Νοεμβρίου με το Κορεάτικο ναυπηγείο DSME, για την ναυπήγηση στο Okro άλλων δύο LNG 174 χιλιάδων cu, αντί 420 εκατομμυρίων δολαρίων, με παράδοση το δεύτερο εξάμηνο του 2025. Τα δύο πρώτα που ήδη ναυπηγούνται θα παραδοθούν εντός του 2024 και κόστισαν 411 εκατομμύρια δολάρια. Σημειωτέον ότι ο όμιλος Αγγελικούση συνεργάζεται στενά με την Daewoo από το μακρινό 1994, όπου έχει παραγγείλει 114 πλοία, κυρίως γκαζάδικα και κοντέινερς.

Αποποίηση Ευθύνης : Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης προσφέρονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση των κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Κατά συνέπεια δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.

spot_img

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

spot_img
spot_img

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

don't even ask