Δευτέρα, 4 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΟΙΚΟΝΟΜΙΑΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣΝέες ψηφιακές υπηρεσίες ετοιμάζουν οι τράπεζες

Νέες ψηφιακές υπηρεσίες ετοιμάζουν οι τράπεζες

Νέες κινήσεις προς τον ψηφιακό μετασχηματισμό και νέες υπηρεσίες ετοιμάζουν οι τράπεζες μετά και την πανδημία που λειτούργησε καταλυτικά για τον κλάδο της ψηφιακής τραπεζικής εξοικειώνοντας με το online banking ακόμα και τους μεγαλύτερους σε ηλικία χρήστες.

Ψηφιακά πορτοφόλια, πρόσθετες υπηρεσίες πληρωμών αλλά και αυτοματοποίηση εσωτερικών διαδικασιών είναι μερικά από τα επόμενα σχέδιά τους, όπως ανέφεραν τα στελέχη τους στο FinForum 2021 που πραγματοποιήθηκε αυτή την εβδομάδα.

«Οι ελληνικές τράπεζες έχουν κάνει πολύ μεγάλα βήματα έχουν όμως δρόμο ακόμη», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Νίκος Χριστοδούλου, partner, consulting leader της Deloitte Greece, από το διαδικτυακό βήμα του συνεδρίου τονίζοντας ότι εξίσου αναγκαία είναι η αλλαγή κουλτούρας και η ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων των εργαζομένων στον κλάδο, γεγονός που τόνισαν και οι εκπρόσωποι τριών τραπεζών (Εθνική Τράπεζα, Alpha Bank, Eurobank).

Οι υπηρεσίες που έρχονται

Οι νέες υπηρεσίες που σχεδιάζονται, όπως διευκρίνισαν τα στελέχη των τραπεζών θα δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στους πελάτες μέσα από προσωποποιημένες υπηρεσίες συμβάλλοντας παράλληλα στην δημιουργία ενός βιώσιμου επιχειρηματικού μοντέλου για τους ίδιους τους χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς.

Μεταξύ αυτών συγκαταλέγεται και το λανσάρισμα του Apple Pay, του ψηφιακού πορτοφολιού του iPhone από πλευράς της Eurobank. Παράλληλα η Eurobank ετοιμάζει και άλλες υπηρεσίες πληρωμών (X-Pays) μέσα από το app της ενώ δρομολογεί και την ενίσχυση του phygital banking, μέσα από μια σειρά «ταξιδιών εξυπηρέτησης» των πελατών που ξεκινούν από το φυσικό κόσμο και ολοκληρώνονται ψηφιακά, ή αντιστρόφως.

Επέκταση του digital onboarding, online παροχή δανείων αλλά και δημιουργία ενός νέου portal και ενίσχυση των αυτοποιημένων διαδικασιών ετοιμάζει από πλευράς της η Εθνική Τράπεζα σύμφωνα με τα όσα ανέφεραν τα στελέχη της στο FinForoum. Ενδιαφέρον υπάρχει και για την αξιοποίηση δεδομένων που έχει στη διάθεση της η Τράπεζα. Επιπλέον, «στα σκαριά» βρίσκεται και μια πλατφόρμα για διαχείριση εγγράφων που θα αξιοποιεί εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης αλλά και μία ακόμη με στόχο τον περιορισμό των εκτυπωμένων εγγράφων.

Την ενίσχυση και επέκταση του IRIS σχεδιάζει από πλευράς της και η ΔΙΑΣ, η εταιρεία διαχείρισης του ομώνυμου συστήματος πληρωμών. Το σύστημα άμεσων πληρωμών που είναι διαθέσιμο εδώ και μερικά χρόνια και προσφέρει τη δυνατότητα εύκολης και άμεσης μεταφοράς χρημάτων μεταξύ των συστημικών τραπεζών θα κάνει τα παρθενικά του βήματα στον πολλά υποσχόμενο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου με το λανσάρισμα του IRIS ecommerce.

Οι κινήσεις από πλευράς των τραπεζών ήταν εν μέρει αναμενόμενες μετά και την άνοδο που καταγράφεται ενόψει και της πανδημίας στον κλάδο του FinTech. Να θυμίσουμε ότι σύμφωνα με σχετική πρόσφατη έρευνα της ESEΤ για τις συμπεριφορές απέναντι στην Χρηματοοικονομική Τεχνολογία αλλά και την κυβερνοασφάλεια, το 40% των καταναλωτών παγκοσμίως χρησιμοποιούν ήδη μεταξύ μιας και τριών εφαρμογών FinTech.

Τα περιθώρια για ανάπτυξη του κλάδου παραμένουν μάλιστα ισχυρά αφού παρά την αύξηση της διείσδυσης των FinTech εφαρμογών, μόνο το 22% των καταναλωτών παγκοσμίως χαρακτηρίζεται ως «FinTech adopters».

Νίκη Παπάζογλου

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ