Πέμπτη, 26 Δεκεμβρίου, 2024
ΑρχικήΟΙΚΟΝΟΜΙΑ2,5 δισ. άνθρωποι θα χρησιμοποιούν υπηρεσίες digital banking έως τα τέλη του...

2,5 δισ. άνθρωποι θα χρησιμοποιούν υπηρεσίες digital banking έως τα τέλη του 2021

Όλο και περισσότερους πολίτες θα υποδέχονται την επόμενη πενταετία τα ψηφιακά τραπεζικά γκισέ, με τους χρήστες υπηρεσιών ηλεκτρονικής τραπεζικής να διπλασιάζονται -σχεδόν- έως το 2026. Μέχρι τα τέλη του 2021, αναμένεται ότι περισσότεροι από 2,5 δισεκατομμύρια πολίτες σε όλο τον κόσμο θα κάνουν χρήση υπηρεσιών digital banking.

Ειδικότερα, ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδας (ΣΕΠΕ) αναφέρει ότι ο αριθμός αυτός θα βαίνει αυξανόμενος τα επόμενα πέντε χρόνια, για να φτάσει τα 4,2 δισεκατομμύρια χρήστες το 2026. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι, μέσα στην επόμενη πενταετία, περισσότεροι από τους μισούς κατοίκους της γης (53%) θα συναλλάσσονται με τις τράπεζες τους ψηφιακά. Μόνο μεταξύ 2020 και 2024 εκτιμάται ότι η παγκόσμια βάση των χρηστών με πρόσβαση σε υπηρεσίες digital banking θα αυξηθεί κατά 50%.

Έρευνα της Juniper Research, στην οποία αποτυπώνονται οι συγκεκριμένες εκτιμήσεις, εξετάζει και το βαθμό ψηφιακής ωριμότητας των τραπεζών, ανά τον κόσμο. Η σχετική μελέτη αναδεικνύει τις κορυφαίες ψηφιακές τράπεζες στον κόσμο για το 2021, με βάση τον Digital Transformation in Banking Readiness Index.

Από την αξιολόγηση της εταιρείας προκύπτει η κορυφαία ομάδα των τραπεζών, παγκοσμίως, σε επίπεδο ψηφιακού μετασχηματισμού. Την ομάδα αυτή απαρτίζουν: η Bank of America στην πρώτη θέση, η HSBC στη δεύτερη, η JPMorgan Chase στην τρίτη, ενώ ακολουθούν η BBVA και η Τράπεζα DBS. 

Ψηφιακές τράπεζες
Ο δείκτης αξιολόγησε 30 κορυφαίες τράπεζες της κατηγορίας Tier1 με κριτήρια, όπως τα ψηφιακά χαρακτηριστικά τους, τις επενδύσεις τους στην καινοτομία και την ψηφιοποίηση, την ευελιξία τους, την κερδοφορία και τη δύναμη του brand.

Σύμφωνα με τους αναλυτές, η Bank of America προσφέρει μια συνεχώς διευρυνόμενη ψηφιακή πλατφόρμα, συμπεριλαμβανομένου του Erica chatbot και είχε καταγράψει σημαντικές αυξήσεις στην ψηφιακή χρήση και αφοσίωση κατά τη διάρκεια της πανδημίας. 

Η HSBC, από την πλευρά της, κυκλοφόρησε καινοτόμες νέες λύσεις, όπως η HSBC Kinetic για μικρές επιχειρήσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο. Η JPMorgan Chase, από την άλλη, έχει πειραματιστεί με το blockchain και έχει πραγματοποιήσει εξαγορές, όπως αυτή του διαχειριστή Nutmeg στο Ηνωμένο Βασίλειο για να ενισχύσει τις ψηφιακές υπηρεσίες της.  

Υψηλά επίπεδα ψηφιακής αφοσίωσης έχουν και οι άλλες δύο τράπεζες, που συμπληρώνουν την κορυφαία πεντάδα του κόσμου, η BBVA και η DBS Bank. “Αυτές οι τράπεζες έχουν προχωρήσει με καλά σχεδιασμένες και εκτελεσμένες στρατηγικές ψηφιακού μετασχηματισμού. Αντίστοιχη πορεία οφείλουν να ακολουθήσουν όλα τα τραπεζικά ιδρύματα, ώστε να μην μείνουν πίσω από νεοεισερχόμενους και πιο ευέλικτους ανταγωνιστές”, αναφέρει η Juniper. 

Η πρωτιά της Κίνας
Όπως προβλέπει η εταιρεία Juniper Research (Digital Banking: Banking-as-a-Service, Market Transformation & Forecasts 2021 2026) στο σχετικό report της, η Κίνα θα είναι η μεγαλύτερη αγορά ψηφιακής τραπεζικής τα επόμενα πέντε χρόνια. Για την ακρίβεια, η Κίνα θα φιλοξενεί το 2026 έναν στους τέσσερις (25%) χρήστες ψηφιακής τραπεζικής παγκοσμίως. 

Η έρευνα συνιστά στις τράπεζες να ενσωματώσουν τις διαφορετικές υπηρεσίες digital banking που διαθέτουν σε μια ενιαία, συνεπή ψηφιακή εμπειρία, προκειμένου να καταφέρουν να ανταπεξέλθουν στις σκληρές συνθήκες ανταγωνισμού στην αγορά της online τραπεζικής.  

Οι αναλυτές διαπιστώνουν συνολικά ότι οι τράπεζες, ανά τον κόσμο, ενέτειναν στη διάρκεια της πανδημίας τις προσπάθειες για τον ψηφιακό μετασχηματισμό τους, γεγονός που τους επέτρεψε να λειτουργήσουν ομαλά την περίοδο της υγειονομικής κρίσης.

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ