Χρονιά έντονων διεργασιών κι εξελίξεων θα είναι το 2022 για τις τηλεπικοινωνίες με την μάχη των παρόχων να επικεντρώνεται πέρα από την κινητή και την σταθερή και στην συνδρομητική τηλεόραση. Κι ενώ Cosmote και Nova έχουν ήδη διασταυρώσει τα ξίφη τους για το αθλητικό περιεχόμενο οι επόμενες εξελίξεις θα επικεντρωθούν στην ψυχαγωγία, περιλαμβάνοντας ενδιαφέρουσες κινήσεις κι από πλευράς της Vodafone.
Για την ακρίβεια πληροφορίες θέλουν την εταιρεία να βρίσκεται ήδη σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις με την HBO με στόχο να ενσωματωθεί στο μπουκέτο υπηρεσιών της πλατφόρμας Vodafone TV ενώ συνομιλίες γίνονται και για το Disney Plus. Σημειωτέον ότι η εταιρεία αποτελεί το αποκλειστικό σπίτι της HBO προβάλλοντας μέσα από το Vodafone TV το περιεχόμενο της πλατφόρμας.
Οι πληροφορίες συνάδουν και με τις προηγούμενες σχετικές αναφορές της Vodafone οι οποίες έκαναν λόγο για «την ανάγκη ενός διαφορετικού μοντέλου δραστηριοποίησης των τηλεπικοινωνιακών παρόχων στην τηλεόραση, ειδικά όταν δεν διαθέτουν τη δική τους αποκλειστική πλατφόρμα με παραγωγή και περιεχομένου». Όπως είχει διευκρινιστεί η νέα λογική κινείται στην κατεύθυνση της συγκέντρωσης περιεχομένου από πολλές διαφορετικές πλατφόρμες ώστε να προσφέρεται στον καταναλωτή ένα εξατομικευμένο πακέτο, το οποίο και θα διετίθεται σε προνομιακή τιμή αν συνδυαστεί με τις αμιγώς τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες του ομίλου.
Η εταιρεία άλλωστε και κατά την χθεσινή συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε διευκρίνισε ότι μετά και την απώλεια της συνεργασία με την NOVA που της εξασφάλιζε αθλητικό περιεχόμενο αναζητά νέες συνεργασίες με στόχο να δημιουργήσει ένα ανταγωνιστικό πακέτο στην ψυχαγωγία. Στόχος όπως ανέφερε ο Διευθύνων Σύμβουλός της είναι να αυξήσει την συνδρομητική της βάση σε 200.000 συνδρομητές από τις 140.000 περίπου χιλιάδες που είναι σήμερα.
«Δεν μπορεί να υπάρχει εμπορικό πακέτο υπηρεσιών χωρίς υπηρεσίες τηλεόρασης γι αυτό και στηρίζουμε μεγάλο τμήμα της εμπορικής μας πολιτικής στις υπηρεσίες τηλεοπτικού περιεχομένου. Θέλουμε να έχουμε πολύ καλό τηλεοπτικό περιεχόμενο και κύριος πυλώνας μας γι αυτό είναι το entertainment αφού στο αθλητικό περιεχόμενο τα κόστη με τα οποία αγοράζουμε είναι δύσκολο να παράξουν αξία» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Μπρουμίδης προσθέτοντας ότι «αν παρουσιαστεί η ευκαιρία να έχουμε συμφωνίες για premium content θα το κάνουμε».
Όσον αφορά την πορεία της χρονιάς μέχρι τώρα (σ.σ το οικονομικό έτος για την Vodafone κλείνει τον Μάρτιο του 2022) το στέλεχος της Vodafone προέβλεψε μια αύξηση εσόδων της τάξης του 4%, κάτι που παρατηρήθηκε ήδη στο πρώτο εξάμηνο του 2021, αλλά και συνέχιση της ανοδικής πορείας των συνδρομητών.
Σημειωτέον ότι κατά το α’ εξάμηνο του έτους η εταιρεία κατέγραψε κύκλο εργασιών ύψους 468 εκατ. ευρώ, αυξημένο κατά 4% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο (452 εκατ.) ενώ τα έσοδα από υπηρεσίες γνώρισαν αντίστοιχη άνοδο (4%) και ανήλθαν σε 436 εκατ. ευρώ, αντί 421 εκατ. ευρώ πέρυσι. Τα προσαρμοσμένα EBITDA έφτασαν τα 132 εκατ. ευρώ ενώ η πελατειακή βάση της κινητής έφτασε τους 4,178 εκατ. πελάτες, αυξημένη κατά 107.000 πελάτες (εκ των οποίων 82.000 αφορούσαν καρτοκινητά και 25.000 συμβόλαια), με το ποσοστό των πελατών συμβολαίου να προσεγγίζει το 40%. Στη σταθερή, οι ευρυζωνικοί πελάτες παρέμειναν στα ίδια περίπου επίπεδα με πέρυσι (962.000).
Παράλληλα, όπως διευκρινίστηκε, η Vodafone θα συνεχίσει το επενδυτικό πλάνο που έχει ανακοινώσει, το οποίο περιλαμβάνει επενδύσεις ύψους 600 εκατ. ευρώ την επόμενη πενταετία. Μέσω των επενδύσεων αυτών θα συνεχιστεί η επέκταση των δικτύων πέμπτης γενιάς (5G) αλλά και επέκταση των NGA σταθερών γραμμών.
Στόχος είναι μέχρι το τέλος του έτους το 5G το οποίο είναι ήδη διαθέσιμο σε 23 πόλεις της χώρας, να ξεπεράσει το 40% πανελλαδικής κάλυψης ενώ στο δίκτυο οπτικών ινών να κατασκευαστούν 150.000 νέες γραμμές Fiber to the Home (FTTH) στην επόμενη τριετία, επεκτείνοντας το Vodafone Giga Network σε νέες περιοχές, που μέχρι σήμερα δεν διέθεταν υποδομές οπτικών ινών. Έτσι, στο τέλος του επενδυτικού προγράμματος, η Vodafone θα διαθέτει 650.000 με 700.000 γραμμές νέας γενιάς.