Πράσινη μετάβαση, ασφάλεια λιμένων και ενίσχυση της ναυτικής εκπαίδευσης είναι οι βασικές προτεραιότητες για το υπουργείο Ναυτιλίας για το επόμενο διάστημα, με βάση όσα ανέφερε στη Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιά ο υπουργός Ναυτιλίας, Χρήστος Στυλιανίδης ενώπιον εφοπλιστών, φορέων του χώρου.
Όπως είπε ο κ. Στυλιανίδης, συγκεκριμένα, σε σχέση με την “πράσινη μετάβαση στον κλάδο” στο υπουργείο Ναυτιλίας έχει συγκροτηθεί μια πενταμελής επιτροπή για το θέμα, καλώντας τους εφοπλιστές σε μια διαδικασία ανοικτού διαλόγου.
«Η επιτροπή δεν θα είναι επιτροπή για την επιτροπή» τόνισε ο κ. Στυλιανίδης, τονίζονρας, κανείς δεν έχει ολιστικές απαντήσεις. Δήλωσε ότι τα βήματα στο συγκεκριμένο θέμα θα πρέπει να είναι ρεαλιστικά και να βασίζονται στην επιστήμη προκειμένου να μην «πυροβολήσουμε το πόδι μας». Ο υπουργός Ναυτιλίας υπογράμμισε επίσης ότι οι Βρυξέλλες κατανοούν ότι ναυτιλία και ανταγωνιστικότητα της οικονομίας πάνε μαζί, σημειώνοντας ότι σε σχέση με την πράσινη μετάβαση, είτε το θέλουμε είτε όχι, η ΕΕ είναι εκείνη που θα διαπραγματεύεται για όλους μας στις διεθνείς επαφές και έχουν ρόλο και στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ).
«Το κλίμα στην Κομισιόν για τη ναυτιλία αλλάζει. Έχει αρχίσει να γίνεται συνείδηση ότι η ΕΕ χωρίς ισχυρή ναυτιλία θα μείνει στο περιθώριο» ανέφερε. Θα έλεγα είπε ο κ. Στυλιανίδης ότι το σύστημα της Κομισιόν αρχίζει να χάνει τον ακτιβισμό και να αντιμετωπίζει τη ναυτιλία με ιδιαίτερη σημασία.
Ο στόχος, συμπλήρωσε, είναι πώς θα χειριστούμε την πράσινη μετάβαση, αναφέροντας ότι μπορούμε να αναβαθμίσουμε παράλληλα τη ναυτιλία στο επίπεδο της ευρωπαϊκής επιτροπής με πολλούς τρόπους.
Ναυτική εκπαίδευση
Ο υπουργός Ναυτιλίας χαρακτήρισε το 2024 έτος ναυτικής εκπαίδευσης και ότι αποτελεί μια από τις βασικές προτεραιότητές του. «Εγώ τώρα που έγινα υπουργός συνειδητοποίησα πόσο μεγάλο θέμα είναι αυτό της ναυτικής εκπαίδευσης για μια ναυτική χώρα όπως η Ελλάδα» είπε και επικαλούμενος στοιχεία τόνισε: «Έως το 2030, σε 2 εκατομμύρια ναυτικών παγκοσμίως οι 800.000 θα πρέπει να εκπαιδευτούν σε πλοία νεότερης τεχνολογίας και ιδιαιτέρως στα LNG».
Επίσης τόνισε ότι η ασφάλεια λιμένων είναι κομβική και δεσμεύτηκε για κινήσεις θωράκισης τονίζοντας ότι ο Πειραιάς θα πρέπει να διατηρήσει τη σημαντικότητά του ως ναυτιλιακός κόμβος, κάτι που σημαίνει πολλαπλές δραστηριότητες και προσφορά νέων θέσεων εργασίας. «Όταν κάποιος αναλαμβάνει ένα υπουργείο στην πολιτική πρέπει να αφήσει πίσω κάποιο θετικό αποτύπωμα. Θέλω να φύγω από το υπουργείο Ναυτιλίας και να σας βλέπω στα μάτια και να πω πως έκανα ό,τι μπορούσα και συνέβαλα σ’ αυτό, σ’ αυτό και αυτό» είπε ο κ. Στυλιανίδης.