Τη σημασία της δημιουργίας δύο σημαντικών διευρωπαϊκών διαδρόμων που θα διασφαλίσουν τη διασυνδεσιμότητα των λιμανιών της Βόρειας Ελλάδας με τα Δυτικά Βαλκάνια, με στόχο να εξασφαλισθεί μεγαλύτερη ενιαία αγορά, ανέδειξε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης, σε συνέντευξη (firechat) που παραχώρησε χθες στην Διευθύντρια Ερευνών στον ερευνητικό οργανισμό διαΝΕΟσις, Φαίη Μακαντάση. Η συνέντευξη πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο συμμετοχής του Υπουργού στο “8th Thessaloniki Summit 2025” στη Θεσσαλονίκη.
«Με αυτή τη σύνδεση των ευρωπαϊκών δικτύων» τόνισε ο κ. Υπουργός, «η Θεσσαλονίκη θα είναι η πρωταγωνίστρια, γιατί είναι η πιο συμφέρουσα σύνδεση και αυτή η οποία θα συνδέσει το τρένο μαζί με τα λιμάνια. Δημιουργείται έτσι η θαλάσσια Εγνατία με κέντρο τη Θεσσαλονίκη».
Αναφορικά με το ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας και τη συνεισφορά της στο διεθνές εμπόριο, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής την χαρακτήρισε, για ακόμη μια φορά, παγκόσμια ηγέτιδα δύναμη η οποία θέλουμε να διατηρήσει την πρωτοκαθεδρία της στον παγκόσμιο χάρτη και να συνεχίσει να συμβάλει με θετικό πρόσημο στην οικονομία της χώρας και στην ευρωπαϊκή ανταγωνιστικότητα. «Η Ελλάδα είναι η γέφυρα μεταξύ του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) και των ευρωπαϊκών θεσμών. Έχουμε ήδη μπει σε μια νέα φάση σε ευρωπαϊκό επίπεδο και διαμορφώνουμε τις κατευθύνσεις που αφορούν στην κοινή μας ευρωπαϊκή θέση στα θέματα ναυτιλίας», όπως είπε. Και συνέχισε: «Έχοντας εξασφαλίσει ευρωπαϊκή χρηματοδότηση, επιδιώκουμε να ενισχύσουμε ακόμη περισσότερο το “Maritime Cluster” το οποίο στηρίζει την οικονομική ευρωστία της ελληνικής ναυτιλίας και, ταυτόχρονα, να προσελκύσουμε περισσότερα πλοία στο ελληνικό νηολόγιο, στην ελληνική σημαία.».
Κλείνοντας ο κ. Στυλιανίδης, μίλησε για το όραμά του για την ελληνική ναυτιλία και σταχυολόγησε τους κεντρικούς στόχους του Υπουργείου:
- Να παραμείνει η Ελλάδα πρωταγωνίστρια στην Ευρώπη και στον ΙΜΟ, διατηρώντας τον κεντρικό της ρόλο στη διαμόρφωση των πολιτικών που αφορούν στις μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η παγκόσμια ναυτιλία, όπως η πράσινη μετάβαση.
- Την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου που εξυπηρετεί τις άγονες γραμμές, με νεότευκτα πράσινα και ασφαλή πλοία μέσω της Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), για την εκτέλεση των άγονων γραμμών με 4ετείς ή και 12ετείς συμβάσεις.
- Την αναβάθμιση και τη βελτίωση των λιμενικών υποδομών της χώρας. Ο εκσυγχρονισμός των ελληνικών λιμανιών είναι προϋπόθεση για να αξιοποιηθεί στο μέγιστο το μεγάλο πλεονέκτημα της ελληνικής ναυτιλίας.
- Η ενίσχυση της νησιωτικότητας και η εμπέδωση στην Ευρωπαϊκή Ένωση μιας νέας αντίληψης για τη σημασία της.
- Την ενίσχυση της ναυτικής εκπαίδευσης και την προσέλκυση των νέων στο ναυτικό επάγγελμα.