Σάββατο, 14 Δεκεμβρίου, 2024
ΑρχικήΠΟΛΙΤΙΚΗΧρ. Σταϊκούρας: Το αργότερο τέλη Φεβρουαρίου 2025 το πόρισμα για τα Τέμπη

Χρ. Σταϊκούρας: Το αργότερο τέλη Φεβρουαρίου 2025 το πόρισμα για τα Τέμπη

Το αργότερο στα τέλη Φεβρουαρίου του 2025 θα βγει το πόρισμα για τα Τέμπη, όπως ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, μιλώντας νωρίτερα σήμερα στη συζήτηση του προϋπολογισμού. 

«Το θέμα της ασφάλειας του σιδηροδρόμου είναι εξαιρετικά ευαίσθητο θέμα και πάρα πολύ δύσκολο. Η αντιμετώπιση του προβλήματος απαιτεί χρόνο, υπομονή και επιμονή. Υπάρχουν προβλήματα δεκαετιών. τα οποία έχουν συσσωρευθεί. Χρειάζονται ένα ολοκληρωμένο σχέδιο δράσης για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων. Αυτό το σχέδιο δράσης, για πρώτη φορά υπάρχει στη χώρα., συμφωνημένο με την ΕΕ και με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Σιδηροδρόμων. Το σχέδιο υποβάλλεται κάθε δύο μήνες στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, εδράζεται σε πέντε πυλώνες που καλύπτουν όλα τα θέματα ασφάλειας», είπε ο κ. Σταϊκούρας. 

«Δεν επιλύονται τα προβλήματα, ούτε αποκαθίσταται η εμπιστοσύνη των πολιτών στο σιδηρόδρομο ξαφνικά, σε μια εβδομάδα ή σε ένα μήνα», είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και πρόσθεσε ότι απαιτείται οργανωτική αναδιάρθρωση των σιδηροδρόμων. Αυτή η αναδιάρθρωση, όπως ενημέρωσε την εθνική αντιπροσωπεία, άρχισε να συζητείται σήμερα στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής και είναι τμήμα του σχεδίου δράσης που προβλέπει επίσης ενίσχυση σε ανθρώπινο κεφάλαιο των ανεξάρτητων αρχών, όπως είναι η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων και ο ΕΔΟΣΑΑΜ.

«Πράγματι, η ευθύνη που έχει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είναι να τρέξει γρήγορα με τον ΕΔΟΣΑΑΜ έτσι ώστε αυτός να βγάλει πόρισμα, τέλος του Φεβρουαρίου του 2025. Και δεσμεύομαι δημόσια ότι ο ΕΔΟΣΑΑΜ, με τη συμμετοχή εμπειρογνωμόνων από τον ERA (Οργανισμός Σιδηροδρόμων της ΕΕ), θα βγάλει πόρισμα για τα Τέμπη τέλη Φεβρουαρίου, το αργότερο, του 2025. Αυτό σημαίνει ευθύνη και υπευθυνότητα», είπε ο κ. Σταϊκούρας. 

«Επί 20 χρόνια δεν είχαμε επενδύσει σε υποδομές στον σιδηρόδρομο, καμία από τις κυβερνήσεις που είναι εδώ μέσα. Ενισχύουμε τον προϋπολογισμό του ΟΣΕ», ανέφερε και επισήμανε ότι 90 ισόπεδες διαβάσεις είναι αφύλακτες στη χώρα εδώ και 20 χρόνια. «Φέραμε διάταξη 25 εκατομμυρίων ευρώ, γι΄αυτό», είπε ο κ. Σταϊκούρας και πρόσθεσε: «Χρειάζεται από όλους μας περισσότερη συλλογική και ατομική ευθύνη. Από όλους μας, από τον υπουργό μέχρι τον τελευταίο εργαζόμενο. Γιατί όταν έχεις πορίσματα που αποφαίνονται ότι οι εργαζόμενοι κάνουν παραβιάσεις, ενώ τα συστήματα υπάρχουν, τότε θέλει προσοχή από όλους μας».

Προηγουμένως η κοινοβουλευτική εκπρόσωπος της Νέας Αριστεράς Έφη Αχτσιόγλου κατήγγειλε ότι συνεχίζεται το γαϊτανάκι πράξεων ακραίας συγκάλυψης σε ό,τι αφορά αυτό το τρομερό δυστύχημα. «Ξεκινήσαμε με το μπάζωμα, το ξεμπάζωμα, τη μεταφορά υλικού, συνεχίσαμε με το μοντάζ και την κοπτορραπτική των συνομιλιών του σταθμάρχη, τα βαγόνια που αγνοούνται και έχουμε καταλήξει τώρα να συζητάμε για τα βίντεο. Τον ΟΣΕ να διαγράφει το βίντεο από τον σιδηροδρομικό σταθμό Θεσσαλονίκης και να μην μπορούμε να δούμε τελικά τι ήταν αυτό το υλικό που μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία, και χάσανε τη ζωή τους οι άνθρωποι και καταλήξαμε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ να στέλνει λάθος βίντεο τελικά από άλλο σιδηροδρομικό σταθμό, από τον επιβατικό σταθμό και όχι από τον εμπορικό σταθμό, για να μην μπορεί να γίνει ο έλεγχος του επικίνδυνου φορτίου. Γίνεται και ποινική δίωξη στον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ», είπε η βουλευτής της Νέας Αριστεράς και πρόσθεσε ότι η κυβέρνηση, στην καλύτερη περίπτωση, φαίνεται να είναι παρατηρητής αυτής της κατάστασης και στη χειρότερη περίπτωση φαίνεται να είναι ο συντονιστής αυτής της συγκάλυψης.

Ένα νέο τηλεφωνικό κέντρο, Call Center, δημιουργεί ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης για την καλύτερη εξυπηρέτηση του κοινού. Μέσω του νέου τηλεφωνικού κέντρου θα δίνονται απαντήσεις και χρηστικές πληροφορίες σχετικά με την πολιτική κομίστρου, την έκδοση προσωποποιημένων καρτών μέσω της διαδικτυακής πύλης του ΟΣΕΘ (www.oseth.com.gr) και τον τρόπο έκδοσης και φόρτισης εισιτηρίων αλλά και κάθε σχετική υποστηρικτική πληροφόρηση. 

Με απόφαση του ΟΣΕΘ επιλέχθηκε άμεσα ένα σύστημα ενημέρωσης που θα στελεχωθεί με επτά άτομα προσωπικό οι οποίοι θα εργάζονται από τις 07:00 ως τις 22:00 για να εξυπηρετούν τους πολίτες. Η σχετική σύμβαση του ΟΣΕΘ αναμένεται να υπογραφεί την επόμενη εβδομάδα. Η λειτουργία του τηλεφωνικού κέντρου εξυπηρέτησης αναμένεται πριν το τέλος του 2024.

Τις δράσεις του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που έχουν υλοποιηθεί το 2024 και τις πρωτοβουλίες που έχουν δρομολογηθεί για το 2025 σε 8 δέσμες πολιτικών, παρουσίασε στην Ολομέλεια της Βουλής ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, κατά τη συζήτηση του σχεδίου του Προϋπολογισμού του 2025. 

«Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών συμβάλλει στην προσπάθεια για την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής όλων των πολιτών, τη διεύρυνση της παραγωγικής βάσης και τη συνεχή και ολόπλευρη ισχυροποίηση της πατρίδας μας», δήλωσε ο κ. Σταϊκούρας. 

Για την πορεία υλοποίησης δημόσιων έργων, ο υπουργός είπε ότι μέσα στο 2024, 

-«το Μετρό Θεσσαλονίκης, ένα από τα πιο εμβληματικά έργα της τελευταίας δεκαετίας, παραδόθηκε». 

-Ο οδικός άξονας ‘Ακτιο – Αμβρακία παραδόθηκε.

– Σημαντικό τμήμα του Ε65, ενιαία από τη Λαμία μέχρι την Καλαμπάκα, παραδόθηκε.

– Ο οδικός άξονας Καλλονή – Σίγρι στη Λέσβο παραδόθηκε.

-Η μεταβίβαση της Αττικής Οδού ολοκληρώθηκε.

-Η κατασκευή του οδικού άξονα Μπράλος – ‘Αμφισσα ξεκίνησε.

-Η σύμβαση του οδικού άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά υπογράφεται την επόμενη εβδομάδα.

-Η σύμβαση κατασκευής 17 σχολικών μονάδων στην Κεντρική Μακεδονία υπεγράφη.

Το έτος 2025:

– Η επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά θα ολοκληρωθεί.

– Ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος θα ολοκληρωθεί.

– Ο οδικός άξονας Βόνιτσα – Λευκάδα θα ολοκληρωθεί.

Επίσης:

-Η γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας συνεχίζει την κατασκευή της, με τους μετροπόντικες να ολοκληρώνουν το έργο τους το 2026.

-Η σύνδεση του Ε65 με την Εγνατία Οδό θα ολοκληρωθεί στο τέλος του 1ου τριμήνου του 2026.

-Η κατασκευή της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής της Θεσσαλονίκης προχωρά με γοργούς ρυθμούς.

– Ο Βόρειος Οδικός ‘Αξονας της Κρήτης προχωρά, με τη συμβασιοποίηση του τμήματος Χανιά – Ηράκλειο να αναμένεται τους πρώτους μήνες του 2025.

-το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό άνω του 40%.

Σε σχέση με την υλοποίηση μεγάλων αρδευτικών και αντιπλημμυρικών έργων και τη βελτίωση των υποδομών ύδρευσης και αποχέτευσης, μέσα στο 2024:

-Ολοκληρώθηκαν συστήματα εξοικονόμησης νερού και ενέργειας δικτύων άρδευσης σε ΤΟΕΒ Ημαθίας, Σερρών και Ηλείας.

-Παραδόθηκε το αρδευτικό δίκτυο στην Ηράκλεια Φθιώτιδα.

-Υπεγράφησαν οι συμβάσεις: Εγγειοβελτιωτικών έργων Αμβρακίας, Αμφιλοχίας και Βάλτου Αιτωλοακαρνανίας. Κατασκευής φράγματος Τσικνιά Λέσβου. Κατασκευής έργων ύδρευσης Πρέβεζας, ‘Αρτας και Λευκάδας. Μεταφοράς και διανομής νερού άρδευσης στην Αργολίδα και την Χαλκιδική.

Αξιοποίησης ταμιευτήρα φράγματος στο Αμάρι Ρεθύμνου. Δημιουργίας αρδευτικού δικτύου στην Καστοριά, ταμιευτήρα στη Λάρισα, αγωγού μεταφοράς νερού στη Μαγνησία και δικτύων άρδευσης στα Τρίκαλα. Προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός του αρδευτικού δικτύου φράγματος Φιλιατρινού Μεσσηνίας. Καταρτίζονται μελέτες αρδευτικών έργων στην Ηλεία και στην Κορινθία.

Το 2025 θα ολοκληρωθεί:

-Η διευθέτηση του Ρέματος Εσχατιάς και του Αγίου Γεωργίου Αττικής.

-Το αρδευτικό δίκτυο Ανατολικής Βίστριζας Φθιώτιδας.

– Φράγμα και αγωγός μεταφοράς στη Σκύρο.

– Λιμνοδεξαμενή στη Σαμοθράκη.

– Αρδευτικό δίκτυο στο Λασίθι.

– Φράγμα στο Ηράκλειο.

– Θα προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για την κατασκευή του φράγματος Πλατύ Ρεθύμνου.

– Θα υπογραφούν συμβάσεις: Κατασκευής συμπληρωματικών έργων Ταμιευτήρα Μπραμιανού Λασιθίου. Αντιπλημμυρικής προστασίας Νέας Μάκρης Αττικής. Φράγματος Κελεφίνας Λακωνίας και Νεστορίου Καστοριάς. Επέκτασης αρδευτικού δικτύου Κοζάνης.

Για την υλοποίηση μικρότερων – σε προϋπολογισμό – κτιριακών υποδομών, δηλαδή την αναβάθμιση – πρωτίστως – σχολείων, νοσοκομείων και δικαστικών μεγάρων, ο υπουργός είπε ότι μέσα στο 2024:

-Ολοκληρώθηκε η ανακαίνιση του Δικαστικού Μεγάρου ‘Αρτας, η αναβάθμιση του Δικαστικού Μεγάρου Τρίπολης και η αποκατάσταση ζημιών στο Δικαστικό Μέγαρο Καβάλας.

-Θεμελιώθηκε η ανέγερση του νέου Ειρηνοδικείου Πύλου.

-Υπογράφηκαν οι συμβάσεις για την αποκατάσταση και την ενεργειακή αναβάθμιση των κτιρίων του Συμβουλίου της Επικρατείας και του Ελεγκτικού Συνεδρίου.

-Παραδόθηκαν σύγχρονες σχολικές εγκαταστάσεις σε Λυκόβρυση, Περιστέρι, Νέα Μάκρη, Κηφισιά, Νέα Φιλαδέλφεια και Βρυξέλλες.

-Θεμελιώθηκαν νέα σχολεία στο ‘Αστρος και στο Κάτω Νευροκόπι.

-Υπογράφηκαν οι συμβάσεις ενεργειακής αναβάθμισης του Γενικού Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης «’Αγιος Παύλος».

-Ανακατασκευάστηκε η γέφυρα των Φύλλων Εύβοιας.

-Δόθηκε στην κυκλοφορία η οδική γέφυρα του Ευήνου Αιτωλοακαρνανίας.

-Παραδόθηκε η πεζογέφυρα στο Παλατάκι Χαϊδαρίου.

Σε σχέση με τη συντήρηση υφιστάμενων έργων υποδομής, ο κ. Σταϊκούρας είπε ότι στο Υπουργείο τηρούνται οι Κανονισμοί Ασφάλειας Φραγμάτων, Σηράγγων και Γεφυρών. Επιπλέον, μέσω του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος υλοποιείται η προληπτική συντήρηση 250 γεφυρών, για παρακολούθηση της δομικής επάρκειας, αποτροπή ατυχημάτων και αντιμετώπιση κινδύνων από την κλιματική αλλαγή.

Αναφερόμενος στη μεταρρύθμιση του ελληνικού σιδηροδρόμου, όπως είπε ο υπουργός, μεταξύ άλλων, αναβαθμίζονται οι σιδηροδρομικές υποδομές, με σημαντικούς – για πρώτη φορά – ευρωπαϊκούς πόρους, ενσωματώνονται στο δίκτυο τεχνολογικά συστήματα που ενισχύουν το επίπεδο ασφάλειας, ενισχύεται ο προϋπολογισμός του ΟΣΕ.

Ταυτόχρονα, η οργανωτική μεταρρύθμιση του σιδηροδρομικού φορέα έχει εισέλθει, από σήμερα, στο στάδιο της νομοθέτησης. Ο νέος, ενιαίος φορέας που θα περιλαμβάνει τον ΟΣΕ, την ΕΡΓΟΣΕ και το σκέλος της ΓΑΙΑΟΣΕ που αφορά το τροχαίο υλικό, θα αντικαταστήσει το πολυδαίδαλο σχήμα που υπάρχει. Παράλληλα, μέσα από το Σχέδιο Δράσης για την εφαρμογή της ασφάλειας και της δια-λειτουργικότητας του σιδηροδρόμου, υπάρχουν συγκεκριμένες προβλέψεις και χρονοδιαγράμματα για την εφαρμογή συστημικής προσέγγισης στη σιδηροδρομική ασφάλεια με βάση το ευρωπαϊκό νομικό πλαίσιο, τη βελτίωση των διαδικασιών διαπίστευσης, παρακολούθησης και κοινοποίησης, την ενίσχυση του εθνικού φορέα διερεύνησης, την προώθηση γνώσης και κουλτούρας, καθώς και την κατάρτιση στρατηγικού σχεδίου για τα συστήματα ERTMS.

«Σε κάθε περίπτωση, τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο ελληνικός σιδηρόδρομος έχουν σωρευθεί εδώ και δεκαετίες, και για την επίλυσή τους απαιτείται συστηματική, επίμονη και πολύχρονη προσπάθεια», υπογράμμισε ο κ. Σταϊκούρας.

Για την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης: 

-τα τελευταία 2 χρόνια, έχει επιδοτηθεί με το ποσό των 60 εκατ. ευρώ η αγορά 20.000 ηλεκτρικών οχημάτων. 

-Ενώ το 2019 υπήρχαν 58 δημόσια σημεία φόρτισης, σήμερα ο αριθμός τους ξεπερνά τα 6.660.

– έχουν δημοσιευτεί 36 Υπουργικές Αποφάσεις για τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Για την αναβάθμιση του στόλου των μέσων μαζικής μεταφοράς με στόχο τη μείωση του ενεργειακού αποτυπώματος, τη βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών στους πολίτες, και την προσβασιμότητα των ατόμων με αναπηρία:

-Ήδη, στην Αθήνα, κυκλοφορούν 270 νέα λεωφορεία, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, με στόχο τα 400 έως το τέλος του 2024, και τα 950 το καλοκαίρι του 2025.

-στη Γραμμή 1, γίνεται ανάταξη 14 και αναβάθμιση 9 συρμών, με ένα σημαντικό ποσοστό αυτών να είναι έτοιμο μέσα στο 2025.

-στη Θεσσαλονίκη, κυκλοφορούν 110 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία και υφίσταται προμήθεια άλλων 159 οχημάτων μέσω leasing, με αποτέλεσμα το 50% του στόλου του ΟΑΣΘ να είναι καινούργια οχήματα από τις αρχές του νέου έτους.

-Επιπρόσθετα, σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία του Ινστιτούτου Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (Ι.ΜΕΤ.), η έναρξη λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης είχε ως αποτέλεσμα να μειωθεί ο αριθμός των οχημάτων που εισέρχονται στο κέντρο της πόλης κατά 10%.

Για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας.

-συνεχίζεται η κατασκευή σύγχρονων αυτοκινητοδρόμων και σε περιοχές με βαρύ ιστορικό δυστυχημάτων.

Επικαιροποιήθηκε το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας.

Εκσυγχρονίζεται το κυρωτικό πλαίσιο του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Ιδρύεται το Εθνικό Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας.

Δρομολογείται η ψηφιακή καταγραφή των παραβάσεων και η αποτελεσματική είσπραξη των προστίμων.

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ