Δύο χρυσά βραβεία απέσπασε η Deloitte στα Hellenic Responsible Business Awards 2024 της Boussias Events, για την πρωτοβουλία κατάρτισης, αλλά και υποστήριξης ενός στρατηγικού σχεδίου με στόχο την αναβίωση του οικισμού Χωριό και την αύξηση του πληθυσμού της Χάλκης.
Πιο συγκεκριμένα της απονεμήθηκε η κορυφαία διάκριση στην κατηγορία «Συνεργασία Επιχείρησης & Τοπικής Κοινότητας/Κράτους», καθώς και στην κατηγορία «Μακροπρόθεσμη Επένδυση (Τοπικής/Περιφερειακής Εθνικής Εμβέλειας)». Η απονομή των βραβείων πραγματοποιήθηκε στην 9η διοργάνωση του καταξιωμένου θεσμού των Υπεύθυνων Επιχειρήσεων, στις 9 Ιουλίου.
Στο πλαίσιο των ενεργειών Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης της, η Deloitte σε συνεργασία με τον Δήμο Χάλκης και την Axion Hellas κατάρτισε το Στρατηγικό Σχέδιο για την αναβίωση του Χωριού της Χάλκης. Σε αυτό περιλαμβάνεταικαι η Μελέτη γύρω από τις κοινωνικοοικονομικές επιπτώσεις της εφαρμογής του συγκεκριμένου σχεδίου. Στόχος της πρωτοβουλίας είναι η αύξηση του πληθυσμού της Χάλκης, με επίκεντρο τους νέους ανθρώπους και τις οικογένειες. Το στρατηγικό σχέδιο της Deloitte, μέσω της αναστήλωσης και αξιοποίησης του οικισμού Χωριό που για χρόνια είχε εγκαταλειφθεί, προτείνει ένα αναπτυξιακό μοντέλο το οποίο επικεντρώνεται στον επαναπροσδιορισμό του νησιού σε σημείο αναφοράς τέχνης και δημιουργίας.
Αξίζει να αναφερθεί ότι η σημαντικότερη πρόκληση που εντοπίστηκε ήταν η γήρανση του πληθυσμού του νησιού, με τις νεότερες ηλικίες του νησιού να μεταναστεύουν σε άλλες αστικές περιοχές προς εξασφάλιση οικονομικής και κοινωνικής δραστηριότητας ιδίως κατά τη χειμερινή περίοδο. Σε αυτό το πρόβλημα επιχειρεί να δώσει λύση η πρωτοβουλία της Deloitte σε συνεργασία με το Δήμο Χάλκης μέσα από ένα ολοκληρωμένο και καινοτόμο πλάνο ανάπτυξης.
Το Στρατηγικό Σχέδιο της αναβίωσης του ιστορικού οικισμού Χωριό, έρχεται σε συνέχεια αντίστοιχης – αφιλοκερδούς -Μελέτης που είχε καταρτίσει η Deloitte για το νησί της Αστυπάλαιας το 2021, στο πλαίσιο του προγράμματος «Αστυπάλαια 4.0», με στόχο τη βιώσιμη ανάπτυξη του νησιού ώστε να καταστεί ιδανικός και πράσινος προορισμός για επισκέπτες και κατοίκους.
Σύμφωνα με τον Άγη Παπαστεργίου Partner, Strategy Consulting Leader, Deloitte Ελλάδας «Χαιρόμαστε ιδιαίτερα για τη βράβευση του έργου μας στα Hellenic Responsible Business Awards 2024. Μέσα από το συγκεκριμένο σχέδιο, η Χάλκη αποκτά τη δυνατότητα να οραματίζεται την είσοδό της σε μία νέα εποχή που θα την επανατοποθετεί στον χάρτη, τόσο ως τον ιδανικό τουριστικό προορισμό, όσο όμως και ως εξαιρετική τοποθεσία μόνιμης διαβίωσης. Το όραμά μας είναι να συμβάλλουμε με συνέπεια στην προώθηση ακριτικών προορισμών όπως η Χάλκη, προσελκύοντας νέους ανθρώπους από την Ελλάδα και τον κόσμο ως μόνιμους κατοίκους και επισκέπτες που αναζητούν έναν νέο τρόπο ζωής. Ταυτόχρονα, συνεχίζουμε να συνεισφέρουμε στην ανάπτυξή τους, ενισχύοντας τα περιβαλλοντικά πρότυπα και τα οικονομικά οικοσυστήματα της περιοχής».
Παράλληλα όπως σημειώνει η Μαρία Ζιούβελου, Chief Marketing Officer & CSR Leader, της Deloitte Ελλάδας «Η αποστολή μας στην Deloitte είναι να δημιουργούμε θετικό αποτύπωμα στους πελάτες, στους ανθρώπους μας, στην κοινωνία και στο περιβάλλον. Μέσα από πρωτοβουλίες και δράσεις Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης που αξιοποιούν την τεχνογνωσία και την εμπειρία μας, καθώς και μέσω αποτελεσματικών συνεργειών, επιδιώκουμε πάντα να ωφελούνται οι τοπικές κοινωνίες, οι μόνιμοι κάτοικοι και οι επισκέπτες, το περιβάλλον, ο πολιτισμός και κατ’επέκταση ολόκληρη η χώρα. Η βράβευσή μας με τα Hellenic Responsible Business Awards 2024 μας δίνει δύναμη να παραμείνουμε προσηλωμένοι στον σκοπό μας και να επεκτείνουμε τις δράσεις μας για ακόμη μεγαλύτερο θετικό αντίκτυπο».