Σοβαρές αρρυθμίες προκάλεσε η πανδημία στην εξυπηρέτηση των καταναλωτών από ταχυμεταφορείς και couriers με τον αριθμό των καταγγελιών να αυξάνουν εκθετικά την πρώτη χρονιά της υγειονομικής κρίσης σε σχέση με τα προηγούμενα έτη.
Το γεγονός επισφραγίζουν και τα πρόσφατα στοιχεία που έφερε στο φως η ΕΕΤΤ μέσω της Έκθεσης Πεπραγμένων που δημοσιοποίησε πρόσφατα, σύμφωνα με τα οποία οι καταγγελίες που πραγματοποιήθηκαν στην επιτροπή και αφορούσαν ταχυδρομικές υπηρεσίες και υπηρεσίες ταχυμεταφορών αυξήθηκαν κατά 750% σε σχέση με έναν χρόνο πριν.
Για την ακρίβεια την πρώτη χρονιά της πανδημίας η ΕΕΤΤ δέχθηκε περί τις 3.000 σχετικές καταγγελίες από τις μόλις 380 και 260 που είχε δεχτεί το 2019 και το 2018 αντίστοιχα.
Το μεγαλύτερο μέρος των καταγγελιών αφορούσαν καθυστερήσεις στην επίδοση των δεμάτων και μόλις το 7% αφορούσε προβλήματα ενημέρωσης και το 6% απώλεια δέματος ή άλλα προβλήματα εξυπηρέτησης.
Οι καταγγελίες επεκτάθηκαν μάλιστα καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς – κατά το χρονικό διάστημα από 01.01.2020 έως 06.11.2020, υποβλήθηκαν 1.162 καταγγελίες ενώ κατά το χρονικό διάστημα, από 07.11.2020 έως 31.12.2020, οι καταγγελίες έφτασαν τις 2.208 (πάνω από 1100 καταγγελίες το μήνα). Η αύξηση των καταγγελιών οδήγησε την ΕΕΤΤ στην αναβάθμιση της διαδικασίας διαχείρισής τους ώστε να επιταχυνθεί η διεκπεραίωση των αιτημάτων.
Ενδεικτικός της αναδιοργάνωσης του κλάδου των ταχυμεταφορών εξαιτίας της ραγδαίας αύξησης των online παραγγελιών είναι και ο αριθμός των αιτημάτων που υποβλήθηκαν στην ΕΕΤΤ για εγγραφή/διαγραφή από το μητρώο ταχυδροµικών επιχειρήσεων ή τροποποίηση στοιχείων αρχικής δήλωσης.
Βάσει της έκθεσης η Επιτροπή έλαβε την προηγούμενη χρονιά 304 σχετικά αιτήματα σε σχέση με τα 221 που είχε λάβει το 2019.
Εξ αυτών τα 75 αφορούσαν εγγραφή επιχείρησης εκ των οποίων εγκρίθηκαν τα 50, 172 αιτήματα για τροποποίηση στοιχείων εγκρίθηκαν και 14 επιχειρήσεις που διεγράφησαν, κατόπιν αίτησής τους ή αυτεπαγγέλτως (λόγω μη συμμόρφωσης με το κανονιστικό πλαίσιο και κατόπιν διεξαγωγής ακρόασης).
Βάσω Σωτηροπούλου