Αυξάνονται και πληθαίνουν οι νέοι χρήστες του διαδικτύου στην Ελλάδα μετά και την πανδημία του κορονοϊού, με τα ποσοστά να είναι εντυπωσιακότερα στα ηλικιακά άκρα – δηλαδή σε άτομα μικρότερης ηλικίας αλλά και σε γηραιότερους. Την ίδια στιγμή οι χρήστες μεγάλης ηλικίας, εξοικειώνονται ελέω κορονοϊού και με τις ηλεκτρονικές αγορές ενώ αποκτούν και smartphone για καθημερινό σερφάρισμα στο Internet.
Τα παραπάνω προκύπτουν από την έρευνα της Focus Bari, Focus on Tech Life Tips, σύμφωνα με την οποία το 91% των παιδιών ηλικίας 5-12 χρόνων στην Ελλάδα χρησιμοποιούν το internet, ενώ στην ηλικία των 10 – 12 χρόνων είναι online το εντυπωσιακό ποσοστό του 97%.
Η συνεχή άνοδος που καταγράφεται κάθε χρόνο στη σχέση των ελλήνων με την τεχνολογία και το διαδίκτυο, την οποία η Focus Bari μετρά από το 1995 έως και σήμερα, εκτινάχθηκε κατά την χρονιά της πανδημίας και μάλιστα σε όλους τους σημαντικούς δείκτες – πρόσβαση, χρόνος online, συσκευές, social, ηλεκτρονικό εμπόριο, mobility επιβεβαιώνοντας το γεγονός ότι η τεχνολογία έχει έρθει για να μείνει ακόμα για τις πολύ μικρές ή πολύ μεγάλες ηλικιακές ομάδες, που μέχρι πρότινος δεν ήταν και τόσο εξοικειωμένες με αυτή.
Για του λόγου το αληθές σύμφωνα με την Focus Bari η χρήση internet έχει φτάσει στο 96% των Ελλήνων 13-74 χρόνων, και βρίσκεται σχεδόν στο 90% στις ηλικίες 55-64, ενώ έχει ξεπεράσει το 70% στις ηλικίες 65-74.
Μάλιστα αφότου ξεκινήσει κάποιος να χρησιμοποιεί το internet, πολύ σύντομα γίνεται καθημερινός χρήσης αυτού, με το 92% από το 96% των χρηστών να δηλώνει ότι χρησιμοποιεί το διαδίκτυο καθημερινά.
Το μεγαλύτερο μέρος των χρηστών μάλιστα σερφάρει στο διαδίκτυο από το προσωπικό του smartphone. Για την ακρίβεια και βάσει της έρευνας της Focus Bari 9 στους 10 Έλληνες έχουν το δικό τους smartphone, ώστε να μπαίνουν στο internet ανά πάσα στιγμή και από οποιοδήποτε χώρο.
Μεγάλη είναι η διείσδυση και των κοινωνικών δικτύων με 8 στους 10 Έλληνες να έχουν τουλάχιστον ένα προφίλ σε κοινωνικά δίκτυα.
Τέλος και ενόψει πανδημίας η έρευνα επιβεβαιώνει για ακόμα μια φορά την άνοδο των ηλεκτρονικών αγορών με σχεδόν 7 στους 10 να έχουν πραγματοποιήσει τουλάχιστον μία διαδικτυακή αγορά μέσα στο τελευταίο εξάμηνο. Για την ακρίβεια τουλάχιστον μία online αγορά έχουν πραγματοποιήσει 2 στους 3 [68%] μέσα στο τελευταίο 6μηνο ενώ οι περισσότεροι έλληνες e-shoppers εντοπίζονται μεταξύ των ηλικιών 18-54 ετών.
Η άνοδος των ηλεκτρονικών αγορών το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους εκτιμάται σύμφωνα με την Focus Bari στο 30% σε σχέση με τον α’ τρίμηνο του 2019 με τα ποσοστά να είναι εντυπωσιακότερα όσο αυξάνει η ηλικία των χρηστών. Για χρήστες μεταξύ 55-64 ετών η άνοδος στις ηλεκτρονικές αγορές αγγίζει το +56% ενώ στις ηλικίες 65 ετών και πάνω φτάνει το +91%.