“Η Ελλάδα προστίθεται στη λίστα των χωρών που προχωρούν στην απαγόρευση της χρήσης κινητού τηλεφώνου στα σχολεία”, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, μιλώντας στην ΕΡΤ3 η υφυπουργός Παιδείας, Ιωάννα Λυτρίβη.
Σύμφωνα με την κα Λυτρίβη, το μέτρο που, όπως είπε, είναι αυτονόητο, και με το οποίο συμφωνούν τόσο οι μεγαλύτεροι όσο και οι νεότεροι, έχουν εφαρμόσει καθολικά η Πορτογαλία και η Ισπανία, και με κάποιες παραλλαγές η Γαλλία και η Φινλανδία.
Η κα Λυτρίβη αναφέρθηκε και στον αριθμό ρεκόρ των μόνιμων διορισμών νέων εκπαιδευτικών.
“Τα τελευταία τέσσερα χρόνια, έγιναν αρκετοί μόνιμοι διορισμοί, επενδύοντας στο ανθρώπινο δυναμικό της δημόσιας εκπαίδευσης που δουλεύει με φιλότιμο, γνώσεις, κατάρτιση και εξειδίκευση, και στους οποίους οφείλουμε να αποδώσουμε εκείνο που αυτοί κάνουν για τα παιδιά μας… οι εκπαιδευτικοί είναι η ραχοκοκαλιά της σχολικής κοινότητας… είναι δύσκολο το καθεστώς που βιώνουν οι αναπληρωτές, οι οποίοι καλούνται να καλύψουν τα κενά”, τόνισε η κα Λυτρίβη.
Σε ό,τι αφορά το ψηφιακό φροντιστήριο που ξεκινά στις 16 Σεπτεμβρίου, η υφυπουργός Παιδείας σχολίασε ότι θα έχουν τη δυνατότητα να εγγραφούν και να το παρακολουθούν τα απογεύματα ζωντανά χιλιάδες μαθητές, υποψήφιοι για τις Πανελλήνιες, σε όλη τη χώρα, ενώ σε αυτό θα διδάσκεται το σύνολο της ύλης αλλά και τα ειδικά μαθήματα, όπως ξένες γλώσσες, αρχιτεκτονικό και γραμμικό σχέδιο, με διαδραστική συμμετοχή αλλά και εξατομικευμένη υποστήριξη.
Ακόμη, θα λειτουργήσουν αυτόνομες τάξεις σε ακριτικές περιοχές, όπως είναι η Γαύδος και οι Αρκιοί, με τη φυσική παρουσία εκπαιδευτικών τριών ειδικοτήτων αλλά και με τη στήριξη της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, δηλαδή και με υβριδικό τρόπο.
Επιπλέον, θα υπάρχουν διαδραστικοί πίνακες σε νηπιαγωγεία, δημοτικά και γυμνάσια, τα οποία εξοπλίζονται με συστήματα ρομποτικής, ενώ, παράλληλα, λειτουργεί η πλατφόρμα για το μπούλινγκ, στην οποία μέχρι σήμερα έχουν γίνει πάνω από τριακόσιες αναφορές και παρεμβάσεις σε 17 περιπτώσεις.
Τέλος, το σχολείο φέτος θα περιλαμβάνει δράσεις ενεργού πολίτη, ενίσχυση της κριτικής σκέψης μέσω των εργαστηρίων δεξιοτήτων και ενίσχυση του μαθήματος του επαγγελματικού προσανατολισμού, ώστε όλοι οι μαθητές να ανακαλύψουν τις δεξιότητες και τα ταλέντα τους.
“Είμαστε με τον μεγεθυντικό φακό και προβαίνουμε σε αλλαγές για να λαμβάνουν τα παιδιά μας δεξιότητες ζωής”, είπε η κα Λυτρίβη, προσθέτοντας ότι θα διατεθούν 250 εκατομμύρια ευρώ για την ανακαίνιση των σχολείων, μέσω του προγράμματος “Μαριέττα Γιαννάκου“.
” Από τις αρχές του 2025, θα γίνουν μικρές παρεμβάσεις ανά σχολείο αλλά στο σύνολό τους θα κάνουν μεγάλη διαφορά”, κατέληξε χαρακτηριστικά η υφυπουργός.