Δευτέρα, 5 Μαΐου, 2025
ΑρχικήΟΙΚΟΝΟΜΙΑΥπογράφεται η σύμβαση παραχώρησης για το ΒΟΑΚ

Υπογράφεται η σύμβαση παραχώρησης για το ΒΟΑΚ

Υπογράφεται η σύμβαση παραχώρησης για το κεντρικό τμήμα του ΒΟΑΚ, Χανιά-Ηράκλειο  στις 9 Μαΐου με ανάδοχο τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Αναμφισβήτητα είναι μια σημαντική στιγμή καθώς η ενεργοποίηση της σύμβασης βάζει σε τροχιά υλοποίησης το μεγαλύτερο έργο παραχώρησης της τρέχουσας δεκαετίας και ένα από τα μεγαλύτερα όλων των εποχών για τη χώρα μας με το κόστος να ξεπερνά τα 2 δισ. ευρώ.

Η χρηματοδότηση του έργου καλύπτεται από πόρους του ΕΣΠΑ 2021-2027, εθνικούς πόρους και το Ταμείο Ανάκαμψης ενώ υπάρχει και μεγάλη χρηματοδοτική συμμετοχή από την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του τμήματος Χανιά-Χερσόνησος περιλαμβάνουν: Μήκος αυτοκινητοδρόμου: 157,5 χλμ. και παράπλευρου / κάθετου δικτύου περίπου 150 χλμ. Η τυπική διατομή του αυτοκινητόδρομου έχει πλάτος οδοστρώματος 21,5 μέτρα από 12,50 σήμερα.

Θα διαθέτει 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ, 26 σήραγγες μονού κλάδου συνολικού μήκους περίπου 34 χλμ., 10,80 χλμ. νέες γέφυρες, 23 εκ των οποίων υπερβαίνουν τα 100 μέτρα μήκος και 20 νέους ανισόπεδους κόμβους και αναβάθμιση των υπαρχόντων 18 ανισόπεδων κόμβων στις Παρακάμψεις Χανίων, Ρεθύμνου, Ηρακλείου.

Το έργο του ΒΟΑΚ αποτελεί το μεγαλύτερο νέο οδικό έργο στη χώρα που υλοποιείται από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και ουσιαστικά “κλείνει” τα μεγάλα έργα υπεραστικών αξόνων της χώρας.

Ανεξάρτητος Μηχανικός είναι το σχήμα HILL-OMEK-SALFO με την ΟΜΕΚ να έχει τη διαχείριση της κοινοπραξίας Α.Μ.

Στην Κρήτη και δη στο Ηράκλειο που αναμένεται να γίνει η ειδική τελετή αναμένεται να παρευρεθεί ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών αλλά και όλοι οι βουλευτές της Μεγαλονήσου καθώς και  ο φορέας υλοποίησης του συγκεκριμένου έργου.

Η διάρκεια του έργου εκτιμάται πως θα είναι περίπου 48 μήνες. Αυτό αφορά περίοδο από την στιγμή που θα ξεκινήσουν τα έργα, κάτι που αναμένεται να γίνει με την ολοκλήρωση των απαραίτητων οριστικών μελετών και των μελετών εφαρμογής. Ήδη, η κυβέρνηση πριν το Πάσχα για την διευκόλυνση της προώθησης του έργου αποσυνέδεσε την  πορεία χρηματοδοτήσεων από την διαδικασία απαλλοτριώσεων και προσφυγών. Κάτι που θα απαιτήσει χρόνο

Με την εκκίνηση του τμήματος Χανιά-Ηράκλειο, παπντως, θα είναι πλέον υπό κατασκευή όλος ο ΒΟΑΚ, από τα Χανιά μέχρι τον Άγιο Νικόλαο.

Στο μεταξύ σε φάση κατασκευής βρίσκονται τα τμήματα Χερσόνησος-Νεάπολη μήκους 25 χιλιομέτρων (με ανάδοχο το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΑKTOR GROUP) και Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος μήκους 15 χιλιομέτρων (με ανάδοχο την AKTOR).

Να διευκρινιστεί πως ως προαίρεση στην σύμβαση παραχώρησης του τμήματος Χανιά-Ηράκλειο μήκους 157 χιλιομέτρων υπάρχει και η αναβάθμιση του τμήματος Κίσσαμος-Χανιά μήκους περίπου 30 χιλιομέτρων. Με αυτή την προσθήκη ο ΒΟΑΚ θα φτάσει περίπου τα 225 χιλιόμετρα σε μήκος δημιουργώντας έναν από τους μεγαλύτερους αυτοκινητόδρομους της χώρας μας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ήδη υπάρχουν αιτήματα για να ενταχθεί στο αντικείμενο αναβάθμισης του κρητικού αυτοκινητόδρομου που αποτελεί κλειδί ανάπτυξης και το τμήμα από τον Άγιο Νικόλαο μέχρι τη Σητεία.

Ο Δήμος Σητείας μαζί με φορείς σύστησαν επιτροπή διεκδίκησης για το συγκεκριμένο αίτημα με στόχο να μπορέσει και αυτό το τμήμα να αναβαθμιστεί. Κατά πληροφορίες που έχουν γίνει γνωστές, ο πρωθυπουργός αναμένεται να παρουσιάσει την παράκαμψη της Παχειάς Άμμου, κάτι που θα ικανοποιήσει τα αιτήματα της Ανατολικής Κρήτης.

Το τμήμα από τον Άγιο Νικόλαο μέχρι τη Σητεία είναι μήκους περίπου 55 χιλιομέτρων και σήμερα εξυπηρετείται από την εθνική οδό που είναι κατασκευασμένη από την δεκαετία του 1970.

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ