Καταλυτική επίδραση στους τρόπους πληρωμών, που επιλέγουν πια οι πολίτες ανά τον κόσμο, έχει η πανδημία. Ειδικότερα και όπως σημειώνει ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδας (ΣΕΠΕ), πλέον, είναι σαφές ότι οι καταναλωτές προτιμούν να μην έρχονται σε επαφή με μετρητά και τερματικά πληρωμών, αλλά εκφράζουν έντονη την επιθυμία να πληρώνουν ανέπαφα.
Για την ακρίβεια, το 74% των μικρομεσαίων επιχειρήσεων (ΜμΕ) σε όλο τον κόσμο αναμένουν ότι οι πελάτες θα εξακολουθήσουν να προτιμούν τις ανέπαφες πληρωμές στον ίδιο βαθμό, όπως σήμερα ή ακόμα περισσότερο. Μάλιστα, το 40% των ΜμΕ κατατάσσουν την τεχνολογία των ανέπαφων πληρωμών μεταξύ των κορυφαίων επενδύσεων που απαιτούνται, ώστε να ανταποκριθούν στις προσδοκίες των πελατών τους.
Σύμφωνα με τα ευρήματα της παγκόσμια έρευνας Visa Back to Business, τα καταστήματα που δεν δέχονται ανέπαφες πληρωμές ενδέχεται, ως αποτέλεσμα, να διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο απώλειας πελατών. Περισσότεροι από δύο στους πέντε (44%) καταναλωτές δηλώνουν ότι δεν θα ψωνίζουν σε κατάστημα, που προσφέρει αποκλειστικά τρόπους πληρωμής, που απαιτούν επαφή με το ταμείο ή με κοινόχρηστη συσκευή.
Όπως διαπιστώνει η σχετική μελέτη, το 17% των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στις ΗΠΑ άρχισε για πρώτη φορά κατά τη διάρκεια της πανδημίας να διαθέτει προϊόντα ή υπηρεσίες online. Πλέον, το 57% αναμένεται να συνεχίσει να κάνει το ίδιο για τους επόμενους τρεις μήνες.
Προκλήσεις
Ωστόσο, πολλές ΜμΕ, που συμμετείχαν στην έρευνα, δήλωσαν ότι η αλλαγή αυτή ανέδειξε νέες προκλήσεις. Πιο σημαντικές από αυτές τις προκλήσεις είναι η ανησυχία για θέματα ιδιωτικότητας και ασφάλειας δεδομένων (33%), για το κόστος επένδυσης σε ψηφιακές υποδομές (31%) και για την μειωμένη προσωπική επαφή με τους πελάτες (30%).
Πάντως, οι νεοσύστατες εταιρείες και οι ψηφιακά ενημερωμένες ΜμΕ βλέπουν την παραπάνω αλλαγή ως ευκαιρία. Ενώ το 54% των ΜμΕ απάντησαν ότι το προηγούμενο έτος αποτέλεσε πρόκληση για τις επιχειρήσεις τους, το 46% το αντιμετώπισαν ως ευκαιρία, σε σχέση με 38% τον Νοέμβριο του 2020.
Μεταξύ εκείνων που είδαν το 2020 ως ευκαιρία, το (37%) εστίασε στην ανάπτυξη νέων προϊόντων και το (34%) στην επέκταση των καναλιών πώλησης (34%), ενώ το 23% ίδρυσε μια εντελώς νέα επιχείρηση.
Αναγνωρίζοντας ότι η ευρύτερη ψηφιοποίηση του εμπορίου μπορεί να αποφέρει τεράστια οφέλη στις μικρές επιχειρήσεις, η Visa επιδιώκει να προάγει την ψηφιακή ισότητα, χωρίς αποκλεισμούς, μέσω της πολυετούς δέσμευσης της για ψηφιακή ενεργοποίηση 50 εκατομμυρίων ΜμΕ.
Με 3,4 εκατομμύρια νέες αιτήσεις ίδρυσης επιχειρήσεων που κατατέθηκαν στις ΗΠΑ μόνο τους πρώτους επτά μήνες του 2021, οι προσπάθειες της Visa επικεντρώνονται στην εξασφάλιση ότι οι υφιστάμενες και οι νεοσύστατες μικρές επιχειρήσεις θα είναι κατάλληλα εξοπλισμένες για να καλύψουν τις μεταβαλλόμενες απαιτήσεις των καταναλωτών και να αγκαλιάσουν το ψηφιακό μέλλον.