Εντός Οκτωβρίου αναμένεται η δημοπράτηση, από την ΕΡΟΣΕ του έργου κατασκευής του νέου σιδηροδρομικού σταθμού στο Κρυονέρι, που θα εντάξει την περιοχή στο δίκτυο του Προαστιακού Σιδηροδρόμου. Ο προαστιακός σταθμός Κρυονερίου θα βρίσκεται μεταξύ των Σιδηροδρομικών Σταθμών (Σ.Σ.) Δεκελείας και Σ.Σ. Αγίου Στεφάνου, από την Χ.Θ. 30+075 έως την Χ.Θ. 30+225 της σιδηροδρομικής γραμμής (Σ.Γ.) Πειραιά – Αθήνας – Θεσσαλονίκης – Ειδομένης και αναμένεται να προσφέρει άμεση πρόσβαση στους κατοίκους της περιοχής στο δίκτυο των μέσων σταθερής τροχιάς. Ο νέος σταθμός θα έχει σύγχρονα χαρακτηριστικά, καθώς προβλέπονται χώροι για την εξυπηρέτηση των επιβατών (Εκδοτήρια Εισιτηρίων, WC Επιβατών, WC Υπαλλήλων, Αποθηκευτικός χώρος) και μηχανολογικοί χώροι για την υποστήριξη της Στάσης και των Σιδηροδρομικών Συστημάτων.
Ο σταθμός Κρυονερίου θα ενταχθεί στο προαστιακό δρομολόγιο Πειραιάς-Χαλκίδα. Με τον νέο σταθμό ο δήμος Διονύσου με πληθυσμό 40.000 κατοίκων θα διαθέτει δύο προαστιακούς σταθμούς στα διοικητικά του όρια. Θα εξυπηρετεί το σύνολο του δήμου που στα όρια του είναι επίσης οι περιοχές της Άνοιξης, της Δροσιάς, της Σταμάτας, της Ροδόπολης και του Διονύσου.
Το κόστος του έργου (με ΦΠΑ) ανέρχεται σε 7,29 εκατ. ευρώ. Η δημοπράτηση του έργου θα πραγματοποιηθεί στις 10 Οκτωβρίου και στις 17 του ίδιου μήνα έχει προγραμματιστεί η αποσφράγιση των προσφορών.
Ο ορίζοντας ολοκλήρωσης του έργου τοποθετείται σε 42 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης. Το έργο χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ 2014-2020 μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ και θα ολοκληρωθεί από το νέο ΕΣΠΑ 2021-2027 ως έργο-γέφυρα.
Πώς θα είναι ο νέος σταθμός Κρυονερίου
Σύμφωνα με την προκήρυξη, η στάθμη του άκρου της κάθε αποβάθρας κατασκευάζεται παράλληλα με την κλίση της σιδηροδρομικής γραμμής και βρίσκεται 0,76 μ. επάνω από την κεφαλή της σιδηροτροχιάς, ενώ το πλάτος της είναι 2,50 μ. και το μήκος της 150 μ. Οι αποβάθρες θα επιστρωθούν με κεραμικά αντιολισθητικά πλακίδια. Το στέγαστρο έχει επικάλυψη από κρύσταλλα triplex securit που στερεώνεται επί του μεταλλικού φορέα με εξαρτήματα τύπου αράχνης και έχει μικρή κλίση προς το κτίριο.
Η μεταλλική Άνω Πεζοδιάβαση αποτελείται από δύο πυρήνες κατακόρυφης κυκλοφορίας στα άκρα της (κλιμακοστάσιο και ανελκυστήρας) και συνδετική πεζογέφυρα σε ύψος 7,00μ. από την κεφαλή της σιδηροτροχιάς. Οι εργασίες που αναλαμβάνει ο ανάδοχος στο πλαίσιο του έργου περιλαμβάνουν:
– Τη διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου και την κατασκευή των απαραίτητων οδικών έργων (κυκλικές πλατείες, χώροι στάθμευσης, οριοθέτηση λωρίδων κυκλοφορίας κλπ.) Στις διαμορφώσεις αυτές περιλαμβάνεται και η κατασκευή πεζοδρομίων με πλακοστρώσεις, κράσπεδα κλπ.
– Την εγκατάσταση συστημάτων αναχαίτισης οχημάτων (ΣΑΟ), κιγκλιδωμάτων – περιφράξεων – οριοδεικτών, κατακόρυφης σήμανσης – διαγραμμίσεων και όλου του απαραίτητου εξοπλισμού για την σήμανση και ασφάλιση των οδικών έργων και της Σιδ. Στάσης
– Την ανακατασκευή της υποδομής και της επιδομής της υφιστάμενης διπλής Σ.Γ. Αθήνα – Θεσσαλονίκη σε μήκος 1.100 μ. (από την Χ.Θ. 29+440 έως την Χ.Θ. 30+500 περίπου)
– Την προσωρινή αποξήλωση της ηλεκτροκίνησης και επανεγκατάστασή της σύμφωνα με την τελική θέση των αξόνων της σιδηροδρομικής γραμμής.