Σάββατο, 28 Δεκεμβρίου, 2024
ΑρχικήΟΙΚΟΝΟΜΙΑΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣΤο κόστος της Covid-19 στον σιδηρόδρομο

Το κόστος της Covid-19 στον σιδηρόδρομο

Σημαντικές απώλειες σε όγκο και έσοδα καταγράφει η σιδηροδρομική αγορά με τις επιπτώσεις της πανδημίας να παραμένουν ορατές. 

Σε επίπεδο όγκου διακίνησης, σύμφωνα με το «Crisis Impact Tracker» (Απρίλιος 2022) της Κοινότητας Ευρωπαϊκών Εταιρειών Σιδηροδρόμων και Υποδομών (CER) προκύπτει ότι:

-Οι επιβάτες μειώθηκαν κατά 24% τον Μάρτιο του 2022 (σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2019)

-Τα εμπορεύματα μειώθηκαν κατά 9% τον Μάρτιο του 2022 (σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2019)

Επιβατικές μεταφορές

Ύστερα από μια κάμψη τόσο σε έσοδα όσο και σε όγκο, το διάστημα Οκτωβρίου 2021 – Ιανουαρίου 2022, ο όγκος στις επιβατικές μεταφορές αυξήθηκε τον περασμένο Φεβρουάριο, φτάνοντας στο υψηλότερο επίπεδο τον Μάρτιο του 2022 από την αρχή της κρίσης.

Τα έσοδα από την άλλη παρέμειναν μειωμένα κατά 20% και οι όγκοι κατά 24% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2019.

Σε ορισμένες χώρες (ιδιαίτερα στην Ανατολική Ευρώπη), ενώ τα επιβατικά χιλιόμετρα αυξήθηκαν τον Μάρτιο, τα έσοδα παρέμειναν περιορισμένα. Γεγονός το οποίο σύμφωνα με την έκθεση μπορεί να συνδέεται με την εισροή Ουκρανών προσφύγων στους οποίους επετράπη το ελεύθερο ταξίδι προς την Δύση.

Είναι χαρακτηριστικό ότι, οι σιδηρόδρομοι στην Ευρώπη έχουν εκδώσει πάνω από 3,5 εκατομμύρια δωρεάν εισιτήρια για να διευκολύνουν το ταξίδι των Ουκρανών προσφύγων.

Εμπορευματικές μεταφορές

Αν και οι όγκοι σχεδόν έφτασαν τα προ κρίσης επίπεδα τον περασμένο Δεκέμβριο, παρόλα αυτά υποχώρησαν ξανά τον Μάρτιο στο 9%.

Ωστόσο, τα έσοδα σχεδόν σταθεροποιήθηκαν στα προ κρίσης επίπεδα μεταξύ Δεκεμβρίου 2021 και Μαρτίου 2022.

Τα διατηρούμενα έσοδα -υπό το πρίσμα ενός μειούμενου όγκου- ενδέχεται να κρύβουν τις επιπτώσεις του αυξανόμενου ενεργειακού κόστους στις τελικές τιμές (εν μέρει εις βάρος των περιθωρίων κέρδους των σιδηροδρομικών εταιρειών).

Σχολιάζοντας τα παραπάνω, ο εκτελεστικός διευθυντής της CER, Alberto Mazzola, είπε: «Αν και είναι ενθαρρυντικό να βλέπουμε ότι η σιδηροδρομική κίνηση αυξάνεται, με μια ισχυρή αύξηση της επιβατικής κίνησης μεγάλων αποστάσεων, οι προαστιακές διαδρομές και τα επαγγελματικά ταξίδια παραμένουν αρκετά χαμηλά εν συγκρίσει με την εποχή προ Covid. Οι σιδηροδρομικές εταιρείες συνεχίζουν να συσσωρεύουν ζημίες σε αυτούς τους τομείς και η περαιτέρω εξέλιξη είναι σημαντική για την παροχή δημόσιων υπηρεσιών».

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ