*Άνοιξε το κουτί της Πανδώρας και έβγαλε «λαγούς» κατά πως φαίνεται. Πολιτικοί υψηλών θέσεων έχουν δεσμούς με υπεράκτιες εταιρείες που έχουν έδρα σε φορολογικούς παραδείσους. Στην έρευνα εμπλέκονται πάνω από 150 μέσα ενημέρωσης. Ονόματα, όπως ο βασιλιάς Αμπντάλα, ο Τσέχος πρωθυπουργός, ο πρόεδρος του Αζερμπαϊτζάν, ο Ντομινίκ Στρος Καν, είναι ψηλά στην κατάταξη. Η Σακίρα επίσης που απέκρυψε εισοδήματα. Για τον Πούτιν λένε ότι αγόρασε βίλα στο Μονακό περί τα τέσσερα εκατομμύρια δολάρια για ερωμένη του που έχουν μαζί παιδί. Επίσης, γίνεται αναφορά στο πρώην δικηγορικό γραφείο του Νίκου Αναστασιάδη. Το δημοσίευμα ισχυρίζεται πως το δικηγορικό γραφείο παρουσίασε ψεύτικους ιδιοκτήτες για να αποκρύψει τον πραγματικό που είναι Ρώσος πολιτικός που είχε κατηγορηθεί για υπεξαίρεση, χωρίς ωστόσο να τον κατονομάζει. Στο δημοσίευμα προστίθεται ότι το δικηγορικό γραφείο διαψεύδει τους ισχυρισμούς. Θα έχει εξαιρετικό ενδιαφέρον η συνέχεια.
*Δύο μέτρα και δύο σταθμά: Με 120 εκατ. ευρώ χρηματοδοτήθηκε η AEGEAN από το Δημόσιο, προκειμένου να αντιμετωπίσει τις δραματικές συνέπειες που οδήγησαν τις αερομεταφορές σε meltdown διεθνώς. Και ορθώς και κόντρα στις ενστάσεις όσων έγειραν θέμα μη εκπροσώπησης (του Δημοσίου) στο ΔΣ της αεροπορικής των Ευτύχη Βασιλάκη, αλλά και αδελφών Λασκαρίδη, Αχιλλέα Κωνσταντακόπουλου, όπως και των Χρήστου Ιωάννου, Αναστάση Δαυϊδ κ.α. Ωστόσο, την κρατική στήριξη δεν την είχαν όλες οι εταιρείες του κλάδου με κραυγαλέα την περίπτωση της Orange2fly. Με συσσωρευμένες ζημίες 9,5 εκατ. ευρώ, με υποχρεώσεις 11,6 εκατ. αναγκάστηκε να καταθέσει αίτηση πτώχευσης. Η εταιρεία (διαθέτει 4 Airbus A320-232) ζήτησε κρατική στήριξη, όπως και δάνεια από τις τράπεζες (για 8 εκατ.), αλλά βρήκε τις πόρτες ερμητικά κλειστές. Παρότι η Orange2fly παρουσίαζε ΜΗΔΕΝΙΚΟ τραπεζικό δανεισμό, καθώς και ΜΗΔΕΝΙΚΕΣ οφειλές σε Δημόσιο, ασφαλιστικά ταμεία κ.α. υποχρεώθηκε σε ανώμαλη προσγείωση. Συνέπεια της επιλεκτικής τακτικής κράτους και τραπεζών το κλείσιμο της εταιρείας και η απώλεια της δουλειάς τους για 200 ανθρώπους.
*Πως το Macquarie θα πάρει την πλειοψηφία του ΔΕΔΔΗΕ: Θεαματικό το τίμημα των Αυστραλών για το 49% του ΔΕΔΔΗΕ. Έδωσε πάτημα και στην κυβέρνηση να το προβάλλει και καλώς. Ωστόσο, το deal προβλέπει τη δυνατότητα εισαγωγής του Διαχειριστή στο ΧΑΑ, σε ορίζοντα 5ετίας εάν και εφ΄όσον το ζητήσει το Macquarie, και γιατί να μην το ζητήσει. Και εδώ είναι το colpo grosso, καθώς έχοντας-ήδη- το 49% θα μπορεί το fund μέσω της ΔΕΗ να αποκτήσει πρόσβαση σε ένα επιπλέον επίμαχο 2% έως 4% που θα τους δίδει την απόλυτη πλειοψηφία και θα τους παραδίδει- νομοτελειακά- και την διοίκηση. Γιατί, ως είθισται ο… διάολος κρύβεται στις λεπτομέρειες και των deals.
*Δεν θα είναι εύκολο να καταλήξει η Ευρώπη σε συμφωνία για κοινή ευρωπαϊκή πολιτική αντιμετώπισης της ενεργειακής κρίσης. Στην σημερινή συνεδρίαση του Eurogroup, οι υπουργοί Οικονομικών προσέρχονται με διαφορετική «ατζέντα». Υπάρχουν χώρες που τάσσονται υπέρ των «πλαφόν» και άλλες που υποστηρίζουν την παρέμβαση στον ΦΠΑ και στους ειδικούς φόρους κατανάλωσης, ώστε να «απορροφηθεί» μέρος των τεράστιων (ήδη) αυξήσεων που προκαλεί το ράλι σε όλα ανεξαιρέτως, τα ενεργειακά προϊόντα. Η ελληνική πρόταση είναι διαφορετική: άμεσες εισοδηματικές ενισχύσεις ώστε τα χρήματα να φτάσουν ταχύτατα και εκεί που υπάρχει η μεγαλύτερη ανάγκη. Αν η Ευρώπη πειστεί για την ορθότητα της ελληνικής πρότασης, οι διαθέσιμοι πόροι θα αυξηθούν και ο χειμώνας θα κυλήσει ευκολότερα. Σε διαφορετική περίπτωση, θα ευχηθούμε όλοι να πιάσει η… ευχή Μυτιληναίου: να είναι πολύ ήπιος ο φετινός χειμώνας.
*Το γεγονός ότι το πάρτι στο ξηρό φορτίο καλά κρατεί, το γνωρίζουμε όλοι. Επίσης, πως οι Έλληνες πρωτοστατούν είναι πασίδηλο. Deals πάνε και έρχονται. Ο Πέτρος Παππάς που ελέγχει την Oceanbulk, μεταξύ των άλλων, πούλησε στην JP Morgan ένα newcastlemax μεταξύ 53 εκατομμυρίων δολαρίων. Ο Παππάς θεωρείται στην αγορά από τους άριστους διαχειριστές στόλων. Η Oceanbulk διαθέτει ακόμη οκτώ bulkers. Άλλο ένα καλό deal έκανε η Σεμίραμις Παληού της εισηγμένης Diana. Ναύλωσε το cape “Baltimore” του 2005 για τρεις μήνες έναντι 56.000 δολαρίων την ημέρα. Το βαπόρι είχε βγει από προηγούμενη ναύλωση 13.000 την ημέρα.
*Η στήλη αποχαιρετά τον Μπερνάρ Ταπί που έφυγε στα 78 του από καρκίνο του στομάχου. Στην πολυτάραχη διαδρομή του θυμίζουμε ότι κατείχε την Adidas, την Ολυμπίκ Μαρσέιγ που πήρε πέντε Γαλλικά πρωταθλήματα, διετέλεσε υπουργός του Μιτεράν και αργότερα ευρωβουλευτής με την Αριστερά. Είχε μπλεξίματα με τη δικαιοσύνη για διαφθορά και στημένα ματς, γι’ αυτό έχασε και το champions league που είχε πάρει η Μαρσέιγ και έμεινε για ένα διάστημα στη φυλακή. Ξεκίνησε σαν τραγουδιστής και οδηγός αγώνων ταχύτητας. Θα ταφεί στη Μασσαλία, όπως ήταν η επιθυμία του.