Για την στρατηγική και την ενίσχυση της παρουσίας του Ομίλου Grimaldi στην ελληνική αγορά, αλλά και γενικότερα στον παγκόσμιο ναυτιλιακό τομέα, μίλησε στο finupnews.gr ο Υπεύθυνος Εξωτερικών Υποθέσεων του Ομίλου Grimaldi, Παύλος Κυπριανού.
Ο όμιλος Grimaldi έχει επενδύσει σημαντικά στην απόκτηση λιμενικών τερματικών σταθμών και τη δημιουργία νέων ναυτιλιακών πρακτορείων, με στόχο τη συνεχή επέκταση στον ευρύτερο εφοδιαστικό τομέα.
«Το επενδυτικό πλάνο είναι φιλόδοξο γιατί έχουμε θέσει ως στόχο τη δημιουργία σύγχρονων λιμανιών στην υπηρεσία της τοπικής, περιφερειακής αλλά και της εθνικής οικονομίας», αναφέρει χαρακτηριστικά.
Παράλληλα, ο όμιλος επενδύει σε νέα πλοία, τα οποία θα μειώσουν ακόμη περισσότερο τη μέση ηλικία του στόλου του, τονίζοντας πως «επιθυμία μας είναι να συνεχίσουμε να συνεισφέρουμε σημαντικά στο παγκόσμιο εμπόριο, μαζί με μια ολοένα αυξανόμενη ώθηση, ισχυρή για την απαλλαγή από μας ανθρακούχες εκπομπές αερίων».
Αναφορικά με τον τομέα της κρουαζιέρας, σημειώνει πως ο όμιλος δεν έχει παρουσία εδώ και χρόνια, ωστόσο, ποντάρει σε νέες συμφωνίες με φορείς εκμετάλλευσης για περαιτέρω ανάπτυξη στην κίνηση κρουαζιέρας στα δύο ελληνικά λιμάνια που διαχειρίζεται αυτή τη στιγμή ο Όμιλός: Ηράκλειο και Ηγουμενίτσα.
Ολόκληρη η συνέντευξη του Υπεύθυνου Εξωτερικών Υποθέσεων του Ομίλου Grimaldi, Παύλου Κυπριανού στο finupnews.gr:
Σε ποια κατεύθυνση αναζητάτε την περαιτέρω ανάπτυξη του Ομίλου και σε μακροοικονομικό επίπεδο υπάρχει κάτι που μελλοντικά σας ανησυχεί;
Ο Όμιλος Grimaldi ειδικεύεται εδώ και χρόνια στη μεταφορά εμπορευμάτων, τροχαίου υλικού (αυτοκίνητα, φορτηγά κ.λπ.), εμπορευματοκιβωτίων και επιβατών. Είναι ακριβώς σε αυτό το τμήμα των μεταφορών που θέλουμε να αναπτυχθούμε περαιτέρω.
Στόχος μας είναι να αναπτύσσουμε όλο και περισσότερες μεταφορικές υπηρεσίες, πάντα πιο ανταγωνιστικές και πρωτοποριακές. Αυτός είναι και ο λόγος που επενδύουμε δυναμικά, όχι μόνο σε νέα τεχνολογικά προηγμένα πλοία, αλλά και σε λιμενικές υποδομές (λιμένες και τερματικούς σταθμούς) σε διάφορες ηπείρους. Επί του παρόντος ο ιδιόκτητος στόλος μας αποτελείται από περίπου 140 πλοία (cargo και μικτά εμπορικά/επιβατικά) και διαθέτουμε περισσότερα από 20 λιμάνια και τερματικούς σταθμούς λιμένων.
Αυτό που σίγουρα μας ανησυχεί είναι η σημερινή γεωπολιτική κατάσταση με δύο συνεχιζόμενες συγκρούσεις, καθώς και οι απομονωτικές και προστατευτικές πιέσεις ορισμένων εθνών. Και τα δύο αυτά φαινόμενα δημιουργούν μεγάλες αβεβαιότητες και απειλούν να υπονομεύσουν το διεθνές εμπόριο με αρνητικές επιπτώσεις για την παγκόσμια οικονομία.
Έχετε δώσει μεγάλο βάρος στην ανάπτυξη των λιμανιών του Ηρακλείου Κρήτης και της Ηγουμενίτσας. Έχετε προγραμματίσει επενδύσεις δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ. Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωσή τους;
Οι επενδύσεις μας στα λιμάνια της Ηγουμενίτσας και του Ηρακλείου εντάσσονται σε μια ευρύτερη στρατηγική για την ενίσχυση της παρουσίας μας στην Ελληνική αγορά όπου βρισκόμαστε για περισσότερα από 50 χρόνια. Αυτή τη στιγμή είμαστε σε πλήρη φάση αναδιοργάνωσης και των δύο προβλητών που περιήλθαν από μια δημόσια διαχείριση σε μια ιδιωτική.
Έχουμε ήδη ξεκινήσει κάποιες επενδύσεις, ιδιαίτερα στην Ηγουμενίτσα,
με στόχο να γίνουν αποτελεσματικά και οικολογικά βιώσιμα και πλήρως συμβατά τα έργα με τις πόλεις που μας φιλοξενούν.
Το επενδυτικό πλάνο είναι φιλόδοξο γιατί έχουμε θέσει ως στόχο τη δημιουργία σύγχρονων λιμανιών στην υπηρεσία της τοπικής, περιφερειακής αλλά και της εθνικής οικονομίας.
Τι διδάσκει η εμπειρία σας στην ακτοπλοΐα και ειδικότερα στη σύνδεση Ελλάδας-Ιταλίας; Πόσο συμβάλει η παρουσία του Ομίλου Grimaldi στον υγιή ανταγωνισμό και στους οικονομικούς δεσμούς μεταξύ των δυο χωρών;
Ο Όμιλός μας είναι παρών εδώ και χρόνια στη σύνδεση της Αδριατικής μεταξύ Ιταλίας και Ελλάδας με πλοία ro/ro (μόνο για φορτηγά εμπορευματοφόρα) και με πλοία ro/pax (για μεταφορά μικτών εμπορευμάτων και επιβατών). Αυτή τη στιγμή συνδέουμε όλα τα κύρια Ιταλικά λιμάνια της Αδριατικής ακτής (Τεργέστη, Βενετία, Ανκόνα, Μπάρι, Μπρίντιζι) με την Ηγουμενίτσα, την Πάτρα και, την καλοκαιρινή περίοδο, με το νησί της Κέρκυρας. Το τελευταίο νέο είναι η πρόσφατη έναρξη μιας ναυτιλιακής υπηρεσίας για ημιρυμουλκούμενα μεταξύ Ambarli (Türkiye) και Τεργέστης, με ενδιάμεση στάση την Πάτρα.
Είναι σαφές ότι η προσφορά αυτών των υπηρεσιών μεταφοράς συμβάλλει στην δυναμική ανάπτυξης του εμπορίου μεταξύ των δύο ακτών της Αδριατικής, καθώς και στην τουριστική κίνηση από την Ευρώπη προς την Ελλάδα.
Με τα χρόνια, πιστεύω ότι έχει καθιερωθεί ένας υγιής ανταγωνισμός μεταξύ των εταιριών που πραγματοποιούν δρομολόγια μεταξύ Ιταλίας-Ελλάδας, και αυτό συνολικά είναι προς όφελος των πελατών.
Στον τομέα της κρουαζιέρας ποια είναι τα σχέδιά σας;
Ο όμιλός μας δεν έχει παρουσία σε αυτόν τον τομέα εδώ και χρόνια. Ποντάρουμε ωστόσο, να υπογραφούν νέες συμφωνίες με φορείς εκμετάλλευσης για περαιτέρω ανάπτυξη στην κίνηση κρουαζιέρας στα δύο ελληνικά λιμάνια που διαχειρίζεται αυτή τη στιγμή ο Όμιλός μας: Ηράκλειο και Ηγουμενίτσα.
Ειδικότερα, πιστεύουμε ότι η Ηγουμενίτσα έχει μεγάλη δυναμική σε αυτό τον τομέα, αποτελώντας την πύλη εισόδου στην Ελλάδα, με στόχο την τουριστική ανάπτυξη στην περιφέρεια της Ηπείρου και της Δυτικής Μακεδονίας.
Ανακοινώσατε επενδυτικό σχέδιο για την κατασκευή νέων επιβατηγών πλοίων. Θα αναπτυχθούν κάποια από αυτά στην Ελλάδα;
Πράγματι, τους επόμενους μήνες πρόκειται να υπογράψουμε συμφωνία για την ναυπήγηση εννέα επιβατηγών πλοίων. Δύο από αυτά πλοία θα έρθουν να διατεθούν στην θυγατρική μας Minoan Lines στη γραμμή Πειραιάς-Μήλος-Ηράκλειο και θα έχουν σημαντικά μεγαλύτερη ικανότητα, τόσο σε φορτίο όσο και σε επιβάτες, σε σύγκριση με τις μονάδες που αυτή τη στιγμή απασχολούνται στο συγκεκριμένο δρομολόγιο. Ο στόχος είναι να ενισχυθεί αυτή η γραμμή τόσο ποιοτικά όσο και ποσοτικά.
Έχετε πραγματοποιήσει αγορές στην Άπω Ανατολή, με την ναυπήγηση δεκάδων νέων πλοίων. Πόσο ενισχύετε η παρουσία σας στον παγκόσμιο ναυτιλιακό τομέα;
Με την έναρξη των συνδέσεών μας από και προς τη Νοτιοανατολική Ασία (Κίνα, Νότια Κορέα και Ιαπωνία) και Ωκεανία (Αυστραλία και Νέα Ζηλανδία), έχουμε γίνει παγκόσμιος παίκτης, δεδομένου ότι τώρα λειτουργούμε σε πέντε ηπείρους. Φιλοδοξία μας είναι να εξυπηρετήσουμε νέες αγορές σε όλα τα δρομολόγια που καλύπτουμε, ειδικά για μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες.
Χάρη στην κατασκευή όλο και πιο σύγχρονων και οικολογικά βιώσιμων πλοίων επιβεβαιώνουμε τη σταθερή μας επιθυμία να συνεχίσουμε να συνεισφέρουμε σημαντικά στο παγκόσμιο εμπόριο, μαζί με μια ολοένα αυξανόμενη ώθηση, ισχυρή για την απαλλαγή από μας ανθρακούχες εκπομπές αερίων.
Ποιος είναι ο Παύλος Κυπριανού
Βιογραφικό σημείωμα:
- Ο Παύλος Κυπριανού έχει σπουδάσει οικονομικά στο L.U.I.S.S. Πανεπιστήμιο Guido Carlo (Ρώμη) και κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου στη Ναυτιλία, το Εμπόριο και τα Οικονομικά (City University, Λονδίνο).
- Εισήλθε στον Όμιλο Grimaldi το 1995 καλύπτοντας τη θέση του Commercial Executive στα γραφεία του Ομίλου στο Λονδίνο.
- Το 1997 μετατέθηκε στα κεντρικά γραφεία του Ομίλου στη Νάπολη ως Area Manager για Ελλάδα και Κύπρο. Από το 2000 κατέχει επίσης τη θέση του Υπεύθυνου Εξωτερικών Σχέσεων.
- Από το 2005 έως το 2010 ήταν Διευθύνων Σύμβουλος της Grimaldi & Louis Dreyfus Lines που εκτελούσε υπηρεσίες εμπορευμάτων και επιβατών μεταξύ Civitavecchia (Ιταλία) και Toulon (Γαλλία).
- Καλύπτει διάφορες θέσεις σε εταιρείες του Ομίλου Grimaldi μεταξύ των οποίων Διευθύνων Σύμβουλος της Ηγουμενίτσας Port Holding SA (Ελλάδα) και Ηρακλείου Port Holding SA (Ελλάδα), Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Scandinavian Auto Logistics (Δανία, 1999-2000), Grimaldi Belgium nv (Βέλγιο) , Antwerp Euroterminal nv (Βέλγιο) και Minoan Lines SA (Ελλάδα).
- Ο Παύλος Κυπριανού εκπροσωπεί τον Όμιλο Grimaldi σε διάφορες ενώσεις όπως η ECSA (European Community Shipowners’ Associations), η Interferry και είναι στην Συμβουλευτική Επιτροπή του Ιταλο-Κυπριακού Εμπορικού Επιμελητηρίου.