don't even ask

don't even ask

spot_img
spot_img

Το Βερολίνο κατόπιν εορτής, οι παγίδες του 2023, ΟΔΔΗΧ την Τετάρτη, ο Fitch την Παρασκευή, οι εκτιμήσεις Στουρνάρα, Ανδριόπουλος και Σωκράτης, ο Πύργος του Πειραιά και το χρήμα στο Καστέλι

*Μία-δύο ημέρες μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, η στήλη εκτιμούσε πως στο Βερολίνο δεν έχουν αντιληφθεί τι τους έρχεται. Ήταν η (και) λόγω πανδημίας Covid-19 κρίση, ήρθε η Μόσχα να παροξύνει την κατάσταση για να φτάσουμε στο σημείο, που ο υπ.Οικ της μεγαλύτερης οικονομίας της Ευρωζώνης προειδοποιεί τους πολίτες της χώρας του, πως τους περιμένουν 3 ίσως 4 στο ακραίο ενδεχόμενο ακόμη και 5 χρόνια δύσκολα, πολύ δύσκολα. Είναι τώρα, προειδοποιεί το Βερολίνο, για ντόμινο κατάρρευσης ενεργειακών ομίλων, μόλις ξεκινά το μεγάλο bailout της ενέργειας στην Ευρώπη και η WSJ εκτιμά ότι απειλούνται οι 3 πυλώνες, που στήριξαν το γερμανικό “θαύμα”.

*Στα καθ’ ημάς, ακολουθώντας την αναλυτική λογική του Νίκου Ελευθερόγλου: Το επεισόδιο φεύγει, οι εκλογές έρχονται, θα επιμείνω, πως εάν όντως διεξαχθούν Σεπτέμβριο-Οκτώβριο τα 2 στα 5 σημαντικά projects της κυβέρνησης θα μπουν στον “πάγο”. Και μπορεί η χώρα να ευρίσκεται-συγκριτικά με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο- σε καλύτερη θέση, ωστόσο όπως σημειώνει ο Εμμ. Νότης: Ο προϋπολογισμός του 2023 είναι εδώ και είναι γεμάτος παγίδες. Να δούμε 2-3 λεπτομέρειες μέσ’ την εβδομάδα, και θα έχουμε καθαρότερη εικόνα.

*Τετάρτη, ο ΟΔΔΗΧ δημοπρατεί έντοκα (λήξη 7 Οκτωβρίου) 625 εκατ. Για 13 εβδομάδες, να δούμε το “κουπόνι”. Στο 3,494% το GR10Y, στο 3,199% το αντίστοιχο IT10Y και στο 2,899% το US10Y.

*Παρασκευή είναι η αξιολόγηση του outlook της οικονομίας μας από τον Fitch. Ο αμερικανικός οίκος βαθμολογεί με ΒΒ και θετική προοπτική. Έχει ενδιαφέρον η θέση του οίκου, μετά το εκρηκτικό 12% του πληθωρισμού τον Ιούνιο. Είναι και το νέο υψηλό, με 8,6%, ρεκόρ για την ευρωζώνη, που προβληματίζει την ΕΚΤ. Στην συνεδρίαση του Ιουνίου προ αναγγέλθηκε η αύξηση του επιτοκίου, κατά 25 μ.β, που θα ανακοινωθεί στην συνεδρίαση του Ιουλίου. Είναι όμως και αρκετοί, οι οποίοι δεν βάζουν το “χέρι τους στην φωτιά” για το αν θα είναι-τελικά- 25 μ.β στις 21 Ιουλίου. Προσώρας, η προσοχή είναι στην ανακοίνωση των δεικτών βιομηχανικής παραγωγής στην Ευρώπη, αύριο Τρίτη. Και στην ανάγνωση των πρακτικών της Fed, μεθαύριο Τετάρτη.

*Πάντως η Τράπεζα της Ελλάδος, ξανά προειδοποιεί και για το αρνητικό ενδεχόμενο: ρυθμός ανάπτυξης 1,8% το 2022 και μόλις 0,3% το 2023. Στο απευκταίο ενδεχόμενο συνέχισης του πολέμου στην Ουκρανία και το 2023 και στην περίπτωση που η Ρωσία σταματήσει τις πωλήσεις φυσικού αερίου-πετρελαίου και η Ευρώπη δεν έχει βρει επαρκείς εναλλακτικές. Στην τελευταία έκθεση της ΤτΕ αναφέρεται και ο κίνδυνος στασιμοπληθωρισμού.

*Όμως, εξ’ όσων γνωρίζω, ο Κεντρικός μας παραμένει προσεκτικά αισιόδοξος, καθώς-μέχρι τώρα- βγαίνουν προβλέψεις/μεγέθη (κυρίως) από τον Τουρισμό. Μόλις την προηγούμενη εβδομάδα, ο Κεντρικός μας μιλώντας σε κοινοβουλευτικούς συντάκτες εκτίμησε, πως τα έσοδα θα ξεπεράσουν εκείνα του 2019 (σ.σ. 18,2 δισ.). Για να έχουμε τάξη μεγέθους: 18,2 δισ. το 2019, 4,5 δισ. το 2020 (Covid-19) και 10,65 δισ. το 2021. Εάν φτάσουν τα 18,5-19 δισ. θα είμαστε- συγκριτικά πάντα- καλύτερα. Ο Γιάννης Στουρνάρας επανέλαβε τις εκτιμήσεις για ρυθμό ανάπτυξης 3% με 4% μέσα στην 3ετία και 3,2% για φέτος.

*Συγκριτικά πάντα, η κατάσταση είναι διαχειρίσιμη με το οικονομικό επιτελείο να έχει διαθέσει 8,5 δισ., ενώ ο Χρήστος Σταϊκούρας άνοιξε “παράθυρο” για νέα δέσμη στοχευμένων μέτρων. Ωστόσο χρειάζεται προσοχή, για το εγχώριο banking η διαχείριση των νέων μη εξυπηρετούμενων δανείων. Από τα 22 δισ. δανείων σε αναστολή/μορατόρια τα 3,2 δισ. έχουν-ήδη- “κοκκινήσει”. Οι καταθέτες “τράβηξαν” 336 εκατ. τον Μάιο (κυρίως λόγω Α’ Δόσης ΕΝΦΙΑ) αλλά οι επιχειρήσεις κατέθεσαν περισσότερα από 1,6 δισ. Ενδεικτικά και μόνο τα έσοδα που διανέμουν οι εισηγμένες (μερίσματα, επιστροφές κεφαλαίου) ξεπερνούν τα 2 δισ. ευρώ.

*Και μιας ο λόγος, σήμερα Δευτέρα σε διαπραγμάτευση χωρίς το μέρισμα 34 λεπτών/μτχ η ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή. Επίσης, χωρίς το μέρισμα 71 λεπτά/μτχ η Coca Cola. Την Πέμπτη, αποκοπή 70 λεπτών (υπόλοιπο) η Motor Oil.

*Εισαγωγή της DIMAND στο ΧΑΑ, την Τετάρτη. Άνετη η υπερκάλυψη των 150 εκατ., συντονισμένη η αναδοχή από Eurobank, Alpha Bank. Η στήλη σας έχει επισημάνει την παρουσία διορατικών παικτών στο μ.κ της DIMAND του Δημήτρη Ανδριόπουλου και στης Intrakat συμφερόντων Σωκράτη Κόκκαλη. Ενδεικτική η περίπτωση του contrarian George Elliott και του fund Orasis. Το ότι αμφότερες οι εταιρείες θα αναπτύξουν στενότερη συνεργασία, το προεξοφλεί η αγορά.

*Λειτουργικός το πρώτο 6μηνο του 2023 ο εμβληματικός Πύργος του Πειραιά. Πρόκειται για το δεύτερο ψηλότερο κτήριο στην Ελλάδα (μετά των Αθηνών) με 22 ορόφους και ύψος 84 μέτρα. Την πρώτη φάση έργων ανακατασκευής είχε αναλάβει η ΤΕΡΝΑ ΑΕ (100% θυγατρική του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ) ύψους 19 εκατ.

*Θα κλείσει επιτυχώς- όπως όλα δείχνουν- το deal της Ideal Συμμετοχών με την Byte. Τώρα γιατί μου έχει… καθίσει η ιδέα-ακούγοντας τον Κυριάκο Πιερρακάκη, ότι από 27 Ιουλίου ταυτότητα και δίπλωμα θα είναι ενεργά στο κινητό, πως η συμφωνία γίνεται με γνώμονα (και) το διαγωνισμό για τις νέες ταυτότητες. Ξανά θυμίζω, τους 3 (από τους 5) που πέρασαν στην δεύτερη φάση:

– Veridos Ματσούκης- ΟΤΕ-ΒΥΤΕ-INCM,

– Zetes Industry/Zetes-Space Hellas- ANY και

– Thales Dis France-UniSystems.

Θυμίζω, βασικός μέτοχος του ΟΤΕ η Deutsche Telekom (50% plus) και το θέμα των “νέων ταυτοτήτων” ήταν ένα από τα όσα είχαν τεθεί στην συνάντηση Timothy Hoettges- Κυριάκου Μητσοτάκη (21/2 στο ΜΜ). Ο διαγωνισμός ενδιαφέρει σφόδρα τον ΟΤΕ-Deutsche Telekom- Βόννη.

*Μην ξεχνάτε το μήνυμα-τότε- της Dominique Leroy (επικεφαλής της DT για την Ευρώπη) πως με το επενδυτικό πρόγραμμα-ύψους 3 δισ.- δίνεται (από DT-Βόννη) “ψήφος εμπιστοσύνης” στην Ελλάδα. Η στήλη απλώς παραθέτει και θυμίζει, εσείς συμπεραίνετε.

*Άλλη μία χρηματοδοτική συμφωνία για τον Βασίλη Καραμούζη- επικεφαλής του corporate της Εθνικής- αυτή για το μεγάλο έργο κατασκευής του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι/Ηράκλειο Κρήτης. Στα 200 εκατ. η “γραμμή” προς την κ/ξ που έχει αναλάβει το project: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με 32,46%, GMR Airports Ltd με 21,64% και με 45,90% το ελληνικό Δημόσιο.

*Και μια ο λόγος για την GMR Airport, τον ινδικό κολοσσό στον κλάδο των airports παγκοσμίως, οι του τουρισμού ας αφήσουν κατά μέρος την… αυτοεπιβράβευση τους-μεταξύ τους και να κοιτάξουν να “τρέξουν” τα αυτονόητα. Αυτή την φορά αφορμή μας έδωσε η Άντζελα Γκερέκου-πως η τουριστική κίνηση θα ξεπεράσει τα νούμερα του 2019- ο.κ υποκλίνομαι στην γοητεία της καλλίπυγου του ΕΟΤ (παλαιόθεν θαυμαστής της ο γράφων) αλλά ας δρομολογήσουν-επί τέλους- την απ’ ευθείας σύνδεση Δελχί- Αθήνας. Ήταν ο Νίκος Κοτζιάς υπΕξ όταν οι 2 χώρες υπέγραφαν σχετικό MoU. Τι θα πρέπει; να ξανά αναλάβει ο πρωτεργάτης της ΣτΠρεσπών (λέμε τώρα) ή μήπως να επισκέπτονται οι Ινδοί την Ελλάδα, κυρίως μέσω Κωνσταντινούπολης με πτήσεις της Turk Havayollari… τον χαβά μου μέσα. Τα αυτονόητα λέμε, τα αυτονόητα.

*Για αύριο Τρίτη είναι η προγραμματισμένη γ.σ της Attica Bank. Θα αποκτήσει ( ; ) η αγορά για το εύρος των πρόσθετων κεφαλαίων, που απαιτούνται ; για να δούμε.    

Αποποίηση Ευθύνης : Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης προσφέρονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση των κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Κατά συνέπεια δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.

spot_img

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

spot_img
spot_img

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

don't even ask