Σε πρώτη ζήτηση βρίσκονται αυτήν την περίοδο τα tablets, με τις πωλήσεις να καταγράφουν άνοδο 11% το 3ο τρίμηνο του 2024, σύμφωνα με νέα δεδομένα από την Canalys. Συνολικά 37,4 εκατ. συσκευές διατέθηκαν στην παγκόσμια αγορά στη διάρκεια του 3ου τριμήνου, με τη ζήτηση τόσο από καταναλωτές, όσο και από επαγγελματικούς πελάτες να αυξάνεται.
Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδας (ΣΕΠΕ), σημαντικοί παράγοντες της ανάπτυξης αποτελούν οι ανάγκες της περιόδου “επιστροφής στα θρανία”, η προετοιμασία των καταστημάτων για τις εορταστικές αγορές, καθώς και η αύξηση των επενδύσεων στον επιχειρηματικό τομέα. Η Canalys αναφέρει ότι την αγορά ώθησαν προς τα πάνω οι προσφορές και προωθητικές ενέργειες, που ξεκίνησαν νωρίς ενόψει της εορταστικής περιόδου, αλλά και ενόψει των εκπτωτικών περιόδων της Black Friday, της Cyber Monday και της “Ημέρα των Εργένηδων” στην Κίνα.
Εταιρείες, όπως η Apple, η Samsung, η Lenovo και η Xiaomi, προχώρησαν σε νέες κυκλοφορίες προϊόντων, δίνοντας κίνητρο στους χρήστες να αναβαθμίσουν παλαιότερες συσκευές. “Αν και οι καταναλωτικές δαπάνες βρίσκονται υπό πίεση λόγω πληθωρισμού, η ζήτηση από τον επιχειρηματικό τομέα έχει ενισχυθεί, με τομείς, όπως η εκπαίδευση, η υγειονομική περίθαλψη και το λιανικό εμπόριο, να επενδύουν στην ψηφιακή τους αναβάθμιση μέσω tablets”, σχολιάζει η Canalys. Μάλιστα, οι αναλυτές της εταιρείας προβλέπουν ότι η αγορά θα διατηρήσει τη δυναμική της, καθώς τα tablets ενισχύουν τη θέση τους ως βασικά εργαλεία παραγωγικότητας και ψυχαγωγίας.
Οι κατασκευαστές
Η Apple διατηρεί ηγετική θέση στον κλάδο των tablets, με μερίδιο αγοράς 36%. Με τις αποστολές της να φτάνουν τα 13,6 εκατ. tablets το 3ο τρίμηνο του 2024, η εταιρεία σημείωσε μικρή ετήσια αύξηση 0,3%. Η Apple έχει καταφέρει να παραμείνει κυρίαρχη με τη στρατηγική ανανέωσης των προϊόντων της, όπως η νέα σειρά iPad mini, που περιλαμβάνει καινοτόμα χαρακτηριστικά, προσφέροντας βελτιωμένες δυνατότητες στους χρήστες της. Αυτές οι προσθήκες στο portfolio της Apple ενισχύουν τη θέση της, καθιστώντας τα προϊόντα της ελκυστικά για χρήστες, που επιθυμούν υψηλή ποιότητα και σταθερότητα.
Η Samsung ακολούθησε στη δεύτερη θέση με 6,9 εκατ. αποστολές, καταγράφοντας ανάπτυξη 12% από πέρυσι. Η εταιρεία επενδύει στην ευρεία γκάμα προϊόντων, από οικονομικά μοντέλα μέχρι high-end συσκευές, διατηρώντας το ενδιαφέρον των καταναλωτών σε πολλές αγορές, όπως σημειώνει η Canalys. Και προσθέτει: “Το διαφοροποιημένο χαρτοφυλάκιο και οι ανταγωνιστικές τιμές την καθιστούν ισχυρό παίκτη, ικανό να ανταποκριθεί σε διάφορες καταναλωτικές ανάγκες”.
Η Lenovo, από την πλευρά της, είδε 14% αύξηση και 2,97 εκατ. αποστολές, δείχνοντας σταθερότητα στις αγορές της Ασίας και της Ευρώπης. Η εταιρεία συνεχίζει να επενδύει σε συσκευές προσιτές σε επαγγελματίες και εκπαιδευτικούς οργανισμούς, ενώ εστιάζει στην απόδοση και στην ανθεκτικότητα των προϊόντων της, καλύπτοντας τις ανάγκες τόσο των καταναλωτών, όσο και των επιχειρήσεων.
Η Xiaomi αναδείχθηκε ως ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος κατασκευαστής με εντυπωσιακή ετήσια άνοδο 58%, ξεπερνώντας τις επιδόσεις του περασμένου έτους κατά πολύ, φτάνοντας τα 2,56 εκατ. αποστολές. Αυτή η άνοδος οφείλεται στις επιθετικές προωθητικές καμπάνιες και στις νέες κυκλοφορίες tablets με προηγμένες δυνατότητες σε προσιτές τιμές, όπως σχολιάζει η Canalys, ενώ προσθέτει: “Η στρατηγική της Xiaomi έχει απήχηση κυρίως στην ασιατική αγορά, όπου η τιμή αποτελεί σημαντικό παράγοντα επιλογής”.
Τέλος, η Huawei στην πέμπτη θέση, σημείωσε αύξηση 29% με 2,87 εκατ. αποστολές, παρά τα εμπόδια που αντιμετωπίζει από τους διεθνείς περιορισμούς. Η Huawei εστιάζει σε καινοτομίες, που περιλαμβάνουν βελτιωμένη απόδοση και ασφάλεια, καθιστώντας τα προϊόντα της ελκυστικά για επαγγελματίες και καταναλωτές, που δίνουν έμφαση σε ισχυρές λειτουργίες και υποστήριξη.