Η Κατερίνα Φουντεδάκη, καθηγήτρια Αστικού Δικαίου της Νομικής Σχολής στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο της Θεσσαλονίκης ως η μια από τις δύο καθηγήτριες που συμμετείχαν στη σύνταξη τη νομοθετικής πρότασης για την ισότητα στον γάμο των ομόφυλων ζευγαριών, μιλώντας στην ΕΡΤ , σημείωσε πως για την σύνταξη της πρότασης, «κινηθήκαμε στο ισχύον δίκαιο και στο παράδειγμα άλλων χωρών», ξεκαθάρισε πως «δεν υπάρχει συνταγματική απαγόρευση για τον γάμο των ομόφυλων ζευγαριών» ενώ ως προς το δικαίωμα υιοθεσίας από ομόφυλα ζευγάρια τόνισε πως «τα παιδιά χρειάζονται αγάπη και κανόνες, αυτό μπορεί να δοθεί σε κάθε οικογένεια».
«Δεν υπάρχει κάποια μορφή οικογένειας που να κατοχυρώνεται στο Σύνταγμα»
Όπως εξήγησε η καθηγήτρια νομικής «Δεν υπάρχει κάποια μορφή οικογένειας που να κατοχυρώνεται στο Σύνταγμα, που πρέπει οπωσδήποτε να έχει δύο γονείς διαφορετικού φύλου. Η έννοια της οικογένειας είναι δυναμική. Άλλο πράγμα θεωρούσαμε οικογένεια πριν από 40 χρόνια, άλλο πριν από 20, άλλο τώρα. Και αυτό αποτυπώνεται και στη νομολογία του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, όπου στην έννοια της οικογενειακής ζωής αρχικά δεν ενέτασσε ούτε καν τους ετερόφυλα συντρόφους που δεν ήταν παντρεμένοι, ούτε τους ομόφυλους φυσικά και τελικά τους ενέταξε όλους.
Επομένως, δεν μπορούμε να πούμε ότι υπάρχει κάποια συνταγματική απαγόρευση να γίνει ο γάμος των ομοφύλων.
Αυτό είναι βέβαιο. Το ότι η ελληνική κοινωνία είναι συνηθισμένη στο πλειοψηφικό πρότυπο που ξέρουμε όλοι μας, του πατέρα και της μητέρας. δεν σημαίνει ότι αυτό το πρότυπο είναι και υποχρεωτικό».
Δικαίωμα στην υιοθεσία: «Κριτήριο το συμφέρον του παιδιού και όχι ο σεξουαλικός προσανατολισμός του υποψήφιου» σύμφωνα με το ευρωπαϊκό δίκαιο
Η καθηγήτρια νομικής επισήμανε ως προς το δικαίωμα υιοθεσίας πως « Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου έχει πει ότι δεν επιτρέπεται να τεθεί ως κριτήριο για την υιοθεσία ο σεξουαλικός προσανατολισμός του υποψήφιου θετού γονέα και επίσης το βασικό κριτήριο στην υιοθεσία, που είναι και αρχή που διέπει όλο το οικογενειακό δίκαιο, είναι το συμφέρον του παιδιού. Επομένως, για να επιλέξει, η Κοινωνική υπηρεσία ποιο ζευγάρι θα προτιμήσει, θα πρέπει να δει συνολικά το προφίλ του και να δει στη συγκεκριμένη περίπτωση ποιο ζευγάρι είναι πιο κατάλληλο για το παιδί».
«Σίγουρα δεν ισχύει ότι τα παιδιά σε ένα ομόφυλο ζευγάρι γίνονται και αυτά ομοφυλόφιλοι»
Για τη σύνταξη της πρότασης νόμου για τα ομόφυλα ζευγάρια ενημέρωσε πως «Μας δόθηκαν καθώς μελετούσαμε το σχέδιο νόμου, πολλά από τα πορίσματα μελετών από το εξωτερικό που αναφέρουν ότι δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα ψυχολογικής φύσεως ή ανάπτυξης στα παιδιά που μεγαλώνουν σε ομόφυλες οικογένειες. Δεν το ξέρω επιστημονικά να σας το τεκμηριώσω. Υπάρχει όμως το επιχείρημα ότι τα παιδιά χρειάζονται αγάπη και κανόνες και αυτό μπορεί να δοθεί και σε μια οικογένεια, από γονείς του ίδιου φύλου. Δεν έχει διαπιστωθεί κάποια κακή εξέλιξη αυτών των παιδιών.
Σίγουρα δεν ισχύει ότι τα παιδιά σε ένα ομόφυλο ζευγάρι γίνονται και αυτά ομοφυλόφιλοι».
«Η παρένθετη μητρότητα επιτρέπεται στη χώρα μας από το 2002»
«Παρατηρείται μια αντίφαση ως προς την απόκτηση παιδιού μέσω παρένθετης μητέρας» είπε η κα Φουντεδάκη. «Δεν αναγνωρίζουμε την παρένθετη μητρότητα στο εσωτερικό και αναγνωρίζουμε το παιδί ομόφυλων ζευγαριών που το απέκτησαν μέσω παρένθετης μητέρας στο εξωτερικό, διευκρινίζοντας πως «αυτή τη διάταξη δεν την έχω συντάξει και πρέπει να την δω στην τελική της μορφή για να πω εάν αναγνωρίζονται όλες οι περιπτώσεις. Αν λοιπόν αναγνωρίζονται οικογένειες του εξωτερικού με υποβοηθούμενη αναπαραγωγή, πράγματι υπάρχει αυτό το οξύμωρο, αλλά καταλαβαίνω πολιτικά αυτή τη στιγμή ότι δεν θέλει η κυβέρνηση να το προβλέψει. Η δική μας πρόταση το περιείχε και αυτό. Αλλά δεν θέλει η κυβέρνηση να το προβλέψει το εσωτερικό δίκαιο, γιατί το βλέπει ότι είναι ένα βήμα παραπέρα και θέλει ίσως αυτή την ενδιάμεση κατάσταση. Αυτό είναι θέμα πολιτικής επιλογής».
ΠΗΓΗ:ertnews.gr